Gezocht Powerinjector voor een UniFi6 Enterprise

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:16
Ik ben van plan een UniFi6 Enterprise te kopen. Nu heb ik een switch met 10gb poorten erop alleen ondersteunen die geen ppoe. Nu zie ik verschillende powerinjectors op internet die 2,5gb ondersteunen. Nu is mijn vraag welke ik het beste kan kopen en waar hij aan moet voldoen voor de UniFi6 Enterprise. Ik zie verschillende merken en pijs verschillen wie kan mij vertellen welke ik het beste kan kopen en van welk merk. Ik koop voor de eerste keer een powerinjector dus vandaar deze vragen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Ik zie bij deze geen limitatie op 1Gbit staan, maar misschien kan je beter de vraag aan de fabrikant zelf stellen: https://eu.store.ui.com/c...ssories/products/u-poe-at

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Egbert Jan
Plopeye schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:41:
Ik zie bij deze geen limitatie op 1Gbit staan, maar misschien kan je beter de vraag aan de fabrikant zelf stellen: https://eu.store.ui.com/c...ssories/products/u-poe-at
Deze gaat helaas maar tot een 1gb.

Zal deze gaan werken?
pricewatch: ZyXEL PoE12-30W

Zal deze gaan ook gaan werken

pricewatch: ZyXEL POE12-60W

is het ook erg als je er 1 koop die te veel spanning levert of past hij zich aan aan het apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:21

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
https://www.zyxel.com/nl/...jector-PoE12-30W/overview

Beide zouden voldoen in jouw geval, de UniFi6 Enterprise heeft een maximaal vermogen van 22W en
een interface van 2.5Gbps. Ze leveren beide dezelfde spanning alleen de 60W variant ondersteund ook Poe++ en 5Gbps de 30W variant "alleen" Poe+ en 2.5Gbps. Met andere woorden het apparaat gebruikt slechts wat deze nodig heeft.

Ondersteund jouw switch trouwens wel 2.5Gbps? Lang nie alle (10Gbit) switches doen dit namelijk.
De meeste die ik in mijn handen heb doen 1/10Gbit dit is wel voornamelijk enterprise spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voegt 2.5Gbps toe t.o.v. 1Gbps voor een accesspoint? ;)
Over 5Ghz haal je 600Mbit als je mazzel hebt, dus lijkt 1Gbps me nog altijd prima.

Raar trouwens dat Unifi dat er zelf niet even netjes bij levert/verkoopt.
Mikrotik stopte er altijd een POE-injector bij zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:21

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:58:
Over 5Ghz haal je 600Mbit als je mazzel hebt, dus lijkt 1Gbps me nog altijd prima.

Misschien als je het over single client performance hebt ja, meerdere clients (ook op de 2.4 en 6 GHz simultaan) en dan zou die 1Gbps wellicht wel eens te weinig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
MasterL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:46:
https://www.zyxel.com/nl/...jector-PoE12-30W/overview

Beide zouden voldoen in jouw geval, de UniFi6 Enterprise heeft een maximaal vermogen van 22W en
een interface van 2.5Gbps. Ze leveren beide dezelfde spanning alleen de 60W variant ondersteund ook Poe++ en 5Gbps de 30W variant "alleen" Poe+ en 2.5Gbps. Met andere woorden het apparaat gebruikt slechts wat deze nodig heeft.

Ondersteund jouw switch trouwens wel 2.5Gbps? Lang nie alle (10Gbit) switches doen dit namelijk.
De meeste die ik in mijn handen heb doen 1/10Gbit dit is wel voornamelijk enterprise spul.
Ik heb deze Switch Flex XG switch van ubiquiti.Die kan volgens mij 100m,1gb,2,5gb,5gb en 10gb doen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:58:

Ik vind het ook raar dat ubiquiti het er niet bij verkoopt. Ze hebben in hun assortiment niet eens 1 die 2,5gb kan doen heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb nu nog WiFi 5 en als ik niet te ver van mijn accesspoint af ben haal ik maximaal al 600mbit met mijn laptops (intel ax210 en intel ax211) en de s22 Ultra en s21 Ultra die bij mij in huis zijn halen dat ook al. Ik hoop met deze apparaten op WiFi 6 of WiFi 6e met die access point meer snelheid te halen bij mij in huis. Dus vandaar ook dat ik graag de invoer op 2,5gb doe
Pagina: 1