Welk Tape Voor Isolatiefolie Aan Muur Bevestigen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codin the Coder
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 16:13
Ik ben van plan om isolatiefolie tegen m'n muur aan te plakken, achter de verwarming.

Echter, ik doe dit normaliter nooit en weet dus niet wat voor tape te gebruiken.

Ik overweeg het volgende tape, waarbij in de omschrijving staat dat het geschikt is voor een muur:

https://www.amazon.nl/dp/B00ABKBOVS/

Maar mijn muur kent aardig wat reliëf. Zie foto's voor het soort van muur waar het op moet.

Is dat tape geschikt? Zo nee, welk tape dan wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDuLK_TOAZO_SK7ivB7uWLiUh2I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GoOB3Rwlw3flwzcxpPG7NVX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ8hK1LnxW91IkNkQDh2FB_CXuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQlZociQ4BpaerRVQHhXuBOh.jpg?f=fotoalbum_tile

Beste antwoord (via Codin the Coder op 11-09-2022 22:56)

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 17:01
Ik heb het zelf met alumium tape gedaan en dat blijft er al 1.5jaar goed op zitten. Zit bij mij trouwens op spagtelputz, beetje vergelijkbaar met wat jij hebt.
Bijkomend voordeel hiervan vond ik, is dat het tape zelf ook nog een klein beetje de warmte reflecteert.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 17:01
Ik heb het zelf met alumium tape gedaan en dat blijft er al 1.5jaar goed op zitten. Zit bij mij trouwens op spagtelputz, beetje vergelijkbaar met wat jij hebt.
Bijkomend voordeel hiervan vond ik, is dat het tape zelf ook nog een klein beetje de warmte reflecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:33
Dubbelzijdig aluminiumtape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codin the Coder
Ik zie 2x aluminium tape voorbij komen, waarvan 1x de suggestie dubbelzijdig.

Tape dat zowel alu als dubbelzijdig is, vind ik echter niet op Amazon of Google.

Kan het ook met enkelzijdig tape, zoals deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codin the Coder
Praxis doet het zelf met enkelvoudig alu tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codin the Coder
Ik heb 2 pakken isolatiefolie. Na de fabrikant gevraagd te hebben of ze tegen de muur of de radiator moeten, krijg ik van beiden te horen dat het tegen de muur moet.

Maakt het voor de performance wat uit of ze tegen muur of radiator op zitten?

Wat maakt een folie wel/niet geschikt voor tegen de radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30

pietje63

RTFM

Is het niet net zo handig om folie op de verwarming te plakken? Dat heb ik iig gedaan

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:45
Als je het op de verwarming plakt wordt het onderdeel van de verwarming en zal het dus warmte uitstralen (richting muur)

Je wil juist de warmte terugkaatsen de kamer in, daarvoor moet de folie los zijn van de warmtebron.

Het is exact hetzelfde principe als een hitteschild onder de auto. Die plakken ze tegen de bodem van de auto aan, of op afstandhouders gemonteerd op de uitlaat. Maar nooit in direct contact met de uitlaat want dan wordt het hitteschild zelf heet en gaat het doel (warmte weerkaatsen) verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
pietje63 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:59:
Is het niet net zo handig om folie op de verwarming te plakken? Dat heb ik iig gedaan
Ik dacht eerst dat dit een hele bizarre opmerking was, maar kennelijk hangt het van de soort folie af. Bijv. tonzon adviseert OP de radiator te plakken. Het komt dus beide voor, ik dacht dat dit altijd van dat lelijke spul op de muur was.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 06-09-2022 18:01 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Makkelijk schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:58:
[...]

Ik dacht eerst dat dit een hele bizarre opmerking was, maar kennelijk hangt het van de soort folie af. Bijv. tonzon adviseert OP de radiator te plakken. Het komt dus beide voor, ik dacht dat dit altijd van dat lelijke spul op de muur was.
Klopt ik zou het ook gewoon op de radiator plakken. Tonzon doet dit met van die super magneten. Heb je ze ook niet lelijk in het zicht hangen
Pagina: 1