Gaming en werk Desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieDieNat0r
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-11-2022
Dag Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe Game/Werk Desktop en hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.
Hierbij een opzet voor wat ik ongeveer wil / verwacht graag hoor ik voor verbeteringen en of aanpassingen die financieel beter zijn.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 472,95€ 472,95
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 209,90€ 209,90
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G€ 709,90€ 709,90
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 114,90€ 114,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700€ 36,91€ 36,91
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 134,90€ 134,90
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 140,34€ 140,34
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 139,90€ 139,90
Totaal€ 1.959,70

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

De bedoeling van het systeem is te kunnen gamen en werken op het zelfde systeem. Ik heb net een studie ICT Beheer afgerond en ben op zoek naar werk, voor het gamen aspect moet je denken aan Ark Survival Evolved, PUBG, Dead by Daylight en Ancestors: The Humankind Odyssey, daarnaast voor werk ga ik test scenario's op Vmware of Hyper V op moeten kunnen zetten, maar ook wil ik me gaan concentreren op het editen en maken van video's, ofwel veel opslag en genoeg geheugen en processor capaciteit. Voor video editing moet ik nog even uitzoeken wat ik wil gebruiken, als jullie suggesties hebben zou fijn zijn. Daarnaast ga ik veel in contact zijn met andere mensen en maak ik gebruik van een microfoon die geconnect is met een USB aansluiting, dus als er mogelijk heden zijn om meer USB 3.0 poorten toe te voegen is dit altijd fijn, ook zodat ik eventuele externe storage devices toe kan voegen zonder muis en toetsenbord te hoeven op offeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs gaat rond 2000 euro zitten, Assemblage kan ik zelf uitvoeren, exclusief verzendkosten(liefst inclusief)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

N.V.T.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

In ieder geval 16 GB aan geheugen met mogelijkheid om uit te breiden, In iedergeval 1 TB aan SSD opslag en goede koeling, 1 video kaart is meer dan genoeg, graag wel met HDMI en (mini) display aansluit mogelijkheden. Ik ga werken met 3 beeldschermen en zal starten met 2. Opslag kan ik later nog uitbreiden en zal dus niet een probleem zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb niet specifieke merk voorkeuren, wat ik gewent ben om te gebruiken is de SSD's van Samsung en Intel producten. Dit betekent niet dat dit specifiek nodig is en als er een betere optie voor is hoor ik dat graag. Daarnaast heb ik altijd gebruik gemaakt van een Windows OS, dus liever geen Linux gebaseerde OS.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en zicht is voor mij niet van belang, het liefst geluid en energieverbruik zo laag mogelijk houden en lampjes en toeters en bellen weglaten.

Ga je overklokken?
Standaard instellingen zijn prima voor mij. Als het mogelijk is is het natuurlijk altijd welkom.

Wat verwacht je van ons?

Ik zit nu al 4 jaar te speculeren over wat voor systeem ik nou precies nodig ga hebben als ik mijn studie afgerond had, en welke het beste bij mij past. Zoals ik aan het begin al neergezet had, wil ik een systeem dat redelijk high end kan gamen met daarnaast veel opslag en mogelijkheden heeft tot uitbreiding. Geld speelt wel een rol, maar met het budget wat ik aangegeven heb zou ik een heel eind moeten komen, daarnaast de mogelijkheden tot uitbreiden of vervangen mag uitlopen als het gaat tot geld. Als er een uitbreidingsmogelijkheid is wil ik daar graag meer over horen zodat ik dit op een later moment misschien toe kan passen.(Uiteraard dan wel met nieuwere hardware als dit uitkomt.)
Wat ik dus eigenlijk wil is het beste systeem voor de eisen die ik hierboven gesteld heb binnen het budget met mogelijkheid tot uitbreiding.

Graag hoor ik meer over wat jullie kunnen vinden. Als er meer informatie nodig is hoor ik dat ook graag.

[ Voor 28% gewijzigd door DieDieNat0r op 08-09-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03

Thomg

Aww yiss

Hmm, je moet wel zelf met een opzet komen.

Als ik je eisen en budget zo zie wil je waarschijnlijk kijken naar een 12700F gebaseerde systeem.

Om wat nuttiger input te geven is het ook handig als je even aangeeft op welke res je wilt gamen en welke fps je target (en of het hoge kwaliteit moet).
Misschien handig om een 6600 te kopen, voor nu even flink onder het budget te zitten, en dan de 4000/7000 series uit de boom te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieDieNat0r
Thomg schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:39:
Hmm, je moet wel zelf met een opzet komen.

Als ik je eisen en budget zo zie wil je waarschijnlijk kijken naar een 12700F gebaseerde systeem.

Om wat nuttiger input te geven is het ook handig als je even aangeeft op welke res je wilt gamen en welke fps je target (en of het hoge kwaliteit moet).
Misschien handig om een 6600 te kopen, voor nu even flink onder het budget te zitten, en dan de 4000/7000 series uit de boom te kijken.
Om iets meer informatie te geven, ik speel normaal gezien op een resolutie van 1920 x 1080 met een fps van 100, de Fps wil ik eigenlijk iets omhoog gooien dus richting de 150/200 fps kwaliteit van mijn gamen op dit moment game ik op een laptop met een Processor Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz, 2808 Mhz, 4 Core(s), 8 Logical Processor(s) 2x 8GB DDR4(2400MHZ) Kingston Hyperx memory. en een NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Heb je al naar de Best Buy Guide gekeken voor desktops?
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2022

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03

Thomg

Aww yiss

Heb je de PC binnenkort nodig? Eind van de maand is meer bekend van de nieuwe gen van AMD/Nvidia. Als je dat kan uitzitten zou ik dat nu nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieDieNat0r
Thomg schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:13:
Heb je de PC binnenkort nodig? Eind van de maand is meer bekend van de nieuwe gen van AMD/Nvidia. Als je dat kan uitzitten zou ik dat nu nog doen.
Ik kan nog wel even wachten tot eind van de maand dat is geen probleem, maar deze laptop geeft telkens bluescreens en andere problemen dus wil er wel snel mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieDieNat0r
Zeker al gedaan, is mij alleen nog niet overtuigend genoeg om te zeggen ik ga daar specifiek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. en weer open

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieDieNat0r
Ik zou graag verder willen als mensen nog informatie hebben waar ik verbeteringen in kan zoeken of aanpassingen voor de toekomst zou ik dat fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:29
Als je niet wilt wachten op de volgende generatie Intels, de eersten zullen komende weken op de markt komen, dan zou ik een niet overklokbare i7 nemen - het prestatieverschil met zijn duurdere K-broertje is te klein voor het prijsverschil. Ook heb je een betere koeler nodig, de 212 is wat te licht voor een i7. Je hebt een prijzige voeding uitgezocht, voor deze RTX 3070 Ti is hij bovendien aan de zware kant - een 750 Watt exemplaar als de Corsair TX750M (2021) voldoet dan al.
1ProcessorsIntel Core i7-12700F Tray€ 371,64€ 371,64
1MoederbordenMSI Pro B660-A DDR4€ 168,69€ 168,69
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 55,81€ 55,81
1VoedingenMSI MPG A850GF€ 115,-€ 115,-
Totaal€ 711,14

Steek de bespaarde euros eventueel in een betere videokaart, bv een RTX 3080 als de MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC LHR, daarbij zou ik de 850 Watt voeding uit de lijst nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 06-10-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieDieNat0r
1ProcessorsIntel Core i7-12700F Tray€ 365,69€ 365,69
1MoederbordenMSI Pro B660-A DDR4€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC LHR€ 859,-€ 859,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 114,90€ 114,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Pro (NL, OEM)€ 142,30€ 142,30
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 55,81€ 55,81
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 133,46€ 133,46
1VoedingenMSI MPG A850GF€ 129,-€ 129,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (met heatsink) 2TB€ 241,90€ 241,90
Totaal€ 2.211,06

Verder aangepast naar wens ook nog een Windows 11 licentie toegevoegd voor het totaal plaatje.

Zit alleen nog even te kijken naar SSD en Geheugen, als er iemand een beter idee heeft of goedkopere oplossing hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

een nieuwe windows licentie hoeft niet zo duur te zijn. zie dit artikel
https://nl.hardware.info/...uro-hoe-kan-dat-a-mag-dat

There eent no place like home

Pagina: 1