Switchen van Laadpaal provider/ backoffice: advies!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Hi,

Ik ben ZZP'er en rij sinds een half jaar elektrisch. Ik heb thuis zonnepanelen en zodoende ook een laadpaal laten installeren. Tot zover alles goed.
Echter, de installerende partij gebruikt Justplugin als backoffice leverancier (wat voor mij belangrijk is, daar ik de laadkosten zakelijk wil administreren).
De dienstverlening van Justplugin is vanaf het eerste moment matig tot slecht. Communicatie is gebrekkig, op e-mails wordt pas gereageerd na een 'friendly reminder', problemen worden niet opgelost, hun portal werkt de helft van tijd niet, wachtwoorden die het van de één op andere dag niet meer doen ("er zit een bug in de software, meneer..") en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus ik wil switchen naar een andere backoffice leverancier.
Nu is mijn vraag: Kan iemand mij een goede organisatie aanbevelen?
Mijn behoeften zijn als kleine zelfstandige niet groot: Ik wil maandelijks mijn kosten / laadtransacties in kunnen zien en een uitdraai daarvan maken om mezelf prive te kunnen factureren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 00:12

Tubby

or not to be

Ik heb zelf shell recharge (het vroegere NewMotion)

Daar krijg ik zakelijk nette facturen van waar m’n boekhouder blij van wordt en privé krijg ik netjes een creditfactuur en overboeking voor de gemaakte stroomkosten.

Daarnaast hebben ze een nummer die 24u per dag bereikbaar is en ze ook daadwerkelijk kunnen helpen als de laadpaal storing geeft.

Top geregeld (al een jaar of 6) maar verder geen ervaringen met andere backoffices.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
Tubby schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:15:
Ik heb zelf shell recharge (het vroegere NewMotion)

Daar krijg ik zakelijk nette facturen van waar m’n boekhouder blij van wordt en privé krijg ik netjes een creditfactuur en overboeking voor de gemaakte stroomkosten.

Daarnaast hebben ze een nummer die 24u per dag bereikbaar is en ze ook daadwerkelijk kunnen helpen als de laadpaal storing geeft.

Top geregeld (al een jaar of 6) maar verder geen ervaringen met andere backoffices.
Dank je wel voor je feedback.
Ik ga eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wil je per se een organisatie,
of kan je ook af met een eigen (mid) tussenmeter? Of heeft je laadpunt zelf ook een mogelijkheid om op in te loggen en het verbruik af te lezen?

Bij het eerste wordt je ontzorgd (mits alles goed gaat) en bij de tweede/derde heb je het in eigen hand, maar is wellicht iets meer werk.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 00:12

Tubby

or not to be

Dat is inderdaad de afweging, de laadpaal backoffice service is wel iets waarvoor je een abonnement betaald. Zakelijk vindt ik t dat waard omdat die facturen netjes in de boekhouding passen, privé zou het mij minder interesseren.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
Mijn voorkeur heeft een organisatie die me inderdaad ontzorgt (waar Justplugin dus in faalt..)
Ik heb er geen moeite om abonnementskosten kwijt te zijn elke maand, maar dan moet de dienstverlening er wel naar zijn.

Ik heb een tijdje geleden aan Alfen (merk laadpaal) gevraagd of ik 'controle' kon krijgen of mijn eigen laadpaal, maar daarop kreeg ik dit antwoord:

Hartelijk dank voor uw ICU EZ account aanvraag.

Helaas zien wij dat het laadstation zonder een ICU Connect backoffice is besteld. Vandaar dat wij geen account voor u kunnen aanmaken.
Hieronder kunt u onze diverse abonnementen vinden.

Article Description
ICU-CONNECTAAN One-off connection costs ICU EZ (activeringskosten simkaart)
ICU-CONNECT1 ICU EZ GPRS, 1 year subscription per product
ICU-CONNECT3 ICU EZ GPRS, 3 year subscription per product
ICU-CONNECTUTP ICU EZ UTP, endless subscription per product

Dit laadstation is door een van onze resellers Just Plugin BV besteld. U kunt aan hen doorgeven welk abonnement u het meest aanspreekt.
Vervolgens kunnen zij een order voor u plaatsen.

'k Moet zeggen dat het hele proces van een laadpaal aan huis te krijgen, maar een erg complexe is..
Volgens mij zitten er allemaal partijen tussen die er niet tussen hoeven te zitten.,.
Pagina: 1