No nonsense KB+M (cadeau)

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views

Vraag

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo, een vriend van mij start een carriere-switch naar web-development. Zijn toetsenbord en muis is echt aan vervanging toe, dus wil hem die cadeau doen.

Wat is wat jullie betreft een no nonsense goede combinatie?

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

No nonsense keyboard zou ik iets als pricewatch: Das Keyboard 4 Professional (Cherry Brown) pakken. Geen toeters en bellen, gewoon een strak keyboard.

Voor muizen vind ik zelf de BenQ Zowie FK2 wel prettig pricewatch: BenQ Zowie FK2-B. Die worden geloof ik wel als gamingmuizen verkocht, maar zijn alround gewoon erg lekker te gebruiken. En groot genoeg (maar dat is persoonlijk)

• Qupie1
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik 170 euro wel wat gortig vind.

Ik heb zelf een Ducky SF, erg blij mee maar ik kan me voorstellen dat je als developer wel de numpad wil.

Keychron is ook wel een degelijk merk toch? Is dit iets?

https://www.alternate.nl/...=price_asc&filter_25207=6

Kan draadloos en mechanisch goed samengaan? Ik heb zelf bedraad maar draadloos is natuurlijk wel nice (zo lang het goed werkt)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 02:10
Ik heb ook een Das Keyboard4 Pro, net als alle andere developers hier, en ik zou niet snel iets anders aanraden.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Weet je zeker of het een goed idee is om een KB/Muis cadeau te doen? Wat mij betreft nogal persoonlijk spul betreft smaak, al de verschillende lengtes/dieptes en wel of geen speciale keyswitches (en zoja, hoe clicky is smaak?). Daarnaast de pasvorm van de muis.

Ik zou er mij niet aan durven wagen iig.

• Qupie1
Ja daar heb je wel een heel goed punt. Misschien moet het maar een kadobon worden. Stuk minder leuk om te geven, maar daar gaat het uiteindelijk natuurlijk niet om.

Hij heeft nu echt oude meuk, dus ik denk dat alles een dikke upgrade is.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:04
Imo is deze sharkoon best een goede instap in als je mechanisch wil , uiteraard kun je de rgb gewoon uitzetten: https://tweakers.net/toet...sgk3_p718165/vergelijken/ .Smaak switch moet je wel even over nadenken.

[ Voor 22% gewijzigd door sjaakwortel op 06-09-2022 19:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Qupie1 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:28:
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik 170 euro wel wat gortig vind.

Ik heb zelf een Ducky SF, erg blij mee maar ik kan me voorstellen dat je als developer wel de numpad wil.
Je had geen budget genoemd, dus ik ging uit van wat ik zelf als developer zou willen gebruiken, als het no-nonsense moet zijn.
Een numpad vind ik onsmisbaar, maar dat is heel persoonlijk, sommige devs zijn zo'n ding liever kwijt dan rijk.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:51
TERW_DAN schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:48:
No nonsense keyboard zou ik iets als pricewatch: Das Keyboard 4 Professional (Cherry Brown) pakken. Geen toeters en bellen, gewoon een strak keyboard.

Voor muizen vind ik zelf de BenQ Zowie FK2 wel prettig pricewatch: BenQ Zowie FK2-B. Die worden geloof ik wel als gamingmuizen verkocht, maar zijn alround gewoon erg lekker te gebruiken. En groot genoeg (maar dat is persoonlijk)
Dit is exact mijn keyboard voor het werk en hij bevalt super.
In mijn geval aangevuld met een Logitech MX Master 3. Eenmaal gewend aan horizontaal scrollen wil je niet meer zonder.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de de koopadviesfora. Move OH -> CKA

2) CKA beleid
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.