Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 15:06
Ik zit al enige tijd te twijfelen of ik het nog wel leuk vind wat ik doe en hoe ik hier verder in wil. Momenteel werk ik 11 jaar bij mijn eerste werkgever en ben daar doorgegroeid tot senior consultant. Het gaat om een software leverancier en ik begeleid implementaties op tactisch en strategisch niveau, adviseer klanten en bedenk business cases en werk deze uit tot oplossingen die geïmplementeerd kunnen worden. Het begint me echter steeds minder te boeien en zie ik momenteel weinig doorgroeimogelijkheden , maar anderzijds heb ik veel vrijheid en ondanks dat het salaris wel wat meer mag zijn, zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden best prima..

Daarnaast ben ik inmiddels een jaartje onderweg met mijn MSC in Management. Iets wat soms interessant is, maar ook veel tijd kost.

Nou zit ik een beetje vast in mijn hoofd met zaken waar vast iedereen wel eens mee zit, zeker nu ik net vader ben geworden… misschien kunnen jullie mij helpen, jullie visie delen of hoe jullie hier mee omgaan…
  • meer tijd over hebben
  • meer verdienen
  • meer doen voor de wereld
  • wil ik bij mijn werkgever weg of kan ik beter blijven?
  • wil ik al mijn kennis in de branche weggooien of wil ik blijven in de branche?
Ondanks dat ik dit allemaal wil, realiseer ik me ook dat ik niet in een droomwereld leef..

Misschien verwoord ik alles niet super, dat komt wellicht tijdens de discussie.. maar dat komt vooral omdat ik dus ook vast zit in mijn hoofd en zelf niet duidelijk heb wat ik écht wil.

Ik ben dus niet op zoek naar meteen een oplossing, maar misschien wat andere visies, perspectieven, ervaringen etc :-)

Edit: ik werk momenteel 32 uur en heb daarbij 1 studiedag (onbetaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ergens anders gaan werken voor meer salaris, maar 1 dag minder (dus 32 uur) waardoor je netto dus in papa-tijd vooruit gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Leg het eens voor bij je werkgever wat je wil, vaak is er wel wat mogelijk om te zorgen dat je het bedrijf niet verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
11 jaar bij hetzelfde bedrijf is sowieso lang. Grote stappen in salaris zijn over het algemeen het makkelijkst als je naar een andere werkgever gaat. Dan kan je bijvoorbeeld ook bedingen om naar minder uren per week te gaan, maar toch in salaris omhoog te gaan.

Dat gezegd hebbende; je bent nu met een Master bezig. Je moet vooral de vraag aan jezelf stellen wat je daar precies mee wil, en of je die eerst af wil ronden. Je kunt ook bij je eigen werkgever kijken wat daar mogelijk is. Gezien je ervaring en hoe gewild je profiel waarschijnlijk is, kan je dat best hard spelen.

https://niels.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ah de struggles als je net vader wordt. Dan relativeert je hele denkvermogen :) (been there, done that). Mijn keuze destijds was zoveel mogelijk genieten van mijn kinderen, dus ben minder gaan werken. De beste keuze ooit, want je kan het nooit meer overdoen. Meer werken kan wel weer als ze het huis uit zijn!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
Vorkie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:08:
Ergens anders gaan werken voor meer salaris, maar 1 dag minder (dus 32 uur) waardoor je netto dus in papa-tijd vooruit gaat?
Dit dus, of bij hetzelfde bedrijf als je je werk goed doet? Daarnaast lijkt het wel of je een key-figure bent uit je verhaal dus je bedrijf zal je niet snel weg willen. Tijd voor onderhandelen dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door mierenfokker op 06-09-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thanks allemaal! Heb mij startpost even aangepast of nja erbij vermeld dat ik momenteel 32 uur werk en 1 onbetaalde studiedag heb. De studie zelf wordt wel door mijn werk betaald.

Ik zie mezelf graag als keyfigure en soms wordt dat ook wel bevestigd (onlangs zei een van de directeuren dat de strategie van ons team voornamelijk om mij draait) dus misschien moet ik maar eens het gesprek aan gaan.
De voldoening is daarmee niet beter, maar als ik dan wel meer geld / tijd heb is dat een mooie stap. Dan kan ik meer voldoening halen uit alles wat geen werk is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hier een kleine update….

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 06:48
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-09 13:23
crimby schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:53:
Hier een kleine update….

***members only***
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 00:39
crimby schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:07:
....
  • meer tijd over hebben
  • meer verdienen
  • meer doen voor de wereld
....
Als puur naar deze voorwaarden zou ik eens kijken of je iets bij de overheid kan regelen, heb je in ieder geval nog een raakvlak met maatschappelijk nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Micktator schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Als puur naar deze voorwaarden zou ik eens kijken of je iets bij de overheid kan regelen, heb je in ieder geval nog een raakvlak met maatschappelijk nut.
Toevallig vandaag gekeken, althans op werkeningelderland website of zo iets. Heb me ook ingeschreven voor vacaturemail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 00:39
Kijk vooral ook even bij de Rijksoverheid https://www.werkenvoornederland.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-09 13:23
Wat mij betreft zeker geen raaskallen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Als je meer tijd wil hebben is die positie met aansturing van 27 man denk ik niet met elkaar te rijmen. Helemaal als je maar 4 dagen werkt.

Mijn advies als jonge vader met 2 nog niet naar school gaande kinderen, wacht tot ze op school zitten. Je hebt dan als het goed is meer tijd en je kind(eren) zijn zelfstandiger. Zorg voor nu dat je binnen je huidige bedrijf meer uitdaging krijgt, je hebt daar namelijk een stuk meer krediet en begrip mocht je thuissituatie veel tijd nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 16:32
Denk je dat je met deze functie lekker 32 uur kan maken en daarna tijd besteden met je gezin? Tijdens een functiegesprek of sollicitatie zal alles natuurlijk rozengeur zijn maar..

Ik ben zelf ''manager'' van een klein team van 4 personen wel in een hele andere wereld, het stukje vrij geven/zaken regelen als iemand ziek meld kan dusdanig groot worden met een team van 27 man. (het is bij 4 personen soms al een puinhoop :D ) Als je 32 uur werkt kunnen dit soort zaken vaak op je vrije dag vallen. Ik hoop ook dat je met rust gelaten wordt en niet dat werkdruk dusdanig hoog is, dat je in privé tijd ineens werkzaken moet regelen terwijl je met die kleine in de dierentuin staat :D
Wellicht zulke zaken meenemen als je met CEO in gesprek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
superkoex9 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 06:39:
[...]

Wat mij betreft zeker geen raaskallen.
[MO] zeker het stuk over ambitieus zijn terwijl je ook het liefste huisvader zou zijn komt me bekend voor. Voor mezelf omschrijf ik het altijd als: als ik niet thuis kan zitten als huisvader dan wil ik kijken waar de lat ligt.

Als dat een beetje het geval is zit je dubbel in een spagaat. Aan de ene kant is kunnen werken op de autopilot super, je hebt minder tijd nodig en heel veel energie/denkruimte over voor andere zaken. Aan de andere kant verveel je je ook relatief snel. Het is goed om daar een balans in te vinden (die ook prima wat kan golven met de tijd).
Nja precies dit en zo voelt het ook.
GrooV schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 06:53:
Als je meer tijd wil hebben is die positie met aansturing van 27 man denk ik niet met elkaar te rijmen. Helemaal als je maar 4 dagen werkt.

Mijn advies als jonge vader met 2 nog niet naar school gaande kinderen, wacht tot ze op school zitten. Je hebt dan als het goed is meer tijd en je kind(eren) zijn zelfstandiger. Zorg voor nu dat je binnen je huidige bedrijf meer uitdaging krijgt, je hebt daar namelijk een stuk meer krediet en begrip mocht je thuissituatie veel tijd nodig hebben.
Dat is dus juist ook een beetje het probleem. Ik zit zoals @superkoex9 al zegt in een spagaat. Ja ik wil natuurlijk meer en veel tijd besteden met de kleine. Liefst elke dag 24/7, maar dat is niet mogelijk. Dus de tijd die ik niet met hem heb wil ik besteden aan iets waar ik "energie van krijg" en waar ik uitgedaagd wordt.
dfbt schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:05:
Denk je dat je met deze functie lekker 32 uur kan maken en daarna tijd besteden met je gezin? Tijdens een functiegesprek of sollicitatie zal alles natuurlijk rozengeur zijn maar..

Ik ben zelf ''manager'' van een klein team van 4 personen wel in een hele andere wereld, het stukje vrij geven/zaken regelen als iemand ziek meld kan dusdanig groot worden met een team van 27 man. (het is bij 4 personen soms al een puinhoop :D ) Als je 32 uur werkt kunnen dit soort zaken vaak op je vrije dag vallen. Ik hoop ook dat je met rust gelaten wordt en niet dat werkdruk dusdanig hoog is, dat je in privé tijd ineens werkzaken moet regelen terwijl je met die kleine in de dierentuin staat :D
Wellicht zulke zaken meenemen als je met CEO in gesprek gaat.
Zeker een goede tip en ga ik zeker meenemen. Wel is het zo in mijn branche dat je dan nog altijd project managers hebt die de resources op projecten regelen. Dat is niet aan de manager (althans zo gaat dat bij mijn huidige werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
crimby schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Nja precies dit en zo voelt het ook.

[...]

Dat is dus juist ook een beetje het probleem. Ik zit zoals @superkoex9 al zegt in een spagaat. Ja ik wil natuurlijk meer en veel tijd besteden met de kleine. Liefst elke dag 24/7, maar dat is niet mogelijk. Dus de tijd die ik niet met hem heb wil ik besteden aan iets waar ik "energie van krijg" en waar ik uitgedaagd wordt.

[...]
Ik denk dat je eerst eens een keuze moet maken of je meer tijd aan je kind wilt besteden, of aan je werk. Ik heb hetzelfde gehad, het is bijna niet met elkaar te combineren. Zeker niet als je nieuw werk gaat krijgen, waar extra veel energie in gaat zitten. Een persoon heeft altijd maar 1 potje met energie zeg ik altijd maar. Meer energie krijg je niet van iets, wat wel kan is dat je energie niet leeggezogen wordt door iets (=vaak werk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Management is toch echt een vak apart, en van team lead naar management is echt wel even andere koek.
In grote lijnen ga je van techniek (in brede zin) en mensen in goede banen leiden naar mensen in goede banen leiden. En dan ook nog zitting in een MT waar je jouw club moet gaan vertegenwoordigen en door crisis situaties moet leiden.

Want ook die gaan gebeuren, het moet je echt liggen. En het kan ook zo maar heel snel weer saai worden.
Heb je al nagedacht over consultancy op freelance basis. Dan zie je veel verschillende bedrijven en veel verschillende problemen. Als basis neem je dan je eigen expertise en kan je experimenteren met nieuwe gebieden.

De carriere ladder hoeft niet altijd perse omhoog om een uitdaging te vinden. En geeft vaak ook niet de voldoening die ervan verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Members only:
Pagina: 1