Foto's loopt steeds vast bij exporteren gedeeld album

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
In de app Foto's op mijn Macbook Air M1 heb ik een gedeeld fotoalbum staan van de zomervakantie.
Mijn gezinsleden hebben hier ook foto's aan toegevoegd. Er staan nu iets meer dan 1.000 foto's in.

Dit gedeelde album wil ik exporteren naar een map op het bureaublad, om zo ook elders als backup te zetten en er binnenkort een fotoalbum van te maken (gedrukt).

Wanneer ik alle foto's selecteer en kies voor Exporteren, zet ik de opties op JPEG en kwaliteit Maximaal. Er verschijnt dan bovenin een statusrondje, maar na een seconde of 10 verschijnt de draaiende strandbal en loopt Foto's vast.

Ik heb geprobeerd om alle gedeelde foto's toe te voegen aan een nieuw, lokaal album in Foto's, maar ook hierbij loopt Foto's vast.

Iemand een idee hoe ik alle foto's toch gedownload krijg in 1 map op mijn bureaublad of waardoor Foto's steeds vastloopt?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

talin

ES-MA

als je een of meerdere foto's selecteerd en dan rechtermuisknop doet krijg je dan de optie: "show in finder" te zien?

heb je het vinkje aanstaan op die Macbook: download originals? of heb je alles nog in de Cloud staan?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
talin schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:27:
als je een of meerdere foto's selecteerd en dan rechtermuisknop doet krijg je dan de optie: "show in finder" te zien?

heb je het vinkje aanstaan op die Macbook: download originals? of heb je alles nog in de Cloud staan?
Nee, 'show in Finder' krijg ik niet te zien...

Ik heb de optie aanstaan dat originelen in de cloud worden bewaard om ruimte te sparen.
Ik heb wel een keer de download originals aangezet, dit duurt dan natuurlijk even, maar ook dan loopt Foto's vast bij exporteren.

Nu is dit een gedeeld album en staan alle foto's ook op zo'n website waarvan ik een link heb gemaakt.
Is daar niet een mogelijkheid alles in 1 keer te downloaden?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

talin

ES-MA

freddyathlon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:37:
[...]

Nee, 'show in Finder' krijg ik niet te zien...

Ik heb de optie aanstaan dat originelen in de cloud worden bewaard om ruimte te sparen.
Ik heb wel een keer de download originals aangezet, dit duurt dan natuurlijk even, maar ook dan loopt Foto's vast bij exporteren.

Nu is dit een gedeeld album en staan alle foto's ook op zo'n website waarvan ik een link heb gemaakt.
Is daar niet een mogelijkheid alles in 1 keer te downloaden?
ja het lijkt erop dat je en en doet
je wilt en downloaden uit de cloud en direct exporteren, wellicht gaat het daar fout.
ja je kan naar iloud.com gaan daar inloggen met je apple id en ze daar downloaden

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:37
Wat je vraagt zou wel moeten werken maar je bent eigenlijk een aantal processen tegelijk aan het draaien:
  • Foto's moeten gedownload worden uit iCloud naar je systeem
  • Foto's moeten geconverteerd worden naar JPG-hoge kwaliteit.
  • Foto moet weggeschreven worden op je lokale schijf.
Deze zaken zijn respectievelijk onderhevig aan vertraging door: netwerksnelheid en serverbeschikbaarheid, CPU belasting e.d., schijf- en bussnelheid en hoeveelheid beschikbare ruimte op je schijf. En dat zo'n 1000 keer en allemaal tegelijkertijd.... dat kan wel even duren.

Probeer er eens 20 per keer te doen en als dit goed gaat, dit op te voeren naar 50 of 100 stuks per sessie. Als dit wel werkt dan kan je kijken of je het in batches kan doen, maar kijk ook eens hoe lang het duurt om 20/50/100 stuks te verwerken, dat geeft een indicatie van de hoeveelheid geduld die je nodig hebt voor een grotere batch of de hele set.