Plek gezocht voor eigen vakantiewoning/Tiny house 20m2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleur F
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Wij hebben een houten vakantiehuisje in de tuin laten plaatsen (20m2) maar door problemen met buren besloten deze weer weg te halen. Waar in NL kun je je eigen huisje plaatsen voor vakantieverhuur? Wij kunnen tot zover nog niets vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Camping

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 22:05
Nergens. Meeste vakantieparken zitten al vol. Beste kans die je hebt is om voor 100.000 een plekje met een verrot huisje te kopen, dat huisje af te breken en hier weer je oude huisje er neer te zetten.
Er is een reden dat er niks over te vinden is, het kan (mag) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-08 12:53
Er staan regelmatig recreatiekavels te koop maar dan moet je vaak aan bepaalde bouwvoorschriften voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-08 12:53
De te bouwen woning moet voldoen aan het bouwbesluit. Een inhoud van ca. 300 m3 is toegestaan.
De te bouwen woning moet een houten uitstraling hebben.
https://www.funda.nl/recr...88244096-elfde-wijk-42-c/

Ooit heb ik een bod gedaan op een van de bungalows op het aangrenzende parkje daarachter. Ligging op zich is rustig en het is op loopafstand van een zwemparadijsgebeuren slash camping etc. Daar heb je niet direct last van want je zit er ver genoeg vandaan maar is wel voordelig voor je verhuurmogelijkheden.

[ Voor 39% gewijzigd door Kathia op 06-09-2022 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:11
Fleur F schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:56:
Wij hebben een houten vakantiehuisje in de tuin laten plaatsen (20m2) maar door problemen met buren besloten deze weer weg te halen. Waar in NL kun je je eigen huisje plaatsen voor vakantieverhuur? Wij kunnen tot zover nog niets vinden.
Uit nieuwsgierigheid, wat zijn de problemen?
Als er een vergunning in het spel is, dan is daar een proces voor, als het vergunning vrij is, is dat ook een proces.
Succes met je zoektocht.
Je kunt eens kijken bij dingen als "ecoparkhof" in Almere. Tinyhouse percelen.
In Haarlem is een project gaande voor tiny houses.
(nu is een flatgebouw met 350 appartementen van 35 vierkante meter elk ook gewoon een tiny house project, maar dat vinden "hipsters" "groenen" en andere tiny house fans dan weer niet) :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleur F
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Dank voor jullie reacties tot dusver. Het lijkt me geen tiny house om permanent te wonen (te weinig opbergruimte etc) dus ik zie het meer voor recreatieverhuur.
De problemen met de buren zijn dat ze bij elke scheet de politie en handhaving erbij willen halen als er overlast is. Dit is geen doen dus vandaar rigoreus besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:11
Fleur F schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:40:
Dank voor jullie reacties tot dusver. Het lijkt me geen tiny house om permanent te wonen (te weinig opbergruimte etc) dus ik zie het meer voor recreatieverhuur.
De problemen met de buren zijn dat ze bij elke scheet de politie en handhaving erbij willen halen als er overlast is. Dit is geen doen dus vandaar rigoreus besluit.
Ai, das jammer zulke buren.

Nogmaals succes, overigens die kabels van de tiny house project zijn in Almere tussen de 500 en 1500 vierkante meter groot. Dan kan je makkelijk een schuurtje oid neerzetten voor de spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tcw82 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:45:
[...]

Ai, das jammer zulke buren.

Nogmaals succes, overigens die kabels van de tiny house project zijn in Almere tussen de 500 en 1500 vierkante meter groot. Dan kan je makkelijk een schuurtje oid neerzetten voor de spullen.
1500 vierkante meter wil ik niet echt tiny meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 10:15
Een jaarplaats zoeken op een camping, daar mag je hem dan neerzetten. die zijn vaak voorzien van stacaravans, en afhankelijk van het beleid mag je hem dan verhuren.
Anders moet je zoeken naar een kavel en dat kopen, of een kavel huren/pachten waar dit op mag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 19:22
Ik hen de indruk dat er gewoon een Tiny house in ee tuin n een woonwijk gezet wordt, niet om er zelf in te wonen, maar om te verhuren als vakantiewoning?

Correct?

Dus indien de tuinen niet al te groot zijn, snap ik dat de buren daar niet zo heel veel zin in hebben
Pagina: 1