Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakingtoday
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-02 16:21
Over dit onderwerp is meer te vinden, maar heb nog geen topic gevonden met daarin het antwoord wat ik zoek. Ik ben opzoek naar een tablet voor mijn domotica systeem. Belangrijkste apps zijn de Homey app en ook een beetje TaHoma app voor Somfy en ReMeHaHome app voor mijn ketel. Alle apps zijn beschikbaar op iOS en Android. Ik maak geen gebruik van browser/websites voor de bediening.

De ideale situatie die ik wil bereiken is als volgt
• Tablet gaat in slaapstand als deze niet wordt gebruikt
• Als je ervoor gaat staan springt tablet aan.
• Als de tablet aanspringt, opent hij meteen op de app waarop hij in slaapstand is gegaan, dus niet op de homepagina van de tablet
• In slaapstand, of meteen als hij uit slaapstand komt, wordt de app bijgewerkt. Dus als het licht via een schakelaar wordt aangedaan, en de app wordt geopend, moet de app laten zien dat het licht aan staat. Als de app getoond wordt als de tablet actief is gebeurd dit ook.

Ik heb nu een eenvoudige iPad uit 2019, generatie 7, dus nog met fysieke home knop. Het enige minpunt is dat je om de iPad te wekken eerst op de home knop moet drukken, waarna de homepagina opent. Daarna swipe je van onder naar boven zodat de buttonbar getoond wordt, en kun je de gewenste app openen. Voor mij geen probleem, maar wel voor andere huisgenoten.

Ik heb gelezen dat je de tablet ook kunt wekken door de voeding aan te zetten als je de iPad nadert. Dit werkt, maar niet perfect. Als eerste piept de iPad, dan wordt even in het groot het laadsymbool getoond, en daarna verschijn het home scherm en niet de laatst geopende app. Voor alsnog heb ik het met deze iPad niet makkelijker kunnen maken. Proximity detectie is niet mogelijk (naderingsdetectie).

Is er iemand die het wekken eenvoudige voor elkaar heeft gekregen? Maakt met niet uit of het iOS of Android is en of er apps nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Alles komt goed, maar niet vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geen ervaringsdeskundige, maar je zou op Android eens naar Tasker kunnen kijken. Daarmee kan je van alles automatiseren op basis van bepaalde triggers.

Voor het automatisch uit slaapstand komen kan je eens kijken naar de gezichtsherkenning functie van Android.
Die lijkt constant in de gaten te houden of er iets verschijnt voor de camera om dan direct te unlocken zodra een ingesteld gezicht verschijnt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:03
Ik weet niet of jouw systeem dat kan, maar misschien is het tonen van een zwart scherm na x minuten een optie? alleen even meten hoeveel stroom je tablet dan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:59

de Peer

under peer review

Gewoon een android tablet met daarop de fully kiosk browser app. voldoet aan al je wensen volgens mij.
doet het hier al 5 jaar goed.

Ik laat hem wekken door er een signaaltje naar toe te sturen via http.

Op basis van camera kan ook maar dat vind ik onnodig energieverbruik en wat inefficient.

hmm oh ik zie nu dat je allerlei verschillende apps wilt gebruiken. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik doe alles via 1 dashboard.

Ik zou persoonlijk niet met ipad/ios werken. dan ben je erg beperkt in mogelijkheden.

[ Voor 65% gewijzigd door de Peer op 06-09-2022 19:05 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakingtoday
Ik ben ondertussen helaas tot de conclusie gekomen dat op dit gebied functioneel gezien een iPad minder scoort dan een Android device. Voor Android bestaan apps zoals tasker, kiosk browser en Macrodroid waarmee ik eenvoudig zou moeten kunnen realiseren wat ik wil. iPad is sneller en heeft een mooier scherm, maar wordt beperkt in mogelijkheden door iOS.

Tijd om eens in Samsung tablets te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

tweakingtoday schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:17:
Ik ben ondertussen helaas tot de conclusie gekomen dat op dit gebied functioneel gezien een iPad minder scoort dan een Android device. Voor Android bestaan apps zoals tasker, kiosk browser en Macrodroid waarmee ik eenvoudig zou moeten kunnen realiseren wat ik wil. iPad is sneller en heeft een mooier scherm, maar wordt beperkt in mogelijkheden door iOS.

Tijd om eens in Samsung tablets te duiken.
Waarom zou je jezelf beperken tot Samsung? Er zijn meer merken die goede Android tablets maken.

• tweakingtoday
Als Apple gebruiker ben ik in de veronderstelling dat Samsung de beste Android tablet levert.
Bovendien zijn de meeste wandhouders gemaakt voor iPad of Android. De tablet komt in de huiskamer aan de muur, dus het moet wel een echt mooie wandhouder zijn.
Daar kan ik zo maar eens naast zitten.

Overigens heb ik gisteren wel gevonden dat er (onbevestigde) mogelijkheden zijn om een iPad wakker te schudden in de laatst geopende app. Dit wil ik nog wel even onderzoeken voordat ik afscheid neem van mijn iPad als domotica tablet.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

tweakingtoday schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:27:
Als Apple gebruiker ben ik in de veronderstelling dat Samsung de beste Android tablet levert.
Dat is een veronderstelling, inderdaad. Ik zou eerst eens wat onderzoek doen in plaats van klakkeloos afgaan op je veronderstelling.
Samsung, net als elke andere fabrikant, maakt verschillende tablets. Elk type gericht op een bepaald segment van de markt, met een set eigenschappen en een prijs die daar bij past.
Bovendien zijn de meeste wandhouders gemaakt voor iPad of Android.
Exact, dus waarom Samsung? Er zijn meer merken tablets waar Android op draait.
De tablet komt in de huiskamer aan de muur, dus het moet wel een echt mooie wandhouder zijn.
Daar kan ik zo maar eens naast zitten.
Dat is dan weer heel sterk afhankelijk van wat je mooi vindt. Niet alle houders zijn specifiek voor een bepaald merk.
Overigens heb ik gisteren wel gevonden dat er (onbevestigde) mogelijkheden zijn om een iPad wakker te schudden in de laatst geopende app. Dit wil ik nog wel even onderzoeken voordat ik afscheid neem van mijn iPad als domotica tablet.
Kortom, genoeg stof om te onderzoeken ;)

Pagina: 1