iFixit iPhone: specifiek connectie plaatje gebroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn zoon en ik wouden het scherm van zijn iPhone XR vervangen met een iFixit kit.

Op zich heel gemakkelijk en leuk alleen dat we een klein "cover plaatje" gebroken hebben, dat ook een connectie functie lijkt te hebben. Het kleefde aan het schroefje, van alles geprobeerd om het te redden, maar tevergeefs. |:(

De iPhone is nog niet toegeplakt, maar werkt perfect.

Blijkbaar verkopen ze ook die plaatjes, maar ik heb al 10 dagen moeten wachten op de kit en zonder GSM is het leven tegenwoordig moeilijk te regelen (gebroken arm, bus komt niet enz…).

Weet iemand of het plaatje belangrijk is?
Op zich zou er niets onbelangrijk in zo'n iPhone zitten, maar ik vraag het toch.

Tips om het te repareren zonder extra kit van iFixit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I_pdE3rNVl2Ke4R3LKui39xw3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuFwdcywR7FVAoXw2tEwXOtA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
poing schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:20:
een klein "cover plaatje" gebroken hebben, dat ook een connectie functie lijkt te hebben.
connectie functie?
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Is vziw gewoon een schild om straling tegen te houden.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Juup schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:29:
[...]

connectie functie?
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Is vziw gewoon een schild om straling tegen te houden.
Tegenover de andere schildjes, lijkt deze een verbinding te maken met het blokje erboven (rode cirkel op de linkse foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm ja zou nog een "aarde" verbinding kunnen zijn die meer doet dan alleen afscherming.

Grote kans dat alles zonder dit plaatje ook gewoon werkt, alleen heb je mogelijk meer last van inteferentie als een andere telefoon of een access point dichtbij komt.

Man has 2 testicles but only 1 heart...