Katten of muizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
We hebben overlast van muizen.
De buren gaan niet heel netjes om met het afval en dat staat soms een week buiten, ook in de hitte.

De buren vinden het niet zo belangrijk en doen het af als dat er alleen katten aan de zakken knagen. ( ook dat wil je niet maargoed ).

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die iets meer verstand heeft en zou kunnen aangeven of dit muizen (ratten??) Of katten geknaag aan de zakken is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB7Epmnawz7iJfncBwrEHFTVrUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SE5Mw8nZee4obaBLOztrPyk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
Ik denk dat het om katten gaat. Katten trekken een zak open en maken grote gaten om iets uit de zak te trekken. Muizen maken kleinere openingen om zelf naar binnen te kunnen (en laten uitwerpselen achter).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Draakje5

Je vergeet een derde optie: ratten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosttweakers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 07:26
Heb je de muizen zelf gezien?
Is het een koop of huurwoning? Evt kan je dan een verhuurder aanspreken op het gedrag van de huurders. De sleutel blijft wel het contact met je buren, dus vraag hen nogmaals om een betere oplossing om het vuil beter op te bergen.

Als er regelmatig katten in de buurt lopen, blijven muizen in de regel wel weg, of ze verhuizen naar een plaats waar weinig katten zijn.
(Mijn zus heeft eens een aantal muizen gehad, toen heeft onze kat een week er gelogeerd. Muizen verdwenen zonder dat er een gevangen was, nooit meer terug gekomen).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Optie 4: vogels

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
We hebben zelf katten ja, maar die zijn geen helden in muizen vangen.
We hebben knaagsporen op de zolder gezien achter het dak ( aan purschuim enz ), en kan bevestigen dat er nog knaagdieren rondlopen. Of het een muis rat is weten we niet.

De katten kunnen daar niet bij, verwacht ook niet dat de knaagdieren dus echt in het huis zitten maar wel in het dak.

Ik heb buiten 2 vallen gezet met nutella maar daar gebeurt nog niet veel mee.

Het betreft koopwoningen.

Vogels sluit ik uit aangezien we eigenlijk niks horen, zien alleen gruis naar beneden vallen / geknaagd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA3R9Q8MgSz_j_61JDL3T7BUzxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyIAyrctNHrckWzOXifgFUYi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 06-09-2022 07:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dit soort grote gaten zijn absoluut geen muizen. Die pakken een klein gaatje waar ze zelf doorheen kunnen en meer moeite gaan ze niet doen. Ratten maken grotere gaten maar dit is alsnog erg groot. Lijkt dus geen knaaggat maar een 'trekgat'. En dat doen katten (die gebruiken hun hoektanden ook om vlees af te scheuren), of vogels als meeuwen of kraaiachtigen. Ik zou het dus eerder in die hoek zoeken dan bij muizen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Draakje5 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:30:
We hebben zelf katten ja, maar die zijn geen helden in muizen vangen.
We hebben knaagsporen op de zolder gezien achter het dak ( aan purschuim enz ), en kan bevestigen dat er nog knaagdieren rondlopen. Of het een muis rat is weten we niet.

De katten kunnen daar niet bij, verwacht ook niet dat de knaagdieren dus echt in het huis zitten maar wel in het dak.

Het betreft koopwoningen.

Vogels sluit ik uit aangezien we eigenlijk niks horen, zien alleen gruis naar beneden vallen / geknaagd worden.

[Afbeelding]
Je doet nu de aanname dat hetgeen verantwoordelijk is voor het geknaag aan de zakken ook verantwoordelijk is voor het geknaag op jouw zolder. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
evilution schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:40:
[...]

Je doet nu de aanname dat hetgeen verantwoordelijk is voor het geknaag aan de zakken ook verantwoordelijk is voor het geknaag op jouw zolder. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn.
Juist, dat hoeft niet! Vandaar mijn vraag of dat de knaagsporen aan de afvalzakken buiten evt ook van knaaggedierte kan zijn, dan is er namelijk een grote reden voor de aanwezigheid van de knaagdieren bij ons. We hebben verder geen knaagsporen en ook geen eten open liggen waaraan geknaagd kan worden.

Ik begrijp uit de meeste reacties dat het kattensporen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 06-09-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 18:45
Muizen en ratten laten altijd keutels achter. Dus kijk daar in de buurt of er keutels zijn. Zo niet, zijn het katten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wil je het zeker weten: plaats een camera. Daar wordt je denk ik wijzer van dan de reacties van min of meer willekeurige mensen op een forum op basis van een aantal foto's.

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 06-09-2022 07:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

kx22 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:56:
Muizen en ratten laten altijd keutels achter. Dus kijk daar in de buurt of er keutels zijn. Zo niet, zijn het katten.
Of vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Goede tip, zal de camera eens uit de doos halen en op onze gevel richten om te zien of ze via de buren en de gevel naar binnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 07:52
Draakje5 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:08:
Goede tip, zal de camera eens uit de doos halen en op onze gevel richten om te zien of ze via de buren en de gevel naar binnen gaan.
Maar dan weet je nog steeds niet of ze verantwoordelijk zijn voor de gaten in die vuilniszakken. Ik zou dáár een camera op richten als je dat wilt weten :)

PS: Ook zonder eten in huis is er helaas genoeg reden voor muizen om tussen je muren en plafonds te bivakkeren. Waar ze precies van leven weet ik niet maar kennelijk is (enigszins) warmte en beschutting al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:21

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De gemeente geeft hier bij ons duidelijk aan dat de zakken alleen tussen X en Y aan de straat mogen staan.
Wellicht een belletje naar de gemeente doen of zij advies hebben of informatie hebben rondom overlast van knaagdieren in de buurt; en hoe daar mee te dealen?

Daarnaast, zou ik ten minste de zakken van de grond af houden; aan zo'n ding rondom de lantaarnpaal hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:06
Voor te vroeg neergezet afval heeft je gemeente deze app https://www.nijmegen.nl/d...de-gemeente/meld-herstel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04:04
Valorian schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:15:
[...]

Maar dan weet je nog steeds niet of ze verantwoordelijk zijn voor de gaten in die vuilniszakken. Ik zou dáár een camera op richten als je dat wilt weten :)
Die vuilniszakken zijn van de buren, dus die zullen ook op hun terrein staan.

Neem aan dat de buren niet op camera's zitten te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05 19:08
Draakje5 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:30:

doe er maar pindakaas op daar zijn ze sowieso gek op er zijn maar een bepaalde groep knaagdieren die Nutella lekker vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ja, herken ik, maar ook als het op eigen terrein staat?
(Bijna) iedereen zet afval in Nijmegen de avond ervoor buiten, ik geloof niet dat de gemeente daar op gaat handhaven.

Ik zal het eens met pindakaas proberen!
Een val op zolder gaat me helaas niet zo snel lukken, dan moet ik vanalles open (breken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Draakje5 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:09:
[...]

(Bijna) iedereen zet afval in Nijmegen de avond ervoor buiten, ik geloof niet dat de gemeente daar op gaat handhaven.

Een val op zolder gaat me helaas niet zo snel lukken, dan moet ik vanalles open (breken).
Nou hier in Noord soms een halve week van te voren...

Maar de gemeente handhaaft weldegelijk: wel even foto's meesturen van de schade (de kapotte zakken, afval verspreid over de straat etc.). Dan valt er vanzelf een brief in de bus bij iedereen in de straat dat er gehandhaafd gaat worden en een maandje later volgen de boetes.

En een paar maanden later staan de zakken weer te vroeg buiten en meld je het opnieuw. ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Draakje5 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:09:
[...]

Als je je 'wijkregiseur fysiek' eens een mailtje stuurt zul je zien dat er best een hoop mogelijk is. (ik woon in dezelfde stad)

https://www.nijmegen.nl/diensten/wijken/wijkregisseurs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 07:52
FRANQ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:47:
[...]

Die vuilniszakken zijn van de buren, dus die zullen ook op hun terrein staan.

Neem aan dat de buren niet op camera's zitten te wachten. :)
Waarom staan daar überhaupt vuilniszakken eigenlijk? Zijn er nog steeds gemeentes waar én geen kliko's én geen ondergrondse bakken zijn waar je op elk moment je afval kwijt kan? Wat een armoe :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Valorian schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:02:
[...]

Waarom staan daar überhaupt vuilniszakken eigenlijk? Zijn er nog steeds gemeentes waar én geen kliko's én geen ondergrondse bakken zijn waar je op elk moment je afval kwijt kan? Wat een armoe :(
Staat gewoon in de TS... Lamlendigheid van de buren.
De buren gaan niet heel netjes om met het afval en dat staat soms een week buiten, ook in de hitte.

De buren vinden het niet zo belangrijk en doen het af als dat er alleen katten aan de zakken knagen. ( ook dat wil je niet maargoed ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 11:07
Lijkt me volstrekt irrelevant of die zakken door muizen, ratten of katten worden opengetrokken. Je buren moeten hun zooi binnenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-05 11:13
@Draakje5, dit is toch een PMD zak? Worden die niet geweigerd als er ander materiaal in zit? Ik zie duidelijk nog papier erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
il-Principe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:17:
@Draakje5, dit is toch een PMD zak? Worden die niet geweigerd als er ander materiaal in zit? Ik zie duidelijk nog papier erin zitten.
De Plastic+ zak, https://www.dar.nl/afval/plastic-blik-en-pak/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ja dat is PMD, Plastic, Metaal en Drinkkarton. :+ Apart dat ze in andere regio's weer andere termen gebruiken, ik had nog nooit van Plastic+ gehoord. Hier noemt de gemeente het PMD.

[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 06-09-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
SmurfLink schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:18:
[...]

Ja dat is PMD, Plastic, Metaal en Drinkkarton. :+ Apart dat ze in andere regio's weer andere termen gebruiken, ik had nog nooit van Plastic+ gehoord. Hier noemt de gemeente het PMD.
Zolang iedere gemeente het wiel uitvindt blijft er werk voor ze…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
il-Principe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:17:
Juist. Dat viel ons ook al op (een covid test doosje (papier) en nog meer...) .. Maar de vuilophalers die kijken echt niet naar de inhoud, vandaar dat we nu ook moeten betalen voor de zakken en ze voorheen gratis waren, men gooit er maar vanalles in. De zak stonk ook verschrikkelijk, dus er zal wel iets meer dan alleen plastic afval ingezeten hebben.

Het afval is nu opgehaald en ik heb eergisteren gemeld dat er muzien rondlopen en dat dat wellicht door de zakken komt. Nu blijkt dat het waarschijnlijk katten zijn die er aan gezeten hebben, maar ook daar kan ongedierte op af komen.

De tip van een wijkregisseur is handig, ik woon ook in Noord. Ik houd die achter de hand, wil toch proberen het goed op te lossen. Zal het nog aankijken, mocht er binnen 2 weken weer een zak vuil in de tuin staan (wat ik verwacht) ga ik ze nog een keer vragen om dat niet te doen en anders de wijkregisseur vragen om advies.

Het is jammer dat sommige mensen blijkbaar niet begrijpen dat zakken met afval niet weken op de grond horen te liggen, en al helemaal geen actie ondernemen als er aan geknaagd wordt. Koop op z'n minst een vuilnisemmer (of 2) om ze in te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 06-09-2022 19:44 ]

Pagina: 1