Hallo Allemaal,
Voor mijn vader heb ik een plan gemaakt om zonnepanelen te plaatsen welke ik graag nog even wil valideren en nog wat vragen over heb.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ozxRXuTZcv60dKrWGDz70Q6o.jpg?f=user_large)
Het plan is om op de garage en carport een oost-west opstelling te plaatsen van 6 panelen. 2 aparte strings, 6 panelen oost en 6 panelen west dus. In zuid opstelling passen er minder panelen op het dak.
Tekening in Sunny Design:
:strip_exif()/f/image/0HhqKTvvOqm1MFG5lCblNEH9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPggR1CD3jXEKOhuhOtzSU6m.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoofdcomponenten (afhankelijk van wat er te krijgen is):
12x 400wp
Goodwe 1 fase Omvormer 3600T-DS of SMA Omvormer Sunny Boy SB 3.6
Waar ik zelf enige twijfel over heb is de lengte van de kabels tussen beide reeksen deze bedraagd +-21 meter. Kan dit? En waar moet ik op letten?
Voor mijn vader heb ik een plan gemaakt om zonnepanelen te plaatsen welke ik graag nog even wil valideren en nog wat vragen over heb.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ozxRXuTZcv60dKrWGDz70Q6o.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
2x garage dak 6m*3m, dak zelf is erg ongunstig qua ruimte om de dakopbouwen heen. Garage + carport leek ons de makkelijkste oplossing om het zelf te doen.Schaduw
NeeJaarverbruik
3.500-4000 kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
Nog geen budget. Doel is om maandlasten naar beneden te brengen.Wie gaat het project uitvoeren
ZelfBijhouden van data
Basis gegevens is genoeg.Reeds verkregen offertes
n.v.tRegio
Zuid-HollandHet plan is om op de garage en carport een oost-west opstelling te plaatsen van 6 panelen. 2 aparte strings, 6 panelen oost en 6 panelen west dus. In zuid opstelling passen er minder panelen op het dak.
Tekening in Sunny Design:
:strip_exif()/f/image/0HhqKTvvOqm1MFG5lCblNEH9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FPggR1CD3jXEKOhuhOtzSU6m.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoofdcomponenten (afhankelijk van wat er te krijgen is):
12x 400wp
Goodwe 1 fase Omvormer 3600T-DS of SMA Omvormer Sunny Boy SB 3.6
Waar ik zelf enige twijfel over heb is de lengte van de kabels tussen beide reeksen deze bedraagd +-21 meter. Kan dit? En waar moet ik op letten?