Laptop voor alleen maar TV-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:39
Gegroet,

Deze post heb ik aangemaakt omdat ik zelf niet verder kom dan gewoonweg een goedkoop laptopje ergens online te zoeken op BCC/Mediamarkt/etc en dit doe ik om iemand te helpen een zo goed mogelijke (en mogelijk goedkopere) keuze te maken. Kans is aanwezig dat een laptop niet direct de beste keus is, maar gezien de situatie denk ik dat iets anders dan een laptop teveel verandering met zich meebrengt waarbij wat kennis nodig is. Dat laatste is dan ook minimaal

Laptopje voor een 60+er, volledig a-technisch die nu al 13 jaar met een oude Vaio met een USB youtube/HBO/Netflix/websites/etc bekijkt, er een keyboard/muis middels dongle op heeft aangesloten waarvan de Vaio laptop dus nu helemaal koekoek is en niet meer goed werkt. Voor deze man die daar zijn plezier uit haalt dus op zoek naar iets simpels als wat, maar dat wél werkt zonder haperen/stotteren.

Wat ga je met je laptop doen?
Grotendeels op de TV aangesloten middels HDMI voor Youtube/websites/steamem

Wat is je budget?
Geen budget, maar gezien wat er met de laptop gedaan wordt zal de prijs mogelijk vrij laag worden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nauwelijks.. vrijwel nooit. Staat onder de TV

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur.

Wat voor simpels zou ik hem kunnen aanraden te gaan kopen? Is er toevallig misschien iets wat ik over het hoofd zie anders dan gewoonweg de goedkoopste laptop online te nemen?
Dank voor de hulp :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

https://store.google.com/...hromecast_google_tv?hl=nl

Chromecast met Google TV?

En anders waarom een laptop, dat scherm is dus voor de sier want ik neem aan dat hij via de TV werkt dus waarom als het Windows moet zijn niet een small form factor? Dus een mini pctje?

[ Voor 50% gewijzigd door Barrycade op 05-09-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:39
Chromecast is mogelijk iets wat teveel van het bekende afwijkt. Hij werkt inderdaad via de TV en het scherm is half dichtgeklapt. Een miniPCtje kan je het noemen, als het maar WIndows draait, zn HDMI werkt, zn muis/toetsebord. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:45
Een mini pc'tje zoals dit?
Is goedkoper dan een laptop.

#CategoryProductPrijs
1BarebonesIntel NUC 11 Essential Kit - NUC11ATKC4 (EU kabel)€ 177,02

En uiteraard een beetje geheugen en een SSD'tje.

[ Voor 4% gewijzigd door LievenD op 07-09-2022 00:40 ]