Nood modem voor tijdelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-01 13:03
Ik zoek een?
Modem wat ik tijdelijk ga gebruiken zolang mijn T-Mobile modem kapot is. Duurt ontzettend lang voordat ze in actie komen en ik wil kijken of een goedkoop modem wel gaat werken voor nu.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoeft alleen een WAN en LAN poort te hebben. Ik heb al een Deco netwerk staan dat mijn Wifi regelt en eventueel ook als router kan functioneren (wat het nu niet doet). Moet aangesloten worden op een Media Converter van T-Mobile met een RJ-45 kabel. Ik moet het volgende in kunnen stellen om verbinding te kunnen maken: VPI/VCI, WAN Mode, Encapsulation, Encapsulation ATM, Servicecategorie ATM, IPv4/IPv6 Mode, VLAN, MTU, NAT, IGMP Proxy, IP Address (DHCP) en Default Gateway (zie hier eventueel: https://www.t-mobile.nl/C...dem-modeminstellingen.pdf)

Het is misschien een beetje overdreven, maar ik ben het zat en wil zelf iets proberen...

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Beste antwoord (via Soepstengel op 05-09-2022 22:22)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:39
lSltAlKeR schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:06:
[...]

Precies ja... je kan ook je pc erachter zetten...

Wel als je een windows 10/11 pc hebt firewall aan en up to date houden anders kan je wel eens ongenode gasten krijgen.
Die pc moet je dan wel ff op vlan 300 zetten als je die zonder router wilt aansluiten op de media converter. Maar volgens mij wil @Soepstengel zijn bestaande wifi netwerk erachter hangen, dat is dan weer lastig zonder router.

Mijn advertenties op V&A

Alle reacties

• DaLass
Hoe goedkoop wil je het hebben?

Ik heb deze aan T-Mobile hangen:
https://www.routershop.nl...-wan-vpn-router/pid=68959

Draait prima.

Mijn advertenties op V&A

• Soepstengel
DaLass schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:00:
Hoe goedkoop wil je het hebben?

Ik heb deze aan T-Mobile hangen:
https://www.routershop.nl...-wan-vpn-router/pid=68959

Draait prima.
Ja die prijs is perfect! Die hangt direct achter je Media Converter? Als dat zo is ga ik die meteen bestellen, voor een paar tientjes wil ik dit wel proberen.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-01 00:38

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Soepstengel schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:55:
Moet aangesloten worden op een Media Converter van T-Mobile
huh?

Je hebt dus glas maar wilt gelijk een multifunctioneel modem gebruiken, waarbij DSL benodigd is? waarom anders VPI/VCI?

je hebt al internet als het goed is uit je glasconverter alleen zit je dan gelijk aan het publieke ip adres als het goed is....

Anderszijds gewoon een experiabox of zyxcel of fritz!box op de kop tikken ofzo.... dat werkt ook gelijk als het goed is.

[ Voor 3% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-09-2022 22:03 ]

Speedtouch freak

• DaLass
Soepstengel schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:02:
[...]

Ja die prijs is perfect! Die hangt direct achter je Media Converter? Als dat zo is ga ik die meteen bestellen, voor een paar tientjes wil ik dit wel proberen.
Ja, geen andere apparatuur er tussen . :)
Ik heb dan nog wel een Omada controller in m'n netwerk, maar die is niet vereist, je kan die router ook gewoon configureren vanuit de webinterface van het apparaat zelf.

[ Voor 21% gewijzigd door DaLass op 05-09-2022 22:05 ]

Mijn advertenties op V&A

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-01 00:38

lSltAlKeR

Time destroys everything!

DaLass schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:04:
[...]

Ja, geen andere apparatuur er tussen . :)

Wel als je een windows 10/11 pc hebt firewall aan en up to date houden anders kan je wel eens ongenode gasten krijgen.

Speedtouch freak

Acties:
  • Beste antwoord

• DaLass
lSltAlKeR schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:06:
[...]

Die pc moet je dan wel ff op vlan 300 zetten als je die zonder router wilt aansluiten op de media converter. Maar volgens mij wil @Soepstengel zijn bestaande wifi netwerk erachter hangen, dat is dan weer lastig zonder router.

Mijn advertenties op V&A

• Soepstengel
DaLass schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:10:
[...]

Ja dat klopt, maar als ik mijn MacBook nu direct op de media converter aan kan sluiten en werkend kan krijgen dan weet ik in ieder geval zeker dat het met een nieuwe router gaat lukken, dus dat ga ik nu proberen!

• Soepstengel
Nou na een tijdje kreeg ik eindelijk een IP adres maar het is niet best
code:
1
14 packets transmitted, 4 packets received, 71.4% packet loss

Dus een nieuw modem gaat dit niet oplossen, het probleem zit ergens anders... Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:41
Die deco zou dat zelf moeten kunnen: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2465/.
Pagina: 1