Outlook - mail terugzetten naar server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:30
Goedenavond,
Nadat de SSD uit de laptop van mijn moeder er ineens mee ophield en onder garantie vervangen werd moest alles opnieuw geïnstalleerd worden.
Gek genoeg kreeg ik de 3 mailaccounts die er eerst op stonden in outlook niet meer met IMAP ingesteld. Uiteindelijk heb ik dus maar POP3 gebruikt.

Wat blijkt nu: in Outlook (2019 volgens mij) is een standaard instelling bij POP3 dat mails ouder dan 14 dagen van de server worden verwijderd.
Vervolgens is nu ook bij de iPad en iPhone alle mail ouder dan 14 dagen verdwenen.
Uiteraard heb ik deze optie nu uitgezet maar daarmee krijg ik natuurlijk de mails niet terug op de server.

Ik wil nu het liefst dus alle mail alsnog terugzetten naar de server (allemaal via Strato mailaccounts).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Alle mail staat nu dus nog wel in Outlook.

Beste antwoord (via yorroy op 09-09-2022 20:37)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:32
yorroy schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:16:
Goedenavond,
Nadat de SSD uit de laptop van mijn moeder er ineens mee ophield en onder garantie vervangen werd moest alles opnieuw geïnstalleerd worden.
Gek genoeg kreeg ik de 3 mailaccounts die er eerst op stonden in outlook niet meer met IMAP ingesteld. Uiteindelijk heb ik dus maar POP3 gebruikt.

Wat blijkt nu: in Outlook (2019 volgens mij) is een standaard instelling bij POP3 dat mails ouder dan 14 dagen van de server worden verwijderd.
Vervolgens is nu ook bij de iPad en iPhone alle mail ouder dan 14 dagen verdwenen.
Uiteraard heb ik deze optie nu uitgezet maar daarmee krijg ik natuurlijk de mails niet terug op de server.

Ik wil nu het liefst dus alle mail alsnog terugzetten naar de server (allemaal via Strato mailaccounts).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Alle mail staat nu dus nog wel in Outlook.
Backup terug via imap of laten zetten als je die zelf niet hebt, door strato (owja en gaan POP3 gebruiken :+ )

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:32
yorroy schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:16:
Goedenavond,

Backup terug via imap of laten zetten als je die zelf niet hebt, door strato (owja en gaan POP3 gebruiken :+ )

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 19:58
Kans is nu wel groot dat alle e-mail dezelfde datum/tijd heeft. Dat heb ik in ieder geval een keer voor elkaar gekregen met een mailverplaatsing met pop3.

Maar ja zoals HKLM_ zegt kun je met IMAP de mail weer terug op de server krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:30
Bedankt beide! Ik kon het pop3 account niet omzetten naar iMAP.
Uiteindelijk bleek het op te lossen door:
1. Mail backup maken
2. Account verwijderen
3. Account met imap weer toevoegen
4. mail backup weer terugzetten.

Achteraf vrij makkelijk natuurlijk.
@EdwinB alle mail kreeg wel gewoon de juiste tijd/data.

Alles weer zoals het was. In ieder geval bedankt beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:21:
[...]

Backup terug via imap of laten zetten als je die zelf niet hebt, door strato (owja en gaan geen POP3 gebruiken :+ )
Even gefixt voor de duidelijkheid.