windows 11 dowgraden naar windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ella dhondt
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
hallo
ik heb net een nieuwe windows laptop aangekocht en deze is met een windows 11 instalatie gekomen, ik zou dewe graag willen dowgraden terug naar windows 10 omdat ik windows 10 specifiek nodig heb voor educatieve doeleinden (wordt door de educatie specifiek gevraagd)

heb dus al ondervonden dat de downgrade functie niet tussen de systeeminstellingen staat en vermoed dus dat mijn enige andere optie een clean install is. Nu is mijn vraag of ik de licentiecode opnieuw ga moeten invullen bij de clean install. Aangezien mijn laptop met een clean windows 11 install kwam vroeg ik me ten eerste af dat als ik de code nodig heb waar ik deze dan kon vinden en of dewe dan zou werken op de clean windows 10 install

hopelijk hebben jullie een oplossing want kom er zelf echt niet meer uit
alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 09:29
Bedoel je niet dat de school / educatie windows 10 of hoger vraagt?
Het lijkt mij heel sterk dat een programma wel onder windows 10 werkt en niet onder 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ella dhondt
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Ze vragen gewoon om Windows 10 en heb dit persoonlijk ook liever vandaar dat ik probeer te downgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36
Je kan gewoon een schone installatie doen met Windows 10, deze zal dan automatisch weer geactiveerd worden.
Licentie code kan je leeg laten bij installeren.
Alleen even opletten dat je de juiste versie kiest bij installeren (Home of Pro).
Later kan je dan weer upgraden naar 11 indien gewenst.
Google: Downgrade Windows 11 OEM

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 05-09-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ella dhondt schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:40:
Ze vragen gewoon om Windows 10 en heb dit persoonlijk ook liever vandaar dat ik probeer te downgraden
Over 3 jaar is Windows 10 niet meer supported. Ik weet dus niet of & hoe lang je met deze laptop op de opleiding gaat doen, maar allicht iets om rekening mee te houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is er iets van software wat werkt op Windows 10 en niet op 11 ?

Dat ze Windows 10 willen is waarschijnlijk eerder oude info. Windows 11 moet ook gewoon werken. Ga je terug naar 10 dan mag je over een tijdje weer naar 11 toe, waarbij 11 nu ook gewoon moet werken. Wennen aan 11 valt reuze mee en over een paar jaar moet je toch naar 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Maak een USB stick met WMT en installeer Windows 10 gewoon. De hele klus duurt nog geen 1 uur.

En wat @MAX3400 zegt is Windows 10 over 3 jaar niet meer supported en als je opleiding meer dan 3 jaar duurt kom je problemen tegen.

Ik zou toch van dat opleidingsinstituut willen weten 'waarom' er 'specifiek' Windows 10 vereist is.

@D-dark Mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido-Dido
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-03 22:52
Hoi Ella het is misschien een optie om de SSD te klonen naar een nieuwe SSD en op de eerste schijf dan windows 10 op te zetten.
Of gewoon een nieuwe SSD aanschaffen (hangt een beetje af van de vooraf geïnstalleerde softwarepakket die op je laptop staat ) en daar je windows 10 op instaleren en de windows 11 schijf om de zoveel tijd even updaten.
Mocht Microsoft windows 10 niet meer willen ondersteunen kan je gemakkelijk overstappen naar 11 door van SSD te wisselen.
Ook handig als een soort back-up.
Pagina: 1