Hoe kom ik af van STRINGCODESET = UTF8@PJL LJOBINFO USERID

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hildar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-12-2022
Mijn vraag
Mijn Lexmark Optra 312 print boven aan de pagina steeds een stringcodeset STRINGCODESET = UTF8@PJL LJOBINFO USERID... af.
Hoe kom ik daar van af?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lexmark Optra 312
iMac OS X.11.6 El Capitan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lexmark printer opnieuw geïnstalleerd.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-09 18:30
Ik lees wat over de printer verwijderen en dan opnieuw installeren met de 'Generic PCL' driver, in plaats van de Lexmark driver zelf.
This worked! Thank you! Thank you! Thank you!

Took me awhile to figure out how to delete printer and find the "Generic PCL" so I'm just going to post my steps below in case anyone else had similar issue finding Generic PCL.

>system preferences >printers & scanners > (for me the box on the left already had "Lexmark E238" selected in gray) so I just had to hit the - minus sign> delete printer > + sign > Lexmark E238 USB ("Use" dropdown choose: Generic PCL printer> add > ok
Misschien dat dat helpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook tijd om die. Mac te updaten c.q. vervangen. El Capitan wordt al een paar jaar niet meer ondersteund middels beveiligingsupdates.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hildar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-12-2022
Helaas, updaten is er niet bij, omdat daarna een aantal applicaties/programma's niet meer werkt...
In ieder geval bedankt voor de reacties!
P.S. Ontdekte bij toeval dat, wanneer je de printopdracht (geheel) geeft voordat de printer ingeschakeld wordt, de stringcodeset achterwege blijft! Maar om nu voor iedere nieuwe opdracht de printer uit te zetten...