Advies aankoop budget versterker voor DALI Pico

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:31
Ik zoek een?
Eenvoudige versterker voor het aansturen van twee DALI Zensor pico speakers.

Wat is je budget?
Ik zou denken dat ik voor 50 euro wel iets moet kunnen vinden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren vanaf mijn laptop. Dit doe ik momenteel met een heel simpel jbl speakertje.
Ik luister voornamelijk klassieke kamermuziek (viool, klavecimbel, fluit, cello).
Ik heb de DALI pico speakers 'over', dus die wil ik daarvoor graag gaan gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een beetje rondgekeken, maar merk dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik heb me laten vertellen dat de pico's voor hun formaat relatief veel vermogen nodig hebben, maar waar je nu precies naar moet kijken, weet ik niet. Op marktplaats staan bijzonder veel versterkers (en receivers door elkaar). Prijzen lopen gauw op en ik twijfel dan of m'n budget wel toereikend is voor een beetje een goeie match voor de pico's.

Sowieso hoeft het van mij niet per se een groot ding te zijn. Ik zag deze op aliexpress: https://m.nl.aliexpress.c...d=00362ff1ac3a4f16b0d2c86
Is zoiets ook het overwegen waard?

Welke vragen heb je hier nog over?
Kunnen jullie me wat tips en ideeën geven voor mogelijke opties en waarop ik moet letten?

Een alternatieve keuze waarover ik heb nagedacht is het aanschaffen van een 2.0 setje pc speakers. Bijvoorbeeld de Bose Companion 2 III of de Edifier 1280t. Uiteraard is dat iets prijziger, maar ook praktischer. En dan kan ik eventueel de Dali's verkopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stelsol op 05-09-2022 18:28 ]

Beste antwoord (via Stelsol op 14-10-2022 13:38)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie op MP regelmatig setjes met de Denon DRA-F100 voorbij komen. Die is 270 x 84 x 289 mm. Vallen ook in jouw budget.
Verder zou ik verwachten dat je als je zoekt op microset best wel wat kunt vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• Stelsol
Inmiddels heb ik via Marktplaats een setje bose companion 2 series II gekocht voor weinig.
M'n vraag laat ik nog even openstaan, ik blijf benieuwd naar ideeën van experts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

Stelsol schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:15:
...ik blijf benieuwd naar ideeën van experts.
AliExpress kan zeker leuke dingen hebben maar voor een paar tientjes haal je niets in huis. Je maakt het jezelf lastiger door ook de eis te hebben dat het apparaat niet te groot mag zijn in combinatie met een relatief laag budget. Voor een paar tientjes haal je van Marktplaats een receiver of stereoversterker die de Dali aan gaat kunnen sturen maar wel te groot is (standaard 43 centimeter). Klein kan zeker, T-Amp doet wat je wil maar kijk dan naar een iets groter merk als SMSL. Als je dat merk door GoT search haalt vind je wat types die vaker aan worden geraden. Qua vermogen klopt het dat de Dali minder gevoelig is dan het gros van de hedendaagse speaker maar een term als "simpel JBL setje" doet mij vermoeden dat het geen disco hoeft te worden waardoor je naar versterkers van honderden Watts gaat moeten kijken (buiten het feit dat je voor dat gebruik dan de verkeerde speakers hebt gekocht).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie op MP regelmatig setjes met de Denon DRA-F100 voorbij komen. Die is 270 x 84 x 289 mm. Vallen ook in jouw budget.
Verder zou ik verwachten dat je als je zoekt op microset best wel wat kunt vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
FeaR schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:20:
[...]
Klein kan zeker, T-Amp doet wat je wil maar kijk dan naar een iets groter merk als SMSL. Als je dat merk door GoT search haalt vind je wat types die vaker aan worden geraden.
Handige tips, ik zie wat leuke modelletjes langskomen inderdaad. Hou ik in de gaten.
[...]
Qua vermogen klopt het dat de Dali minder gevoelig is dan het gros van de hedendaagse speaker maar een term als "simpel JBL setje" doet mij vermoeden dat het geen disco hoeft te worden waardoor je naar versterkers van honderden Watts gaat moeten kijken (buiten het feit dat je voor dat gebruik dan de verkeerde speakers hebt gekocht).
Klopt, ik luister vrijwel altijd op een relatief laag volume. De muziek staat tijdens m'n werkdag standaard aan, maar altijd op de achtergrond. Ik heb alleen wel eens begrepen dat je speakers niet met te weinig vermogen aan moet sturen, maar dit maakt dus niet zoveel uit, anders dan dat het niet zo hard kan?

PS: de speakers had ik eerst in gebruik als rear speakers in een 5.1 opstelling. Daar gebruik ik ze niet meer, dus vandaar dat ik ze over heb. Ik heb ze dus niet gekocht met het doel een disco te creëren 8)7
The Eagle schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:08:
Dat is een serieus interessante optie, die Denon. Even MP in de gaten houden.

• Stelsol
The Eagle schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:08:
Ik zie nu bijvoorbeeld ook de Denon udra-90 voorbijkomen voor 25 euro (https://link.marktplaats.nl/m1883824463). Wat ouder dan de dra-f100, maar is die min of meer even capabel?

[ Voor 26% gewijzigd door Stelsol op 10-09-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
Even een update:

Inmiddels heb ik een tijdje via de Bose Companion geluisterd. Qua klank vond ik ze niet bijzonder. Ik miste vooral helderheid.

Daarna mocht ik een miniversterkertje proberen, de Wuzhi Audio ZK-502T. Dat klonk in combinatie met de Pico's al een stuk beter dan de Bose, maar de knoppen van dat dingetje voelen wat fragiel aan en de aansluitingen zijn het ook niet helemaal. Dus ik bleef rondkijken.

Al die tijd hield ik MP in de gaten voor een miniset en nu heb ik er voor zes tientjes eentje gevonden, de Denon DRA-F102 met CD-speler. Hiermee wordt alles een stapje beter. Volgens mij haal ik nu pas echt uit de speakers wat erin zit en qua design en bouwkwaliteit zit het ook wel snor.

Dus ik geniet nu volop van de muziek op m'n werkkamer.

Bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1