Twijfel over laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlen1987
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-02 18:32
Hallo allemaal,

Voor een studielaptop voor de vrouw op zoek gegaan naar een laptop waarbij de HP 14 inch qua uiterlijk het meest aanspreekt. Er worden geen zware programma’s op gedraaid maar wil haar ook een degelijke laptop bieden.

Nou heb ik zojuist onderstaande laptop bij CB (Intel i5) besteld maar twijfel nu ineens toch omdat de laptop met Ryzen 7 een stuk goedkoper is.

Ik twijfel tussen de volgende twee en gezien het prijsverschil hoop ik hier advies van de experts te krijgen welke laptop beter is! Met andere woorden: ruilen of houden?

Bekijk HP 14s-fq1717nd - Laptop - 14 inch op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Of

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
Als ik de EAN opzoek van de Ryzen laptop (Bol gaf niet aan welke variant Ryzen erin zit), dan zit er een AMD Ryzen 7 5700U in. De Intel laptop heeft een 1155G7 als processor.

Volgens notebookcheck heeft de Ryzen laptop 8 cores en een TDP van 25W. De Intel laptop heeft 4 cores en een TDP van 28W.

Zou dus gaan voor de Ryzen laptop. Meer performance en energiezuiniger. Is ook makkelijker om later door te verkopen, want dan zijn die extra cores wellicht meer relevant voor de toekomstige toepassingen.

Belangrijk is ook om te kijken of de laptop meeverzekerd is in je inboedel of dat je nog extra verzekering kan afsluiten indien er iets mis is.

[ Voor 10% gewijzigd door Jaïr.exe op 05-09-2022 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt niet eens een Ryzen 7 nodig; een Ryzen 5 voldoet ook en is nog eens 50 Euro minder.

That said, ik vind de accu wel erg minimaal hoor; 41Wh klinkt als "hij doet het ongeveer 6 uurtjes op de accu bij medium instellingen" en zelfs dat is een positieve inschatting. Ik heb zelf https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000005869122/?s2a= en ondanks dat dat een iets lagere Ryzen is (en ik heb alle powersaving meuk uitgeschakeld) gaat mijn accu van 61Wh maar een uurtje of 9 mee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 01:42
Naast processor specificaties heb je ook nog de algehele specificaties van de laptop. Op het eerste gezicht ziet de bol.com latop er wat goedkoper uit dan die je linkt van CB. Wat dus ten delen het prijs verschil zal verklaren. Wat beter is zal je zelf moeten bepalen.

Kijk verder is in de best buy guide: reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2022

Voor studie kan je vaak ook nog wel kortingen krijgen op laptops in de speciale shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlen1987
Bedankt allemaal!!

Maar nog steeds ben ik er niet uit, en dat komt echt door er geen verstand van te hebben.
Kijkend naar de processor lijken jullie dus voor de Ryzen te gaan.

Roept bij mij wel de vraag op over de opmerking van andere specificaties… waar komt het prijsverschil van €150 vandaan? Die CB variant zal toch ergens op uitblinken?
Iemand een idee? Anders annuleer ik die hap en ga ik voor de Bol variant met Ryzen…

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
De Ryzen laptops zijn over het algemeen wat goedkoper dan de Intel tegenhangers, is een deel van de strategie van AMD. Dus eigenlijk niet zo heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerlen1987
Ok. Ik heb de Intel i5 geannuleerd en heb de Ryzen gepakt!

Thanks!
Pagina: 1