Toon posts:

10/100mbit hub @home nut?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het nut een 10/100mbit hub te kopen voor @home kabelinternet of is een 10mbit voldoende?

Verwijderd

alleen voor dat internet is 10Mb genoeg, ja. (voor je netwerk is 100Mb wel leuk)

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

zekerz :)

als je netwerk hebt (lijkt me wel) dan merk je upgrade van 10 naar 100mbit echt wel, ook op de kabel (ik zit op @homo)

Zeker doen! (De mijne is een HUB/SWITCH voor de duidelijkheid)

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:41
Indien je @home als provider neemt krijg je een kaartje erbij. Doet het prima.
Groeten

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

10/100 zal dan op 10mbit gaan draaien, en bovendien is max snelheid maar 3.8mbit down en 128kbit up, dus zelfs als had je 100mbit connect met kabelmodem, dan had je nog geen hogere snelheden vanaf/naar internet bereikt..

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

woei! :)

4 posts in dezelfde minuut, is dat geen record?

Verwijderd

zijn er maar 3. deze hoort er eigenlijk niet bij >:)
Op maandag 27 augustus 2001 19:22 schreef Edmond het volgende:
Indien je @home als provider neemt krijg je een kaartje erbij. Doet het prima.
Groeten

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik heb ooit wel is iemand gehoord die beweerde dat zijn verbinding sneller zou wezen met een 10/100 kaartje van 3com. Ik wilde het wel geloven totdat ie aankwam dat het 100 kb/s scheelde, toen hield dat geloven heel rap op :)

Misschien dat het een paar kb/s scheelt maar in theorie zou het niks uit mogen maken.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Topicstarter
Welke hub en kaart raden jullie me aan. Het is voor een tweede aansluiting bij mijn broer. Die heeft het 10mbit(denk ik kan ook 10/100 zijn) kaartje dus dan werkt toch alles op 10mbit.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

* handige_harrie is eens even onder het bureau gekropen om daar 'VIDEAL' te lezen --> VAAAAAAAAGG!!

Nou ja, hij komt van www.gistron.com en hij doet het perfect

kost daar 159,- is een: 8 port Switch 10 / 100 mbt en een 100mbit kaartje kost maar liefst 2500 centen.

Eén vraagje: wat voor pc's zijn het, die verbonden worden. Die moeten nl. wel een beetje snel zijn, anders heb je weinig aan de 100mbit

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 19:40 schreef handige_harrie het volgende:
* handige_harrie is eens even onder het bureau gekropen om daar 'VIDEAL' te lezen --> VAAAAAAAAGG!!

Nou ja, hij komt van www.gistron.com en hij doet het perfect

kost daar 159,- is een: 8 port Switch 10 / 100 mbt en een 100mbit kaartje kost maar liefst 2500 centen.

Eén vraagje: wat voor pc's zijn het, die verbonden worden. Die moeten nl. wel een beetje snel zijn, anders heb je weinig aan de 100mbit
Allebij boven de 900mhz dus das no problemo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeker aan te raden, die switch. Aan een hub heb je idd niet zoveel omdat dus die 10Mb/s @home de rest ook vertraagt.

Met een switch trek je 100Mb/s full duplex. Daarmee kun je makkelijk bijv een CD branden op 1 computer met data van de andere. Maar internet wordt er dus niet sneller op.

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ehm.. Wat wil je nu precies gaan doen? Gewoon de aansluiting van @home in de hub/switch prikken en vervolgens op beide pc's gebruiken??

Officieel zou dat niet moeten kunnen (je kabelmodem werkt namelijk op mac-address van je netwerk-kaart).. Dus zul je in een van de 2 pc's 2 netwerkkaarten moeten hebben en vervolgens internet delen..

En dan heb je ook geen hub meer nodig, want dan kun je gewoon de 2 pc's met een crosscable verbinden.. (heb je ook gewoon 100MBit, en switching met maar 2 pc's op een switch heeft ook geen nut)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 27 augustus 2001 19:40 schreef handige_harrie het volgende:
Die switch ken ik denk ik, is een prima ding ;)
Nou uhm als je pc geen 100 mbit aankan hebben we het wel over een oude pc ;)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op dinsdag 28 augustus 2001 09:05 schreef Twynn het volgende:
Ehm.. Wat wil je nu precies gaan doen? Gewoon de aansluiting van @home in de hub/switch prikken en vervolgens op beide pc's gebruiken??

Officieel zou dat niet moeten kunnen (je kabelmodem werkt namelijk op mac-address van je netwerk-kaart).. Dus zul je in een van de 2 pc's 2 netwerkkaarten moeten hebben en vervolgens internet delen..

En dan heb je ook geen hub meer nodig, want dan kun je gewoon de 2 pc's met een crosscable verbinden.. (heb je ook gewoon 100MBit, en switching met maar 2 pc's op een switch heeft ook geen nut)
Klopt. :) Wij hebben dat hier gekraakt met 3pc's (en evt een labtop), heeft wel behoorlijk wat tijd gekost om dat helemaal uit te zoeken met proxyserver enzo. Moet maar eens een mooi duidelijk artikeltje over worden geschreven. Door mij (of m'n pa) bijv.
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:50 schreef IceStorm het volgende:
Nou uhm als je pc geen 100 mbit aankan hebben we het wel over een oude pc ;)
pc kan het wel aan, maar je moet er wel een beetje voordeel uit kunnen halen, uit die 100mbit tov 10mbit.
Als ik hier 1GB van de 1200tb naar de 500pentium overblaas, dan duurt dat toch behoorlijk langer als van de 1200tb naar de 900tb. Deze hebben ook snellere schijven.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Moved naar [forum=19].
Pagina: 1