Ip camera met mogelijk opslag in dropbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Mijn vraag
Welke ip camera's hebben de mogelijkheid om via wifi opnames te uploaden naar dropbox/google drive/etc.?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een tijd gezocht en kom eigenlijk alleen op de dure Bosch camera's uit. Dit topic komt uit 2015:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639450. Het zal inmiddels toch wel gangbaarder moeten zijn?

Ik zit zelf te denken aan de Imou turret, maar khan nergens terugvinden of deze (of willen andere) camera kan uploaden naar dropbox.

Make everyday a good day!

Beste antwoord (via coolgoza op 13-01-2023 16:38)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Frogmen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:35:
Als je er goed over gaat nadenken en iets van netwerken etc snapt, dan kan je beredeneren waarom het er niet is of gaat komen. Je wilt een stream opslaan, dit is geen file met een bekende kop en staart. Zie daar je probleem ontstaan zodra er een onderbreking is.
Deze camera's slaan beelden vaak gewoon per kwartier op, niet als constante stream.

@coolgoza

Veel netwerkcamera's hebben gewoon een feature om deze bestanden naar FTP te uploaden, dus in theorie zou je met een lokale FTP server en een rclone mount of iets dergelijks dat naar Dropbox kunnen laten gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
Nee, ik heb daar onlangs ook naar gezocht. Dit bestaat niet, want er is geen goed verdienmodel voor de fabrikanten. Ze verdienen graag aan hun eigen cloud oplossing.

Ik wilde van mijn homeserver af, die camerabeelden met onedrive synchroniseerde. Dus onlangs alles vervangen door een Eufy homebase en camera’s. Geen opslag meer in de cloud voor mij.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Webcams kunnen ook vaak uploaden naar FTP. Kan je daar niks mee?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:07
Raspberry pi Motioneye beelden dan uploaden naar drobbox elk uur middels een bash of Python script.

Zolang er een rtsp stream is kan je willekeurige nvr’s gebruiken die rtsp snappen.

Je kan dus ook zoeken naar camera’s met rtsp en losse nvr die naar dropbox kan uploaden :-)

[ Voor 20% gewijzigd door To_Tall op 05-09-2022 16:44 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik heb voor mijn eigen DSLR camera wel eens een script gemaakt op flashair. Dat is een SD kaart met wifi client erin en kleine cpu waar je iets in kan scripten.
Als een bestand geschreven werd, connecte de kaart naar wifi en werd het in de cloud storage gepompt (in mijn geval google photos)
moet er alleen wel een full size sd kaart in je camera passen

pricewatch: Toshiba FlashAir W-04

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 06-09-2022 10:16 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je er goed over gaat nadenken en iets van netwerken etc snapt, dan kan je beredeneren waarom het er niet is of gaat komen. Je wilt een stream opslaan, dit is geen file met een bekende kop en staart. Zie daar je probleem ontstaan zodra er een onderbreking is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Wat een onzin. Er zijn zat camera’s die dit doen in chunks van een paar minuten of een paar MB, en die dat naar een FTP-server kunnen sturen of op een flash-kaartje opslaan.

.ts is zelfs specifiek een bestand dat de ruwe transport stream opslaat.

Je zou overigens kunnen kijken naar een storage-volume bij Azure of AWS, en dan SMB gebruiken, dat wordt ook vaak ondersteund.

[ Voor 47% gewijzigd door marcieking op 07-09-2022 08:48 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Frogmen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:35:
Deze camera's slaan beelden vaak gewoon per kwartier op, niet als constante stream.

@coolgoza

Veel netwerkcamera's hebben gewoon een feature om deze bestanden naar FTP te uploaden, dus in theorie zou je met een lokale FTP server en een rclone mount of iets dergelijks dat naar Dropbox kunnen laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Het is een EZVIZ C4W i.c.m. tweedehands Synology ds115 geworden die upload naar Dropbox. Tot op heden werkt dat goed. Alleen het snel afspelen vanaf Dropbox is niet echt wat, maar het is puur als backup.

Make everyday a good day!

Pagina: 1