Trillend beeld

Pagina: 1
Acties:

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Hoi!

Ik heb sinds kort een nieuwe PC.
Enkele specs:

AMD TB 1.2
512 DDR,
Asus A7M Mobo,
Asus v7700 Geforce 2, 32 ddr
IIyama Vision Master Pro 411.
win2k (SP2 + alle updates en IIyama updates).

Nu merk ik dat ik een trillend beeld heb. Het trilt een klein beetje, maar wel genoeg om te zien dat het beeld trilt. Is er een patch / upgrade / setting die ik moet gebruiken om dat te veranderen?
Bij m'n oude philips 105s deed ie het ook al. Alleen daar draaide ik 800x600 en dus merkte ik het niet echt, maar bij 1024x768 wel.

HELP!

PS. Search hielp mij niets...dus bespaar me je search antwoorden aub.

- Ruud

Verwijderd

Dit heb ik ook 2 keer gehad, en dit waren toen de oplossingen:

1e keer zat het snoer er niet goed in, of zat helemaal verbogen, gewoon ff aan vriemelen tot ie het goed doet...
2e keer was het de waaier die ook draaide in mn kamer
Waaier aan = trillend beeld
Waaier uit = goed beeld :7

Die waaier zorgde trouwes ook voor 4 rooie d-ledjes |:(

• Zaagmans
heb lopen vriemelen aan kabel, maar helpt niet.
Ik heb verders niets aanstaan, en bij mijn oude scherm deed ie dat ook al (niet bij m'n oude PC)...

- Ruud

Verwijderd

tja... dan zou ik het ook niet weten :?
al een andere monitor geprobeerd, kijken of het aan de monitor ligt ?

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Geen speakers te dicht bij het beeldscherm?

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

UTFS Dan zul je zien dat dit aan de monitor ligt. Ik het er zelf ook 1 een bij mij trilt het ook af en toe. Niks aan te doen. Dit is bij alle visiomasters pro411.

• Zaagmans
heh dan ligt het dus ook aan mijn philips 105s? Die deed het ook namelijk. Maar bij m'n oude videokaart deed ie het niet (trillen).

Ik heb trouwens de Asus 12.90 detonator drivers voor win2k geinstalleerd.

- Ruud

Verwijderd

Probeer eens een andere refresh rate . Neem 85 hz

• Zaagmans
ik heb alle refresh rates geprobeerd, veel verschillende resoluties..het blijft een klein beetje trillen. maar het is wel zo...hoe hoger de resolutie hoe meer het lijkt te gaan trillen.

- Ruud

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Dan zijn het aardstralen! :)

Het schijnt dus een feature te zijn van je monitor. Heb je geen halogeenlampje naast je monitor? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Zaagmans
heh grapjas :r ...iemand met misschien wel een nuttig antwoord?

- Ruud

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Heb je bijv een of andere transformator of adapter naast je monitor staan of erg dicht in de buurt? bijvoorbeeld een externe-modem adapter of speakers met een voeding erin?

Ik had dit met een 15" Sony Trinitron. Het beeld trilde, bleek het de adapter van mijn modem te zijn die er naast lag.. adapter eruit en problem solved.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Zaagmans
er ligt wel een adapter van mijn kabelmodem ongeveer 50 tot 60 cm onder mijn scherm, maar dat heeft voorheen geen problemen gegeven (met andere videokaart bedoel ik dan), maar nu ik een geforce2 heb wel, het ligt dus niet aan het scherm, daar ben ik al wel achter, want hier op werk (waar ik nu zit) werkte het scherm gewoon perfect (geen geforce2) maar thuis (wel geforce2) had ie wel problemen.
Toch zal ik vanavond wel even kijken of ik die adapter ergens anders kan neerleggen zodat het probleem misschien verholpen is, bedankt voor de tip.

Mijn monitor staat gewoon naast mijn PC, maar zoals ik al zei, voorheen had ik nooit problemen...pas sinds m'n nieuwe pc. (niet OC-ed.)

- Ruud

• Zaagmans
Niemand? :'(

- Ruud

Verwijderd

- Monitor te dicht bij het stopkontakt (in mijn geval bureau vrij hoog en dicht bij het stopkontakt)

- Verlengsnoer in de buurt van de monitor?

- Magneet op de monitor (emotionele waarde?) |:(

- Mobieltje op/in de buurt van de monitor?

- PC speakers naast de monitor (heb ooit eens boxen gehad die NIET voor een PC waren maar er stond op de doos wel degelijk dat het PC speakers waren) |:(

• Zaagmans
bedankt voor al jullie hulp, na veel geschuif met spullen etc... ben ik erachter gekomen dat mijn PC te dicht bij m'n monitor stond -> m'n PSU gaf storing...
PC verschoven -> geen problemen meer... :Y)

Topic mag van mij verwijderd worden }:O

- Ruud

Pagina: 1