ASUS DUAL-RX580-O8G probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-04 10:44
Ik heb dus deze videokaart
Windows 11 intel I7 9700 K 32 GB corsair venegance ddr4 2666 MHZ voeding 650 watt
De laatste software van asus
Ik heb deze kaart een jaar of 2 geleden gekocht
Hij werkt nog steeds prima, maar als ik heaven benchmark 4.0 of passmark performance test er op los laat gaat het 1 minuut of zo prima, dan gaan de bijde ventilatoren volop draaien het beeld word zwart, maar het geluid van het testprogramma loopt door, dus de computer op zich werkt prima, en alleen naar een harde reset start alles weer gewoon op en werkt ook weer
...Ik heb GPU TWEAK III en MSI afterburner al losgelaten ,maar ik kan dit niet gebruiken als de test loopt.
Ik heb al gerpobeerd power 90%en de gpu boost klok 1300mhz naar beneden te zetten maar werkt niet.
Ik wil dat deze kaart gewoon doet wat hij moet doen , bij normaal gebruik is dit ook zo, BV sniper ghost warrior contacts 2, behalve als de kaart echt moet werken .
Dus ik vroeg me af heeft iemand ook dit probleem met deze kaart, en is er een oplossing voor.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welk merk en type voeding is het exact?

Worden er extensions gebruikt tussen de kabels van de voeding en de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
seasonic GM650 en de kaart zit regelrecht op de voeding volgens de psu table van asus is voor deze kaart 550 watt genoeg

[ Voor 37% gewijzigd door knoet op 05-09-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit hij niet vol stof, en dat je systeem eens uitgeblazen moet worden?

[ Voor 1% gewijzigd door SAiN ONeZ op 05-09-2022 20:51 . Reden: spelfout ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Ik heb een maand of zo het geheugen geupdate van 16 naar 32 gig, dus hij was open dus gellijk schoongeblazen, is meestal het eerste wat ik doe of het nu, versterkers, sat decoders, computers, ik heb is meegemaakt dat door het stof een versterker steeds in de fout sprong, maar bedankt voor het meedenken .
is er niet iets wat gewoon logt, dus als ik een harde reset geef de gegevens gewoon opslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En sinds de uitbreiding van het geheugen er last van, of daarvoor ook al?
Anders eens kijken of het probleem weer weg is, na het extra ram verwijderen?

zeker als je alle banken van je ram vol hebt zitten, wil het voltage een klein beetje bumpen ook nog wel eens helpen, en command rate op 2 zetten, als deze op 1 staat..!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
ik ben van 2x8 naar 2x16 gb ram gegaan bank 1a en 2a en bank 1b en 2b geheugen zit in 1a en 1b zoals asus dit aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dan zou ik kijken of je de kaart in een ander systeem ook aan t trippen krijgt, dan heb je uitsluitsel dat de kaart kreupel is.. Of speelt het toch sinds de overgang van het ram?! (is me nog altijd niet duidelijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
daarvoor was hetzelfde, en zoals ik al aangaf, aan het geluid van het testprogramma te horen werkt de computer normaal ,dus als er iets hardwarematig niet helemaal goed is stopd de gehele machine, zal vanavond is memtest86 loslaten duurt even maar dan staat toch de tv aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
Weet iemand toevalig of deze kaart een thermistor heeft die normaal bij een graad of 80 verteld tegen de videokaart ,...stopppppeeeeen, maar nu bij bv 60 graden of is dit in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

er zullen vast tools zijn die iets dergelijks kunnen maar als dat al nodig is, is het wachten tot hij op die lagere settings gaat weigeren, is het een oud miner kaartje ofzo?
Is hij ooit in een ander systeem getest, want dan heeft dit allemaal weinig zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
kaart is gekocht 2 jaar en 3 maanden geleden, ik heb nog wel een systeempje, maar dan vermoed ik weer andere problemen ,dus heeft geen zin.
Ik zit gewoon de gehele dag achter de computer, en de computer blijft gewoon werken ,speel diverse spelletjes, kaart blijft gewoon werken speel Sniper Ghost Warior contracts 2 op de hoogste spel resolutie 1920x1080, en hapert niet doet gewoon zijn werk, ik hoor af en toe de ventilatoren aanspringen, half gas of zo, en even later gaan ze weer uit, dus het gedoe met stoppen is echt alleen bij een test programma.
Ik ga wat thermal tape bestellen en ik zal nog wel ergens koelpasta hebben ,is even kijken of dat er uberhaupt op zit.
Ik vroeg me gewoon af ,waarom als de kaart echt belast word nokt hij er mee, en hebben meer mensen hier last van maar als er echt geen oplossing is, dan is het maar zo, als je gaat zoeken kom je nog wel is /af en toe een probleem tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een grafische kaart moet wel 100% belast kunnen worden.

Met een kwartiertje Furmark check ik of een tweedehandse grafische kaart gekocht wordt of niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbZcmwg43itor4VJZjd-opS5_EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaEb2TdGSbW7j10Uciq8idFf.jpg?f=fotoalbum_large

Met GPU-Z kan je veel uitlezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/551C2m4SlkLQQ8thvMW2BA6qb84=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z7LgKXIRJk7exxj2mDHYaDiy.jpg?f=user_large
knoet schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:52:
Ik heb een maand of zo het geheugen geupdate van 16 naar 32 gig, dus hij was open dus gellijk schoongeblazen, is meestal het eerste wat ik doe of het nu, versterkers, sat decoders, computers, ik heb is meegemaakt dat door het stof een versterker steeds in de fout sprong, maar bedankt voor het meedenken .
is er niet iets wat gewoon logt, dus als ik een harde reset geef de gegevens gewoon opslaat
Oppervlakkig met een compressor uitgeblazen of alle onderdelen gedemonteerd?

De zoekresultaten voor "RX 580 black screen" geven allerlei issues en oplossingen. De ene heeft te dikke thermal pads gebruikt, de ander heeft het met een gecertificeerde DisplayPort kabel opgelost, nog iemand anders heeft de boost clock afgezet, een ander heeft freesync afgezet, nog een ander heeft een nieuwe geïnstalleerd driver, iemand had last van stof dat de pinnen overbrugt,...

Er zijn eindeloze mogelijkheden zodat bv testen in een andere PC nodig is om te zien of het probleem mee verplaatst en bepaalde mogelijkheden uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoet
rapture
Bedankt voor de tip van GPU-Z, ik heb dit gebruikt en een logbestand te laten maken van heaven benchmark en passmark.
Heaven benchmark liep helemaal door, en bij passmark stopte de kaart weer met werken ,ik bedoel hiermee dat de monitor geen signaal meer kreeg, maar via het logbestand ben ik er achter gekomen dat het waarschijnllijk niet aan de video kaart ligt de hoogst gemeten temp was 60 graden ,dus dat valt wel mee, ik zal nog een systeempje pakken en de zelfde programma,s draaien en videokaarten omruilen
Pagina: 1