In het kort de rioolafvoer van de cv loopt soms een beetje over als de wasmachine afpompt
Ik heb op deze site al een draadje gevonden, maar wil graag mijn oplossing onder de loep leggen.
Situatie: vanaf de wasmachine loopt een 40mm afvoer vrij laag boven de grond naar de hoofdafvoer. Totale afvoer ca 6mtr.
Op de laatste 3mtr een y splitsing voor de condens afvoer van de cv en de retourleiding.
Deze zit helaas vanwege het schuine dak vrij laag.
Af en toe loopt het wasmachine water terug in de cv afvoer en borrelt over.
Idee is om de hele afvoer vanaf de wasmachine te vervangen voor een 50mm leiding. Om hiermee meer ruimte voor het afvoerwater te creëren..
Evt wil ik tussen cv en wasmachine nog een terugslagklep monteren. Is dit laatste nodig en slim om te doen?:strip_exif()/f/image/sqgVankSBLzbNbdIfZ9LHRKC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e1lIx8x5mbi1NU64P9bXcJQA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pPgWJNBgqOCONYFdxchNiFHS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/59qPnj7oDYWRv067c1P1iQyt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wqpVlgRWkEhTkKwMFkRqIJPh.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb op deze site al een draadje gevonden, maar wil graag mijn oplossing onder de loep leggen.
Situatie: vanaf de wasmachine loopt een 40mm afvoer vrij laag boven de grond naar de hoofdafvoer. Totale afvoer ca 6mtr.
Op de laatste 3mtr een y splitsing voor de condens afvoer van de cv en de retourleiding.
Deze zit helaas vanwege het schuine dak vrij laag.
Af en toe loopt het wasmachine water terug in de cv afvoer en borrelt over.
Idee is om de hele afvoer vanaf de wasmachine te vervangen voor een 50mm leiding. Om hiermee meer ruimte voor het afvoerwater te creëren..
Evt wil ik tussen cv en wasmachine nog een terugslagklep monteren. Is dit laatste nodig en slim om te doen?
:strip_exif()/f/image/sqgVankSBLzbNbdIfZ9LHRKC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e1lIx8x5mbi1NU64P9bXcJQA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pPgWJNBgqOCONYFdxchNiFHS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/59qPnj7oDYWRv067c1P1iQyt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wqpVlgRWkEhTkKwMFkRqIJPh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UotbSs0nfNlfZMPPCkpENJgd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Danney op 05-09-2022 11:15 ]