wat voor pc moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb nu een miskoop gedaan aan mijn pctje. Ik vindt het toch wel leuk om hier mee te spelen enzo. Nu sta ik op het punt om een andere pc te kopen, maar ik zou niet weten wat ik zou moeten kiezen. Ik weet wel door de zoek functie dat de mensen op het forum erg pro AMD zijn, maar waarom zou ik voor een amd systeem moeten kiezen.
Ik ga het systeem gebruiken voor internet, wat spelletjes zoals schaken en dammen. Ook print ik wel eens en gebruik dan office.
Kunnen jullie mij helpen te kiezen wat ik zou moeten kiezen? ik heb al een monitor. ik wil niet meer dan 3000 gulden kwijt.
Ik zat zelf te denken aan de pentuim II Xeon zou dat wat zijn?
dus het gaat mij om het type systeem!

brabrabrabra...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

deze is koel

AMD Thunderbird 1200 Gamers Deluxe fl. 2.689,00

Processor : AMD Thunderbird 1200Mhz fsb266 socket a
Koeler : spire socket a
Moederbord : Epox 8KTA3plus/pro udma 100 fsb200/266
Videokaart : Asus V7700 Geforce 2 gts 32MB Deluxe vivo
Geheugen : 256MB PC-133
Harddisk :Maxtor Dmax 60 plus 40GB UDMA100 7200 RPM
CD-Rom :Aopen 52 speed
Floppy : Samsung 1.44
Sound : Soundblaster live 5.1 oem
Modem : 56K PCI Safeway
Behuizing : Midi ATX 300 wat
Toetsenbord : Safeway Multimedia
Muis :safeway scroll
Luidsprekers : Creative fps 1500 four point surround

3 jaar garantie

-------------------------------------------------------
of deze

AMD Thunderbird 1200 Gamers Edition fl. 2.295,00

Processor : AMD Thunderbird 1200Mhz fsb 266 socket a
Koeler : spire full copper cooler
Moederbord : Epox 8KTA3plus/pro udma 100 fsb200/266
Videokaart : Asus V7700 Geforce 2 gts 32MB
Geheugen : 256MB PC-133 Dane Elec
Harddisk : Maxtor Dmax 60 plus 20GB UDMA100 7200 RPM
CD-Rom : Aopen 52 speed
Sound : op het moederbord
Modem : 56K PCI Safeway
Toetsenbord : Safeway Multimedia
Muis : safeway scroll
Luidsprekers : Labtec pulse 415 2 surround black

3 jaar garantie
Levertijd 2 tot 3 dagen

------------------------------------------------------
of deze

AMD Duron 900
fl. 1.299,00

Processor : AMD Duron 900Mhz socket a
Koeler : Socket a
Moederbord : Elite Group k7vza udma 100 fsb 200/266
Videokaart : Club3d Ati Radeon VE RV100 64MB DVi/TV-out
Geheugen : 256MB PC-133 Dane Elec
Harddisk :Seagate U5 20Gig 5400 rpm udma 100
CD-Rom : Aopen 52 speed
Sound : On board
Modem : safeway 56k pci
Toetsenbord : Safeway sw 10
Muis : Safeway SW-3DS
Luidsprekers : 80 wat pmpo

allemaal oke !! super service ( www.exile.nl ) echt een aanrader

PS : Xeon is dat neit een beetje overkill?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
funkflex lees eens hij wil er mee gaan schaken en dammen , wat moet hijh dan met een geforce 2?
Gewoon een matrox nemen

Verwijderd

Voor dat soort spelletjes, wat internette, en wat office is een p2 200/300 toch wel genoeg lijkt me :?

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op maandag 27 augustus 2001 19:10 schreef pixel het volgende:
Schattig :* een p2 xeon! Nou als een AMD Duron van eenzelfde kloksnelheid (dat is al ouwe leem) zo'n p2 xeon niet verslaat dan vreet ik me lul op.

Kom nou! :z

Als ik jou was zou ik eerst een paar weekjes rustig hier wat berichtjes lezen (antwoord nog maar niet :)). Dan kom je vanzelf tegen waarom iedereen hier zo pro AMD is.
Ik kan je vast verklappen: ze hebben de beste prijs-prestatieverhouding!

Zo zie je langzaam maar zeker wat voor systeem het best voor jou geschikt is. Ook handig is dat veel mensen hun systeem in hun signature vermeldt hebben.

Als je wlit kopen vind ik de beste nog steeds: www.gistron.com

suc6

Verwijderd

Jongens.. lees eens wat ie er allemaal mee wil doen.. dan is een goedkoop p2/amd 300 of zo toch zat?

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Je moet geen 2de hands kopen als je ziet wat de nieuwprijzen nu zijn.

De traagste duron met 256mb en 20gieg met een mobo met onboard audio en video is idd goed genoeg. Een brandertje is misschien wel leuk voor de toekomst. (Deze zijn wel al duurder aan het worden, dus hurry!)

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 27 augustus 2001 20:03 schreef DMaarten het volgende:
Jongens.. lees eens wat ie er allemaal mee wil doen.. dan is een goedkoop p2/amd 300 of zo toch zat?
dude geef hem gewoon een celly 800 met 256mb en grote hd en mischien nog een vette printer of een legale versie van dammen of Schaak :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Duron 900 Mhz systeem

Zeer compleet en veelzijdig allround systeem voor zowel de particuliere als zakelijke gebruiker. Dit systeem heeft naast de zeer goede eigenschappen op het gebied van beeld en geluid, toegang tot internet en andere computers d.m.v. ingebouwd modem en netwerkkaart. Nu tegen bodemprijs!
Nu tijdelijk met 900Mhz in plaats van 750Mhz processor!

Kenmerken:
-Processor: Amd Duron 900 Mhz
-Koeler: Cooler Master EP5-6I11
-Moederbord: PC Chips-M810LMR (R)
-Geheugen: 128 Mb pc133 SDR
-Hardeschijf: Maxtor 20Gb/5400rpm
-Videokaart: 128-bit 3D AGP Graphics Accelerator met 64MB (Max. shared) onboard
-Geluidskaart: DirectSound AC97 Codec onboard
-Modem: AMR 56k V.90 Fax/Modem
-Netwerkkaart: 10/100Mbps Fast Ethernet LAN onboard
-Cd-rom speler: LG 52 speed
-Behuizing: Climax 217
-Speakers: Teac PM80
-Floppydrive: Samsung 3,5 Inch
-Toetsenbord: Windows USA keyboard
-Muis: Mitsumi 2 knops scrollmouse
-Assemblage: Het systeem wordt op vakkundige wijze geassembleerd en aan diverse tests onderworpen.

999 gulden incl BTW

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

niet meer dan 3000 gulden kwijt?
Was je niet al 3000 gulden kwijt voor je p233 ???
En nu weer geld uitgeven
Op dat systeempje draait alles wat wilt doen best.
En je hebt er al een mooie matrox inzitten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

waarom denk je zelf aan een xeon? dit is zo ongeveer de minst geschikte cpu die er is , voor de toepassingen die jij noemt... neem een duron, celeron, p2, een p3 of tbird, alles beter voor games dan een xeon, dat is een cpu die voor servers bedoeld is...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 27 augustus 2001 19:49 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Schattig :* een p2 xeon! Nou als een AMD Duron van eenzelfde kloksnelheid (dat is al ouwe leem) zo'n p2 xeon niet verslaat dan vreet ik me lul op.

Kom nou! :z

Als ik jou was zou ik eerst een paar weekjes rustig hier wat berichtjes lezen (antwoord nog maar niet :)). Dan kom je vanzelf tegen waarom iedereen hier zo pro AMD is.
Ik kan je vast verklappen: ze hebben de beste prijs-prestatieverhouding!

Zo zie je langzaam maar zeker wat voor systeem het best voor jou geschikt is. Ook handig is dat veel mensen hun systeem in hun signature vermeldt hebben.

Als je wlit kopen vind ik de beste nog steeds: www.gistron.com

suc6
Gaan we lekker iets cache gevoelige webservices draaien, dus mag jij je lul alvast gaan pakken.. |:(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op maandag 27 augustus 2001 20:14 schreef nigelator het volgende:
cache gevoelige webservices
Zie jij dat hier staan? |:( :Z

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 20:13 schreef DarkSide het volgende:
niet meer dan 3000 gulden kwijt?
Was je niet al 3000 gulden kwijt voor je p233 ???
En nu weer geld uitgeven
Op dat systeempje draait alles wat wilt doen best.
En je hebt er al een mooie matrox inzitten.
heb jij hem geflest ofzo??? :(

• pixel
Allemaal bedankt,

maar het is mij toch nog niet helemaal duidelijk waarom ik voor amd zou kiezen in plaats van Intel based systeem. Ja ik weet at amd goedkoper is. Maar ik heb gehoord dat de intel systemen toch stabieler zijn.

Ik zat zelf te denken aan een intel based systeem

brabrabrabra...

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 28 augustus 2001 09:44 schreef pixel het volgende:
Allemaal bedankt,

maar het is mij toch nog niet helemaal duidelijk waarom ik voor amd zou kiezen in plaats van Intel based systeem. Ja ik weet at amd goedkoper is. Maar ik heb gehoord dat de intel systemen toch stabieler zijn.

tis wat je er zelf van maakt........

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Intel stabieler? heb je al gehoord wat Intel vorig jaar met de 1.13 GHz cpu heeft gedaan? Van de markt af....

En de i820 intel chipset? Ook zo'n blunder

En nu de p4 waarvoor ze je rdram dwingen te kopen. Waarom? omdat ze daar zelf aan verdienen! Niet omdat het het beste is voor de consument.......

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 09:44 schreef pixel het volgende:
Allemaal bedankt,

face it medetweakers, dit is nie het type persoon da je een AMD aanraadt...
een AMD vereist aandacht, tijd, de goodwill om ales te willen tweaken...
Een Intel pleur je in je mobo en alles loopt retestabiel, dus deze gebruiker zou ik idd ook een Intel aanraden.
Nuja, 3000FL, eens kijken...

- PIII 933~1GHz
- Deftig mobotje (vul zelf maar in, ken amper mobo's voor Intel)
- Matrox G400/450/550
- SB Live! of Fortissimo ofzo...

3000FL is overkill in jouw geval, koop liever eentje van 2000FL en ga een weekendje met je vriendin naar Parijs ofzo, zul je meer plezier aan beleven.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Dat ben ik niet met je eens. Amd is niet lastig, hoe kom je erbij. Daarnaast kan je altijd een set laten bouwen door de leverancier.

Nu een p3-933 kopen is leuk, maar de p3 heeft niet zo lang meer te leven dus is het ergens ook zonde van het geld om nu nog een p3 mobo te kopen. Koop een amd bord met een duron 900 dan kan daar over een tijdje altijd nog een 1.5ghz Thunderbird op.......

interessante link. drie paginas op

http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-01.html#amds_new_reliability_vs_intels_new_unreliability

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 10:10 schreef Jaspov het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Amd is niet lastig, hoe kom je erbij. Daarnaast kan je altijd een set laten bouwen door de leverancier.

Nu een p3-933 kopen is leuk, maar de p3 heeft niet zo lang meer te leven dus is het ergens ook zonde van het geld om nu nog een p3 mobo te kopen. Koop een amd bord met een duron 900 dan kan daar over een tijdje altijd nog een 1.5ghz Thunderbird op.......

interessante link. drie paginas op

http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001017/athlon-01.html#amds_new_reliability_vs_intels_new_unreliability
kijk,ik leef hier in de veronderstelling dat de tpicstarter z'n PC zelf in elkaar wil zetten, gezien hij me niet bepaald een tweaker/ocer lijkt, raad ik hem Intel aan.

Bezie het zo; neem een Intel mobo, dito CPU en een vidkaartje, sek dit alles samen, start je PC op (installatie van win enzo moe je er zelf maar bijdenken) en die werkt, zonder blue screens, vage errors, of wat dan ook.
AMD daarentegen, tja...
Als je niet eerst je halve BIOS omploegt krijg je er niet veel voor terug, nuja, is mijn opinie tov AMD

AMD is heel goed, ik ga hier absoluut niet het tegendeel beweren, maar als je je systeem zelf in elkaar wel zetten en niet de minste intentie hebt te overclcoken/tweaken, raad ik mensen alsnog Intel aan.

I rest my case

edit:
merde man, IE5.5 op een P200MMX is echt wel kut. Net of die PC te traag is om alle toetsaanslagen te verwerken...
Misschien toch maar AMD? ;)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zou effe informeren met welke processor je Matrox Genesis het best samenwerkt en daarvan af laten hangen welke CPU fabrikant je neemt... En dan die Genesis dus in je nieuwe systeem hangen... En dan zou ik in ieder geval UDMA100 RAID0 (of RAID1) aanraden met 2 flink grote 7200rpm schijven. Dan kun je tenminste nog eens iets met die kaart van je...

• degoeroe
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Op maandag 27 augustus 2001 20:03 schreef DMaarten het volgende:
Ken jij nog winkels waar je 200/300Mhz Proczz koopt???

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• KNETTER2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op maandag 27 augustus 2001 20:13 schreef DMS het volgende:
Duron 900 Mhz systeem

Zeer compleet en veelblahblah....

....blahblah999 gulden incl BTW
ZONDER MONITOR EN OS
heb ik gisteren in een andere thread
berekend kost compleet met OS(WME) en 17" monitor(SAMPO) Fl 1859.70.

Koop een leuk Duron/Celeron systeempje als het enige dat je gaat doen Schaken, dammen, office'en of printen zal zijn.. Let wel op wat je er mischien in de TOEKOMST mee WIL gaan doen.. misschien krijg je de geest en ga je leker UT'en of CS'en.
En no offense intended, maar als je kennis van pc's en dan in particular het zelf bouwen van die bakken niet op een hoog pitje staat, koop dan gewoon een kant en klaar systeem..
Ikzelf ga als ik voor anderen een systeem moet kopen en ze op mij vertrouwen >:) naar Informatique. daar stel ik hem zelf samen en dan laat ik HEN het systeem bouwen met het oog op garantie. twee jaar garantie op een systeem is neit slecht al zeg ik het zelf.

Kijk maar es bij de shopsurvey welke winkels er het beste uitkomen.

een voorbeeld

Informatique Celeron 800 MMX PC

Behuizing : Penguin Miditower ATX, 250 Watt
Moederbord : Asus CUS-L2C, 815EP, U-ATA 100
Processor : Intel Celeron 800 MMX in a box, FCPGA
Harddisk : Maxtor DiamondMax 541DX, 20Gb, 5400rpm
Diskdrive : Sony 3,5", 1.44Mb
Grafische kaart : CardExpert TNT2 M64 32Mb, AGP
Monitor : Philips 107S21, 17" .27dpi LightFrame
Toetsenbord : Logitech DeLuxe Access keyboard PS/2
Geheugen : Dimm 128Mb SDRAM PC133, 133MHz
Muis : Logitech Pilot Mouse Plus PS/2
CD-Rom drive : A-Open 50-speed ATAPI
Geluidskaart : Creative Soundblaster 128 PCI
Speakers : Philips A 1.2 Fun Power Speakers 50 Watt
Modem : Dynalink 1456PM 56K Voice/Fax/Modem PCI
Besturing : Microsoft Windows ME CD-Rom NL

2.399,- inclusief 19% BTW en 24 maanden garantie

voldoet prima voor wat schaken en dammen en wat office'en en printen...
andere spellen zullen ook wel redelijk draaien met als limitatie die Vidcard..

een AMD systeem hebben ze niet kant en klaar, maar voor mijzelf zou ik een AMD kopen.. prijs/prestatie verhouding weer he.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Pixel heeft zeker flink gewerkt in de vakantie!
In 2 weken tijd 6000 gulden aan computers uitgeven.
Nu weer een nieuwe?

Quote/
Ik heb pas een computer overgenomen (P233) voor 3000,=, en daar hoefde ik dan alleen nog maar Windows op te zetten.
Ik heb dit erbij gekregen.
Nu probeer ik windows95 te installeren, maar hij klaagt maar over ntfs. Ik kom geen meter verder.
Kan iemand mij helpen.

Mijn harde schijf is 1,2 Gb en er zit 32 Mb werkgeheugen in. Dit moet voldoende zijn.

• pixel
Ja wat zal ik eens zeggen. Ik werk zoiezo full time en verdien zeer goed. (ik krijg het alleen niet)
Mare ik had inderdaad een ander pc gekocht met een achteraf dure en gewilde video bewerking kaart ofzo. die heb ik voor een zeer leuk prijsje aan een bedrijf verkocht ddie hem nodig had. Dus nu kan ik weer een andere pc kopen. Ik weet nof niet wat ik doe maar het zal wel een Intel based systeem worden.
Ik zit erover te denken om die andere pc gewooon te upgraden.

brabrabrabra...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

[ff serieus mode ipv mijn vorige kut mode]

Als je wat wil tekstverwerken en af een toe een spelletje (zoals dammen en schaken) moet je geen PII Xeon kopen. Dit is een server processor en een totaal overkill. Je betaalt er btw ook nog eens veel voor (zelfs voor een P2 Xeon) voor wat het levert. Luister nu maar naar me, anders krijg je weer zo'n geval als met je vorige computer

[/ff serieus mode ipv mijn vorige kut mode]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 29 augustus 2001 10:21 schreef herpe025 het volgende:
Pixel heeft zeker flink gewerkt in de vakantie!
In 2 weken tijd 6000 gulden aan computers uitgeven.
Nu weer een nieuwe?

Quote/
Ik heb pas een computer overgenomen (P233) voor 3000,=, en daar hoefde ik dan alleen nog maar Windows op te zetten.
Ik heb dit erbij gekregen.
Nu probeer ik windows95 te installeren, maar hij klaagt maar over ntfs. Ik kom geen meter verder.
Kan iemand mij helpen.

Mijn harde schijf is 1,2 Gb en er zit 32 Mb werkgeheugen in. Dit moet voldoende zijn.
Ben ik overigens de enige die deze 2 topics niet 100% serieus neemt en ze verdenkt van een zekere troll gehalte?

Ik bedoel, hoe krijg je gegarandeerd een hoop aandacht? Zo dus. Die eerste (P233 voor 3000,- overgenomen) zou nog wel kunnen, maar dan lopen roepen dat het een miskoop was en een PII Xeon wil... ik werk bij een helpdesk en krijg de vaagste ideeen van klanten te horen, maar dit slaat werkelijk alles. Vooral omdat het gegarandeerd de opmerking uitlokt dat je beter uit bent met een Duron, waarnaa de Intel vs. AMD flame weer z'n gang kan gaan...

Slotje?

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

edit:
rotknoppen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

[offtopic-mode]
Herpe025> Als hij loopt te piepen over NTFS komt dat omdat je een NTFS partitie hebt. Dat vindt win95 niet leuk. FF fdisken en dan een Fat32 partitie aanmaken is de oplossing (of FAT16, als je dat leuk vind). Maar heb je trouwens echt 3000 betaald voor een P233 met 32 mb ram en een 1.2GB HD?
[/offtopic-mode]

Euhmz, onntopic eigenlijk weinig toe te voegen :) Het meeste is al gezegd. Misschien kan je naar Vobis of Dixons ofzo om je puter te kopen, daar houden ze wel van mensen met geld en geen verstand van computers :+

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 19:10 schreef pixel het volgende:
Ik heb nu een miskoop gedaan aan mijn pctje. Ik vindt het toch wel leuk om hier mee te spelen enzo. Nu sta ik op het punt om een andere pc te kopen, maar ik zou niet weten wat ik zou moeten kiezen. Ik weet wel door de zoek functie dat de mensen op het forum erg pro AMD zijn, maar waarom zou ik voor een amd systeem moeten kiezen.
Ik ga het systeem gebruiken voor internet, wat spelletjes zoals schaken en dammen. Ook print ik wel eens en gebruik dan office.
Kunnen jullie mij helpen te kiezen wat ik zou moeten kiezen? ik heb al een monitor. ik wil niet meer dan 3000 gulden kwijt.
dus het gaat mij om het type systeem!
Jammer van je miskoop. als je aleen maar spelletjes speelt zoals dammen en schaken hoeft je videokaart niet hoger te zijn dan een TNT2. Deze zijn zeer goed. En die Pentium II XEON. Ik weet niet wat je ermee wilt maar lijkt mij erg overbodig :)

Specificaties:
ASUS CU4X ATX Pentium III/Celeron FL289,-
Intel Celeron 800Mhz F209,- (je kan ook een 700Mhz proc aanschaffen
Leadtek TNT-2 32 Mb Agp OEM FL159,-
128MB geheugen FL60,-
Soundcard Soundblaster Live 1024 FL139,-
Speakers Creative FPS 1500 FourPoint Surround FL179,-
30 Gb Maxtor 7200 RPM IDE FL339,-
DVD Pioneer 115 16x40 IDE FL199,-
ATX Miditower AOpen HX45 FL225,-
Keyboard Logitech Cordless Desktop ITOUCH FL229,-

Nou dan ben je dus al klaar met FL2027,- :P

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 12:07 schreef elguapo het volgende:
[offtopic-mode]
Herpe025> Als hij loopt te piepen over NTFS komt dat omdat je een NTFS partitie hebt. Dat vindt win95 niet leuk. FF fdisken en dan een Fat32 partitie aanmaken is de oplossing (of FAT16, als je dat leuk vind). Maar heb je trouwens echt 3000 betaald voor een P233 met 32 mb ram en een 1.2GB HD?
[/offtopic-mode]

Euhmz, onntopic eigenlijk weinig toe te voegen :) Het meeste is al gezegd. Misschien kan je naar Vobis of Dixons ofzo om je puter te kopen, daar houden ze wel van mensen met geld en geen verstand van computers :+
mmm ik heb dat niet geschreven maar pixel. Maaruh wat jij zegt over ntfs kan niet kloppen want denk ff na : Hoe kan win95 nou lopen te piepen over ntfs als je het helemaal niet kan installeren? Win95 herkent ntfs niet en kan er dus ook niet over piepen.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Aangezien het ding voor hele standaard doeleinden gebruikt gaat worden, zou ik geld besparen op videokaart en processor, en dit besteden aan leuke randapperatuur. schaken en dammen kan al zonder moeite op een pentium 166, dus een tb 1200 lijkt me wat overbodig.

mijn suggestie:

duron 750 111,-
msi k7t turbo 289,-
PowerColor TNT2 M64 32MB TV-Out 133,-
AOpen DVD 1240 12x40x (Retail) 148,-
liteon 12x10x32 brander 279,-
256mb pc133 dane-elec sdram 89,-
coolermaster cpu fannetje 25,-
Iiyama vision master pro 417
logitech mouseman wheel optical
logitech internet keyboard
soundblaster met 5.1 ondersteuning
5.1 boxenset (jbl)
midi towertje

en dan doe je er voor het geld dat je bespaart op een processor, videokaart etc een dure scanner, printer etc. bij. Daar heb je denk ik in jouw geval meer aan dan knallende 3d performance.

(bron prijzen: tweakers.net pricewatch)

btw, het eerste deel van het lijstje lijkt nogal veel op mijn specs omdat ik heel erg weinig geld had :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou om een beetje goed te scaken met de zware schaakprogjes die volgend jaar uitkomen MOET je toch wel minimaal een 1Ghz hebben... Anders ben je zooo snel achter met je systeem

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PII Xeon = niks voor jou,

A. Veel te duur
B. Te verouderd
C. Is echt iets voor servers.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 19:49 schreef handige_harrie het volgende:

[..]

Ok dan wil ik wel een filmpje zien en wat pics van hoe jij je lul opvreet want een p2 xeon op 450 met 2mb cache gaat wel ffies rapper dan een duronnetje :r:r waarom denk je anders dat alle servers met P2 of P3 Xeon word geleverd....

dus stuur maar op....

<on-topic>

Een P2 Xeon is leuk maar waar wil je dat kopen??? koop gewoon een simpel Celeron systeem met een 815e chipset en 256mb geheugen en de rest kun je zelf invullen dat gaat hard zat..

MVG

Arne_F

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op woensdag 29 augustus 2001 13:47 schreef Arne_F het volgende:

[..]

Ok dan wil ik wel een filmpje zien en wat pics van hoe jij je lul opvreet want een p2 xeon op 450 met 2mb cache gaat wel ffies rapper dan een duronnetje :r:r waarom denk je anders dat alle servers met P2 of P3 Xeon word geleverd....

dus stuur maar op....

<on-topic>
Ok ok!!! Die P2 Xeon zal met server-bezigheden vast sneller zijn, maar niet met de dingen waar 'pixel' z'n pc voor wil gaan gebruiken lijkt me zo.

- en dan nog, overtuig me maar eens met benchmarks.

- en dan nog, wat kost zo'n 2mb cache dingetje wel niet?!? Zeker vergeleken met een duron

-en dan nog, zoals je al zei, waar wil je em kopen, hij staat niet eens in de pricewatch.
Pagina: 1