Laptop koppelen met monitor levert zwart scherm op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpmij
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-09-2022
Hallo,

Wanneer ik mijn laptop met een hdmi kabel verbind aan mijn monitor, gaat mijn laptop per direct naar een zwart scherm. (Mijn monitor blijft ook zwart). Ik heb een andere hdmi kabel geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde probleem. Ik weet niet of het relevant is, maar mijn laptop met de televisie verbinden met een hdmi kabel werkt wel nogsteeds...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:36
Wat staat er als je naar beeldscherm instellingen gaat wanneer je monitor gekoppeld is? (Rechtermuisknop op bureaublad).
Wellicht alleen weergeven op het 2e scherm? Dit aanpassen naar dupliceren of uitbreiden, wat je zelf wilt.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpmij
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik snap uw vraag niet helemaal. Als ik de monitor koppel staan beide schermen op zwart, dus kan ik niks meer zien of hij staat op dupliceren of uitbreiden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37
Cyriel85 schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:54:
Wat staat er als je naar beeldscherm instellingen gaat wanneer je monitor gekoppeld is? (Rechtermuisknop op bureaublad).
Wellicht alleen weergeven op het 2e scherm? Dit aanpassen naar dupliceren of uitbreiden, wat je zelf wilt.
Hoe wou die dat zien als z'n schermen het niet doen??

Ik zou proberen de driver te verwijderen met DDU, display driver uninstaller. Heb er wel eens afwijkend gedrag mee weten te verhelpen wat optrad bij een 2de monitor inschakelen.
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:36
The Reeferman schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:03:
[...]

Hoe wou die dat zien als z'n schermen het niet doen??

Ik zou proberen de driver te verwijderen met DDU, display driver uninstaller. Heb er wel eens afwijkend gedrag mee weten te verhelpen wat optrad bij een 2de monitor inschakelen.
https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html
Ah niet goed gelezen, dacht dat 1 scherm maar zwart ging.

wat voor laptop heb je? Soms kan je via de FN toets ook monitor keuze aanpassen.

Anders inderdaad andere drivers proberen.
Dan zijn er 2 opties:
De laatste versie van je laptop fabrikant, of de laatste versie van Nvidia/intel/amd (afhankelijk van je GPU). Soms werkt die van laptop fabrikant beter, soms die van de GPU maker.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyriel85 op 05-09-2022 09:38 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator