Toon posts:

Freesco & Printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een printserver op een freesco bak configureerd. Ik heb de printserver enabled (lp1) met poort 515. Maar hoe nu verder. Hoe stel ik m'n clients in voor het gebruik van de printer die aan m'n freesco router hangt.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Hangt er van af hoe je het wilt.
Via tcp/ip of win stuff.
ja kan Samba gebruiken om het als windows sharing te doen.
Of je moet een porgje installen om via tcp/ip te printen.

I believe what I want to Believe

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Op maandag 27 augustus 2001 19:08 schreef hub het volgende:
Weet iemand hoe je een printserver op een freesco bak configureerd. Ik heb de printserver enabled (lp1) met poort 515. Maar hoe nu verder. Hoe stel ik m'n clients in voor het gebruik van de printer die aan m'n freesco router hangt.
op de freesco bak is dit voldoende.

wet win2k kan je een tcp/ip port aanmaken in de printer config en daarmee de "locale" printer aansturen.
port 515
que name: lp1

voor win9x moet de axis client geinstalleerd worden om gebruik te maken van een printer via tcp/ip

heb het thuis draaien freesco + win2k en printen gaat prima.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu een printer met een jetdirectkaart in het netwerk hang, deze kaart krijgt gewoon een ip adres van mijn freesco bak. Hoe benader ik mijn printer dan via mijn andere werkstations Win98SE.

• kEUS

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

windows 9x ondersteund geen tcp/ip printers. daarvoor is die axis server kijk maar op de site van freesco

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een axis server??
Hoe gaat dat in z'n werk bij een WIN ME systeem.?

• kEUS

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

die axis server is een proggie van axis. Deze maakt het mogelijk om met win 9x een printer via tcp/ip aan te sturen.

Axis is een fabrikant van printer-servers.
(was eigenlijk voor de klanten geschreven)
Dit programma wordt gelinkt op de site van freesco.

zoals ik al zei mijn dj 690c hangt op mijn freesco bak en print prima, gewoon in kleur.

heb nog niet met ME gewerkt (wou ik zo houden), maar deze heeft naar mijn mening geen tcp/ip printer support, omdat het eigenlijk 98TE is.

Pagina: 1