Vraag

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:03
Beste Tweakers,

Misschien stel ik domme vragen want ik ben absoluut geen gamer op 1 spel na: PUBG Mobile. Dit spel speel ik altijd op mijn Samsung Galaxy S21 Ultra. Ik vind dit spel echt tegek. Maar aangezien ik dit naar een next level wil brengen denk ik nu aan een console. Ik ben zelf een type dat ik dan ook gelijk het beste van het beste systeem wil hebben (geld speelt geen rol). Volgens mij heeft de Xbox Series X de krachtigste specs. Ik weet dat een PC krachtiger kan zijn, maar dat vind ik niet prettig.

Verder speelde ik in het verleden graag FIFA en flightsimulators. Maar het gaat me primair om het spelen van PUBG met de mooiste grafische prestaties.

Verder zal ik ook veel media draaien op het systeem en zou ik graag bestanden willen overzetten vanaf mijn Macbook naar de SSD van het systeem zodat ik deze kan afspelen op mijn TV (een LG OLED B9).
Als ik de console ook nog kan gebruiken als NAS zou dat helemaal tof zijn.

Na eigen onderzoek neig ik naar de Xbox Series X. Echter ik heb gehoord dat de controller van de PS5 met zijn haptische feedback en tegendruk een extra dimensie geeft aan het spelen van games. Bovendien komt deze met een nieuwe PSVR waardoor het wellicht in de toekomst mogelijk is PUBG in Virtual Reality te spelen. Hoe tof zou dat zijn. Al hoop ik dan wel dat die functionaliteiten tegen bewegingsziekte heeft, want op mijn Meta (Oculus) Quest 2 word ik vrij snel misselijk.

Afijn ik heb even de gedachtes waar ik mee rondloop geprobeerd uiteen te zetten. Wellicht dat jullie mij gerichter kunnen adviseren.

Kennen jullie trouwens winkels waar ik zowel de Xbox Series X als de PS5 kan uitproberen...?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:03
Niemand...?
Wat betreft het afspelen van media via een Xbox of PS kan ik je niet verder helpen, maar zowel op de PS5 als de XSX heb je een vergelijkbare ervaring. PUBG is volgens mij ook bij beiden gratis online te spelen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Controller van de PS5 heeft wat extra functies tov. de Xbox-controller. Of PUBG die gebruikt weet ik niet direct, dit is niet standaard het geval bij alle games. Als je geen controller gewend bent, zul je met beiden goed uit de voeten kunnen. Zeker als je PUBG op je telefoon al goed vind spelen :P

PS5 krijgt idd een nieuwe versie van PSVR, maar naar mijn weten is er voor PUGB geen VR variant aangekondigd, en zou daar ook niet al te snel op rekenen eerlijk gezegd.

Er is recent een nieuwe Flightsim uitgekomen, die niet op de PS5 te spelen is. Fifa is uiteraard wel overal te spelen. Weet dat bij Xbox die beide games via Game Pass (Ultimate voor Fifa) te spelen zijn, mocht dat interessant zijn.

Winkels waar je ze naast elkaar kunt testen ken ik eerlijk gezegd niet. Beschikbaarheid is nog steeds wel een dingetje (zeker bij de PS5), dus denk dat je weinig testopstellingen gaat zien.

Het mooie is dat je eigenlijk geen verkeerde keuze kunt maken. Beide zijn krachtige consoles waarop PUBG een vergelijkbare ervaring zal geven. Het is aan jou om te zien hoe zwaar de achterliggende details wegen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:40
wellicht ook meenemen in je keuze of er mensen zijn waarmee je PUBG speelt, zoja op welke console spelen die? Ik vind de chat party's fijner dan in game chat (bij veel games) dus als je een handje vol vrienden hebt die op een Xbox of PS5 spelen zou ik daar ook deels mijn keuze van af laten hangen.

Zoals hier boven al beschreven is Flight simulator Xbox/PC only dus als dat echt een game is die je erbij wilt spelen zou ik voor een Xbox kiezen. Maar beide consoles zijn allebij top of the bill

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee