Hier weer een leek m.b.t. zonnepanelen. Wel wat meer ingelezen de laatste tijd dus weet een beetje wat de bedoeling is en wat er mogelijk is, maar toch verschillen de offertes voor mijn gevoel zoveel..
Buurman op foto heeft er 12 liggen maar heeft het huis zo gekocht dus weet ook niet waar ze vandaan komen. Zijn tip: volgooien maar dat lijkt nog lastiger dan ik dacht als ik met de verschillende partijen praat.
Zoveel verschil qua aantallen panelen, wel parallel, niet parallel, bij de een weer veiligheidsmarges bij plaatsing waar ik mee moet dealen. Ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Graag jullie mening./f/image/AYVXY6tmwwwbqHM2S8ae7CDw.png?f=fotoalbum_large)
Plat dak dus op zuid/zuid-west als ik de buurman moet geloven.
/f/image/myBWsonhjZdJYVdTWePZBZSr.png?f=fotoalbum_large)
Alvast dank!
Buurman op foto heeft er 12 liggen maar heeft het huis zo gekocht dus weet ook niet waar ze vandaan komen. Zijn tip: volgooien maar dat lijkt nog lastiger dan ik dacht als ik met de verschillende partijen praat.
Zoveel verschil qua aantallen panelen, wel parallel, niet parallel, bij de een weer veiligheidsmarges bij plaatsing waar ik mee moet dealen. Ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Graag jullie mening.
Foto's
/f/image/AYVXY6tmwwwbqHM2S8ae7CDw.png?f=fotoalbum_large)
Plat dak dus op zuid/zuid-west als ik de buurman moet geloven.
Beschikbare (dak)ruimte
Ongeveer 11 m2Schaduw
Geen last van schaduw behalve het pijpje rechts bovenin op de foto (ook pijpje bij buren geeft mogelijk beetje schaduw)Jaarverbruik
Ons jaarverbruik zit momenteel rond de 4700, dit door thuiswerken, kleine kinderen, oppas hier in huis e.d. Ook komen er nog 3 airco units bij volgende maand. Deze zullen natuurlijk maar sporadisch ingezet worden, voornamelijk alleen koelen in de zomer.Huidige elektriciteitsaansluiting
1x 35ABudget en doel
Ik wil gebruik gaan maken van de duurzaamheidslening van onze gemeente. Tot 15k leenbaar met een rente van 1.6% rente.Wie gaat het project uitvoeren
Dit wil ik geheel uit handen geven.Bijhouden van data
Weinig vereisten voor mij, zou het leuk vinden om te kunnen zien of alles naar behoren werkt en wat het oplevert.Reeds verkregen offertes
Let op: namen e.d. gewoon zo overgenomen van offertes.. mocht iets wel/geen optimizer ofzo zijn, dan wordt het wel zo genoemd op de offertes :-)/f/image/myBWsonhjZdJYVdTWePZBZSr.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Zuid-HollandAlvast dank!
[ Voor 8% gewijzigd door CrawlFish op 04-09-2022 20:24 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/g6Vp5sq3maqfvXdFJGBiUrE3.png?f=user_large)