Ik ben benieuwd naar het volgende.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Daar had ik niet bij stilgestaan. Bedankt dat je mij erop wijst.FiXeR.nl schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:13:
Die 13,50 is een all-in tarief (inc vakantiegeld), dat kun je niet vergelijken.
Dat het een bijbaantje is, vind ik niet relevant. Het gaat erom dat er een eerlijk salaris wordt betaald.Kaaiman schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:14:
Het is een bijbaantje.. en ze heeft nog 0 papieren of ervaring. Vind het niet zo slecht. Bij de ah wordt er mee geadverteerd.. in werkelijkheid is dat de all in prijs. Dus vakantiegeld, verlofdagen worden uitbetaald en daar in verwerkt. Dat is zo 15% verschil
Ik vind dat wel uitmaken, vind hwt niet meer dan logisch dat iemand die een paar losse uurtjes werkt per uur minder krijgt dan de vaste fulltimer. Het is iemand zonder kwalificatie en papieren, die waarschijnlijk ook geen 40 uur gaat draaien. Een bijbaantje in een vakgebied wat beter op je cv staat dan vakkenvuller. Helpdesk is mbo denkniveau, dan is een startsalaris van 15.50 best goed.Muncher schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:41:
[...]
Dat het een bijbaantje is, vind ik niet relevant. Het gaat erom dat er een eerlijk salaris wordt betaald.
Het het een all-in bedrag is, had ik mij niet gerealiseerd. Bedankt!
Waarom is dat niet relevant? Het is een bijbaantje voor iemand die (nog) geen diploma heeft. Ongeschoold werk wat vaak van tijdelijke aard is. Dan is het logisch dat je er niet de hoofdprijs voor krijgt. Veel studentenjobs zijn 10-15eu per uur, rond het minimumloon als je fulltime zou werken. Dus 15,50 is helemaal niet zo gek.Muncher schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:41:
Dat het een bijbaantje is, vind ik niet relevant. Het gaat erom dat er een eerlijk salaris wordt betaald.
I have stability. The ability to stab.
8 jaar geleden zat ik met een vakgericht hbo bijbaantje op 13 euro, ik denk dat 15,50 nog wel erg weinig is.Muncher schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:01:
Bedankt allemaal, ik weet genoeg! 15,50 is een prima uurloon zonet lezen.
[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 04-09-2022 20:16 ]
Een bijbaantje heeft niet de verantwoordelijkheden van een echte fulltime baan. Dat bepaalt voor een groot deel het salaris.Muncher schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:41:
[...]
Daar had ik niet bij stilgestaan. Bedankt dat je mij erop wijst.
[...]
Dich bis echt unne foëzen haas
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Anoniem: 217290
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Zoals eerder al gemeld is dat all in. Verlof en vakantie uitbetaald en in het salaris verwerkt.alaintje schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:03:
15,5 per uur geeft een salaris van 2700€/maand. Best een prima salaris als je nog geen diploma hebt lijkt me.
En sinds wanneer betaalt een AH 13,50€?
Ik heb het vaak met de helft moeten doen, gezien het ver boven het minimumloon is (of was).
Lijkt mij iig toch een prima beloning voor een bijbaan.
I have stability. The ability to stab.
Al best een tijdje?alaintje schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:03:
15,5 per uur geeft een salaris van 2700€/maand. Best een prima salaris als je nog geen diploma hebt lijkt me.
En sinds wanneer betaalt een AH 13,50€?
Ik heb het vaak met de helft moeten doen, gezien het ver boven het minimumloon is (of was).
Lijkt mij iig toch een prima beloning voor een bijbaan.
Zonder diploma, maar wel vakgericht inzetbaar op het gevraagde niveau.BastaRhymez schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:59:
Twijfel of 15,50 euro per uur voor iemand -zonder diploma- een goed salaris is voor een bijbaantje...
Even omgerekend: 52 weken * 40 uur * 15,50 euro = 32.240 euro per jaar. Omgerekend dus een kleine 2.500 euro per maand (excl. vakantiegeld).
Het minimumloon is 1.404,95 per maand voor een 20-jarige volgens de Rijksoverheid. Met een uurloon van 15,50 euro zitten ze daar zo'n 77% boven.
Maargoed, als je hier twijfel over hebt, dan ben ik ook wel benieuwd wat jij betaald voor het oppassen...
[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 05-09-2022 12:49 ]
Als jij op vakantie bent krijg je doorgaans gewoon evenveel doorbetaald als wanneer je aan het werk was. Dus voor de berekening is het gewoon logisch.Ernemmer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:39:
[...]
En je berekening klopt niks van, er is praktisch niemand die 52 weken van 40 uur draait.
Klik eens op zijn link en ga zelf de berekening doen, dan zie je zelf dat 't niet klopt wat hij post.DataGhost schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:47:
[...]
Als jij op vakantie bent krijg je doorgaans gewoon evenveel doorbetaald als wanneer je aan het werk was. Dus voor de berekening is het gewoon logisch.
Er klopt inderdaad iets niet aan, maar ik reageer specifiek op het deel waar jij zegt dat je in zo'n berekening niet van 52 weken uitgaat, terwijl dat wel zo is.Ernemmer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:49:
[...]
Klik eens op zijn link en ga zelf de berekening doen, dan zie je zelf dat 't niet klopt wat hij post.
[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 05-09-2022 13:22 ]
Dit is dus dat zogeheten all in loon.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 05-09-2022 16:28 ]
Nu hebben we al aardig wat verschillende berekeningen gezien hier, maar ik ben toch wel benieuwd hoe je hier op uitkomtBastaRhymez schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:00:
Oftewel, ah zit 0,10 euro per uur boven het minimumloon
Zie de berekening van @Anoniem: 217290RagingPenguin schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:08:
[...]
Nu hebben we al aardig wat verschillende berekeningen gezien hier, maar ik ben toch wel benieuwd hoe je hier op uitkomt![]()
[...]
Als je het all-in loon van de AH omrekent, zit je dus op 11,36 euro per uur.Anoniem: 217290 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:27:
[...]
Dit is dus dat zogeheten all in loon.
Je ziekte dagen, verlof dagen, vakantie dagen en vakantiegeld worden allemaal direct uitbetaald als vast uur tarief.
Echte uur tarief ligt al snel 20 - 30% lager.
8% vakantiegeld
12% Vakantiedagen
4% ziekteverzuim
100 * 1,08 = 1,08 * 1,12 = 1,21 * 1,04 = 1,26 ca. 26%
AH zit dus voor een 21+ op 11,36 bruto
Daarnaast niet werken is dus ook geen geld want all in salaris. Ziek zijn is dus volledig eigen rekening en dus geen risico voor de werkgever.
Ah, ik dacht dat je het had over het aanbod uit de TS, niet over de vergelijking met de AH.BastaRhymez schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:10:
[...]
Zie de berekening van @Anoniem: 217290
[...]
Als je het all-in loon van de AH omrekent, zit je dus op 11,36 euro per uur.
Het minimumloon voor een 21-jarige is volgens de Rijksoverheid 11,26. AH zit er dus maar 0,10 euro boven
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq