Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 14:12
Ik ben benieuwd naar het volgende.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die 13,50 is een all-in tarief (inc vakantiegeld), dat kun je niet vergelijken.

Voor een 20 jarige 1e-jaars student vind ik €15,50 best redelijk. Fyi, Ik ben zelf werkgever en betaal masterstudenten doorgaans ergens tussen de 16 en 17 euro per uur voor ICT / programmeerwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Het is een bijbaantje.. en ze heeft nog 0 papieren of ervaring. Vind het niet zo slecht. Bij de ah wordt er mee geadverteerd.. in werkelijkheid is dat de all in prijs. Dus vakantiegeld, verlofdagen worden uitbetaald en daar in verwerkt. Dat is zo 15% verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
FiXeR.nl schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:13:
Die 13,50 is een all-in tarief (inc vakantiegeld), dat kun je niet vergelijken.
Daar had ik niet bij stilgestaan. Bedankt dat je mij erop wijst.
Kaaiman schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:14:
Het is een bijbaantje.. en ze heeft nog 0 papieren of ervaring. Vind het niet zo slecht. Bij de ah wordt er mee geadverteerd.. in werkelijkheid is dat de all in prijs. Dus vakantiegeld, verlofdagen worden uitbetaald en daar in verwerkt. Dat is zo 15% verschil
Dat het een bijbaantje is, vind ik niet relevant. Het gaat erom dat er een eerlijk salaris wordt betaald.

Het het een all-in bedrag is, had ik mij niet gerealiseerd. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Muncher schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:41:
[...]

Dat het een bijbaantje is, vind ik niet relevant. Het gaat erom dat er een eerlijk salaris wordt betaald.

Het het een all-in bedrag is, had ik mij niet gerealiseerd. Bedankt!
Ik vind dat wel uitmaken, vind hwt niet meer dan logisch dat iemand die een paar losse uurtjes werkt per uur minder krijgt dan de vaste fulltimer. Het is iemand zonder kwalificatie en papieren, die waarschijnlijk ook geen 40 uur gaat draaien. Een bijbaantje in een vakgebied wat beter op je cv staat dan vakkenvuller. Helpdesk is mbo denkniveau, dan is een startsalaris van 15.50 best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Waarom is dat niet relevant? Het is een bijbaantje voor iemand die (nog) geen diploma heeft. Ongeschoold werk wat vaak van tijdelijke aard is. Dan is het logisch dat je er niet de hoofdprijs voor krijgt. Veel studentenjobs zijn 10-15eu per uur, rond het minimumloon als je fulltime zou werken. Dus 15,50 is helemaal niet zo gek.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 10:19
15,50 is behoorlijk veel voor een bijbaantje, zeker als het gewoon wat losse uren in de week zijn en je hebt geen papieren. Dat is ongeveer 2480 euro bruto als je 4 weken full-time zou werken. De meesten krijgen dat nog niet eens als startsalaris als je vanuit de MBO/HBO naar de echte grote full-time ICT jobs gaat.
Ik vind het erg netjes, staat ook nog is goed op je CV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
Bedankt allemaal, ik weet genoeg! 15,50 is een prima uurloon zonet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Muncher schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:01:
Bedankt allemaal, ik weet genoeg! 15,50 is een prima uurloon zonet lezen.
8 jaar geleden zat ik met een vakgericht hbo bijbaantje op 13 euro, ik denk dat 15,50 nog wel erg weinig is.

Je moet ook een beetje kijken wat de werkgever kan betalen.
Bij de AH hebben ze veel mensen die 13,50 verdienen, dat verhogen gaat ze veel geld kosten.

De werkgever van het bijbaantje heeft waarschijnlijk 1-2 mensen in dienst met een bijbaantje, die 3-4-5 euro extra per uur zal niemand moeilijk over doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ernemmer op 04-09-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Daar had ik niet bij stilgestaan. Bedankt dat je mij erop wijst.

[...]

Een bijbaantje heeft niet de verantwoordelijkheden van een echte fulltime baan. Dat bepaalt voor een groot deel het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Ook slim om even te kijken of er een CAO van toepassing is bij het bedrijf waar ze gaat werken.
En als ze het te weinig vindt kan ze altijd verder zoeken, ze 'moet' er niet gaan werken :9

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 13:41
15,5 per uur geeft een salaris van 2700€/maand. Best een prima salaris als je nog geen diploma hebt lijkt me.
En sinds wanneer betaalt een AH 13,50€?
Ik heb het vaak met de helft moeten doen, gezien het ver boven het minimumloon is (of was).

Lijkt mij iig toch een prima beloning voor een bijbaan.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Belangrijk is of het een all in loon is of niet dat scheelt al snel 25%.

Zelfs all in lijkt mij 15.50 nog best netjes. Picnic biedt bezorgers 11.95 all in meeste supers en dergelijke zitten ook all in rond dat uurloon

Als 15.50 gewoon bruto is en vast uren contract is het een erg net salaris zeker voor een student

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

13,50 voor vakkenvullen.. Ik kreeg 3,65 op m'n 17e bij de Hoogvliet en dat was keihard strijden.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 15:23
€ 15,50 per uur voor een 20 jarige met 0 ervaring en 0 papieren als laag beschouwen? Waar gaat het heen.. Dat komt neer op bijna € 2700,- per maand als je full time werkt. Ik ken meer HBO/WO'ers die met minder zijn begonnen, dan die met meer dan dat zijn begonnen (er van uitgaande dat € 15,50 het 'kale' salaris is, zonder vakantiegeld, vakantiedagen en eventuele extra's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
alaintje schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:03:
15,5 per uur geeft een salaris van 2700€/maand. Best een prima salaris als je nog geen diploma hebt lijkt me.
Ik heb het vaak met de helft moeten doen, gezien het ver boven het minimumloon is (of was).

Zoals eerder al gemeld is dat all in. Verlof en vakantie uitbetaald en in het salaris verwerkt.

Nou kreeg ik op 't laatst wel iets van 10,50 per uur daar maar ik had een vast contract dus kon na m'n 23e aanblijven (tot ik m'n studie had afgemaakt). Maar onder de 20 zeker niet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muncher
alaintje schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:03:

Al best een tijdje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cttMg45yUxGmDtbTjAzzJ8Z_v8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfBLFNdGSIVuRIDatmcTgkKh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:07
Hier een 28-jarige, net afgestudeerd met twee masters: ik denk dat 15,50 excl vakantiegeld een net uurloon is voor iemand van 20 jaar en startende in het vak.

Lijkt me een hele goede balans tussen financiële beloning, plezier en mogelijkheid om wat te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Twijfel of 15,50 euro per uur voor iemand -zonder diploma- een goed salaris is voor een bijbaantje...
Even omgerekend: 52 weken * 40 uur * 15,50 euro = 32.240 euro per jaar. Omgerekend dus een kleine 2.500 euro per maand (excl. vakantiegeld).
Het minimumloon is 1.404,95 per maand voor een 20-jarige volgens de Rijksoverheid. Met een uurloon van 15,50 euro zitten ze daar zo'n 77% boven.

Maargoed, als je hier twijfel over hebt, dan ben ik ook wel benieuwd wat jij betaald voor het oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:59:
Twijfel of 15,50 euro per uur voor iemand -zonder diploma- een goed salaris is voor een bijbaantje...
Even omgerekend: 52 weken * 40 uur * 15,50 euro = 32.240 euro per jaar. Omgerekend dus een kleine 2.500 euro per maand (excl. vakantiegeld).
Het minimumloon is 1.404,95 per maand voor een 20-jarige volgens de Rijksoverheid. Met een uurloon van 15,50 euro zitten ze daar zo'n 77% boven.

Maargoed, als je hier twijfel over hebt, dan ben ik ook wel benieuwd wat jij betaald voor het oppassen...
Zonder diploma, maar wel vakgericht inzetbaar op het gevraagde niveau.
Het is niet dat er een baantje wordt aangeboden waar geen opleiding of kennis voor nodig is.

En je berekening klopt niks van, er is praktisch niemand die 52 weken van 40 uur draait.

In je link staat het minimumloon van 11,26 euro per uur en dat geeft geen 77% verschil met 15,50 euro

Maar je moet het loon helemaal niet laten afhangen van leeftijd of wat iemand anders ergens anders verdient. Jij levert waarde aan het bedrijf en het bedrijf heeft een bepaald budget. Aan de hand van die 2 dingen moet je je loon bepalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 05-09-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57

DataGhost

iPL dev

Ernemmer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:39:
[...]

En je berekening klopt niks van, er is praktisch niemand die 52 weken van 40 uur draait.
Als jij op vakantie bent krijg je doorgaans gewoon evenveel doorbetaald als wanneer je aan het werk was. Dus voor de berekening is het gewoon logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:47:
[...]

Als jij op vakantie bent krijg je doorgaans gewoon evenveel doorbetaald als wanneer je aan het werk was. Dus voor de berekening is het gewoon logisch.
Klik eens op zijn link en ga zelf de berekening doen, dan zie je zelf dat 't niet klopt wat hij post.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57

DataGhost

iPL dev

Ernemmer schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:49:
[...]

Klik eens op zijn link en ga zelf de berekening doen, dan zie je zelf dat 't niet klopt wat hij post.
Er klopt inderdaad iets niet aan, maar ik reageer specifiek op het deel waar jij zegt dat je in zo'n berekening niet van 52 weken uitgaat, terwijl dat wel zo is.

Zelf mag je ook wat beter kijken. In het voorbeeld van BastaRhymez gaat hij uit van minimum maandloon voor een 20-jarige van 1404.95 per maand, en heeft het over een 40-urige werkweek. De 11.26 per uur die jij noemt is voor een 21-jarige met een 36-urige werkweek. Verderop in dat tabelletje staat 8.11 per uur voor 20 jaar en 40 uur. In eerste instantie klopt de 77% niet inderdaad, als ik de berekening doe is 15.50 per uur zo'n 91% hoger dan 8.11 per uur. Maar als je bij die 8.11 per uur nog 8% vakantiegeld optelt kom je aan 8.76 per uur en dan komt er opeens wel weer 77% uit tov 15.50.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 05-09-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Ernemmer Een werknemer krijgt gewoon 52 weken loon doorbetaald, ook tijdens vakanties en verlofdagen.
Jij hebt het waarschijnlijk over "werkbare/declarabele uren" die zijn inderdaad een stuk minder. Maar gelukkig krijg ik betaald voor 40 uur per week, 52 weken per jaar. Ongeacht of ik op dat moment declarabel ben of niet...

Daarnaast komt de 77% voort uit het volgende:
Minimumloon voor een 20-jarige is 1.404,95 euro per maand.
Loon voor de 20-jarige (op basis van die 15,50 euro per uur) is bijna 2.500 euro per maand.
2.500 gedeeld door 1.405 is 1,779, oftewel 77,9% meer dan het minimumloon.

Bedankt @DataGhost, een werknemer krijgt (in NL) gewoon over 52 weken betaald.
@Ernemmer Uiteraard zijn er uitzonderingen als je op oproepbasis, 0-uren, etc. etc. werkt, maar daar ging ik niet van uit. Ik had het simpelweg omgerekend naar een "vast maandsalaris".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is dus dat zogeheten all in loon.

Je ziekte dagen, verlof dagen, vakantie dagen en vakantiegeld worden allemaal direct uitbetaald als vast uur tarief.

Echte uur tarief ligt al snel 20 - 30% lager.
8% vakantiegeld
12% Vakantiedagen
4% ziekteverzuim

100 * 1,08 = 1,08 * 1,12 = 1,21 * 1,04 = 1,26 ca. 26%

AH zit dus voor een 21+ op 11,36 bruto

Daarnaast niet werken is dus ook geen geld want all in salaris. Ziek zijn is dus volledig eigen rekening en dus geen risico voor de werkgever.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 05-09-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Oftewel, ah zit 0,10 euro per uur boven het minimumloon

Hebben ze toch mooi weten te verpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
BastaRhymez schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:00:
Oftewel, ah zit 0,10 euro per uur boven het minimumloon
Nu hebben we al aardig wat verschillende berekeningen gezien hier, maar ik ben toch wel benieuwd hoe je hier op uitkomt :P

Meer serieus: 4 jaar geleden deed ik hetzelfde voor 14,70 per uur, dus ongeveer redelijk hetzelfde als je de inflatie in die tijd door rekenend. En al pakken we een range tussen de meest optimistische en meest pessimistische omzetting naar een maandloon dan kunnen we denk ik prima concluderen dat het net-niet een HBO startsalaris is, wat denk ik best eerlijk is voor iemand die nog net-niet een HBO starter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
RagingPenguin schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:08:
[...]

Nu hebben we al aardig wat verschillende berekeningen gezien hier, maar ik ben toch wel benieuwd hoe je hier op uitkomt :P

[...]
Zie de berekening van @Anoniem: 217290
Anoniem: 217290 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:27:
[...]

Dit is dus dat zogeheten all in loon.

Je ziekte dagen, verlof dagen, vakantie dagen en vakantiegeld worden allemaal direct uitbetaald als vast uur tarief.

Echte uur tarief ligt al snel 20 - 30% lager.
8% vakantiegeld
12% Vakantiedagen
4% ziekteverzuim

100 * 1,08 = 1,08 * 1,12 = 1,21 * 1,04 = 1,26 ca. 26%

AH zit dus voor een 21+ op 11,36 bruto

Daarnaast niet werken is dus ook geen geld want all in salaris. Ziek zijn is dus volledig eigen rekening en dus geen risico voor de werkgever.
Als je het all-in loon van de AH omrekent, zit je dus op 11,36 euro per uur.
Het minimumloon voor een 21-jarige is volgens de Rijksoverheid 11,26. AH zit er dus maar 0,10 euro boven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Minimumloon is 1756,20 per maand. Per maand wordt uitgegaan van 168 uur. Dat maakt een uurloon van 10.64

Maar mooi verpakt dat is het zeker en velen trappen er helaas ook blind in.

Weet je gelijk waarom supermarkten en de grote winkeliers net als de horeca moord en brand schreeuwen over de 10% verhoging van het minimumloon want dat raakt hun het meeste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
BastaRhymez schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:10:
[...]

Zie de berekening van @Anoniem: 217290

[...]

Als je het all-in loon van de AH omrekent, zit je dus op 11,36 euro per uur.
Het minimumloon voor een 21-jarige is volgens de Rijksoverheid 11,26. AH zit er dus maar 0,10 euro boven :+
Ah, ik dacht dat je het had over het aanbod uit de TS, niet over de vergelijking met de AH.
Pagina: 1