Aanschaf mediaspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.546 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouticus
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-05 11:00
Beste Tweakers,

Ik heb een full HD lg-32lb561v tv. Daarop is een al wat oudere chromecast aangesloten die ik alleen gebruik om youtube af te spelen. Dit werkt verder naar behoren. Netflix en dergelijke gebruik ik verder niet.
Verder is een 2tb fat32 externe harddrive aangesloten op m'n tv. Nu is het probleem dat mijn LG tv alleen h.264 codecs kan afspelen. Ik ben bezig met het digitaliseren van mijn dvd's en ik wil een aantal series in h.265 coderen omdat dit minder ruimte in beslag neemt.
Daarom zoek ik een externe speler die h.265 bestanden kan lezen welke op mijn externe harde schijf staan die ik tussen de tv en mijn harde schijf kan plaatsen.
Een Nvidia shield lijkt mij overkill voor voornamelijk 720p en 1080p bestanden. Gamen doe ik niet.
Ik gebruik de boxen van mijn tv.
Graag advies wat ik het beste kan doen.

Hartelijke groet,
Wouticus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Welke mediaspelers heb je zelf al gevonden behalve de shield? Misschien een Raspberry Pi met Kodi?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pi met Kodi is denk ik niet krachtig genoeg voor h265?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OSMC Vero?
Nvidia Shield (non-pro)?
Elke NUC/BRIX met een Intel 8xxx CPU?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouticus
prutser001 schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:28:
Welke mediaspelers heb je zelf al gevonden behalve de shield? Misschien een Raspberry Pi met Kodi?
Dank voor je reactie. Ik zat ook naar de Nokia streaming box 8000 te kijken. Daar kan ook een externe harde schijf op worden aangesloten en de recensies zijn voornamelijk positief. Doet wat ik nodig heb. Het was vooral de prijs die ik iets aan de hoge kant vind voor een wat oudere tv.
Ik heb niet uitgebreid naar de Raspberry Pi gekeken dat zal ik vanavond doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je toch al je films digitaliseert, koop een nas :)
Kan je Chromecast ook zo van af spelen, en willekeurig welk nieuwe TV of mediaspeler ook.
Heb je meteen de optie om backups te regelen, dubbel op te slaan, etc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:02
prutser001 schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:28:
SMSfreakie schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:38:
Pi met Kodi is denk ik niet krachtig genoeg voor h265?
Een Pi 4 met VLC is krachtig genoeg, maar met de speler in Kodi zijn er soms problemen volgens het Pi forum. Dat geeft al aan dat het een leuke oplossing voor die-hard Tweakers is, ben je dat niet koop dan iets als een Shield.

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 04-09-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouticus
MAX3400 schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:40:
OSMC Vero?
Nvidia Shield (non-pro)?
Elke NUC/BRIX met een Intel 8xxx CPU?
De non-pro versie van de Shield heeft geen usb aansluiting waaraan ik mijn externe harddrive kan aansluiten als ik het goed begrijp.
The Eagle schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:02:
Als je toch al je films digitaliseert, koop een nas :)
Kan je Chromecast ook zo van af spelen, en willekeurig welk nieuwe TV of mediaspeler ook.
Heb je meteen de optie om backups te regelen, dubbel op te slaan, etc :)
Als back-up heb ik een 4tb externe harde schijf. Een nas is buiten budget momenteel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wouticus schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:49:
Dank voor je reactie. Ik zat ook naar de Nokia streaming box 8000 te kijken. Daar kan ook een externe harde schijf op worden aangesloten en de recensies zijn voornamelijk positief. Doet wat ik nodig heb. Het was vooral de prijs die ik iets aan de hoge kant vind voor een wat oudere tv.
Ik heb niet uitgebreid naar de Raspberry Pi gekeken dat zal ik vanavond doen.
Misschien even aangeven wat je er maximaal aan uit wilt geven?

Het is niet zo dat wat je in de Tweakers PW terug ziet als laagste verkoopprijs ook daadwerkelijk de laagste verkoopprijs is voor een product.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

martyw schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:14:
[...]

[...]

Een Pi 4 met VLC is krachtig genoeg, maar met de speler in Kodi zijn er soms problemen volgens het Pi forum. Dat geeft al aan dat het een leuke oplossing voor die-hard Tweakers is, ben je dat niet koop dan iets als een Shield.
Persoonlijk ben ik dit probleem niet tegengekomen, het enige wat ik af en toe tegenkom is met hele grote films hij een melding geeft over uitpakken. Gezien het doel hier zou er geen enkel probleem mogen zijn.

Ik gebruik librelec+kodi19.4, dit gewoon met standaard instellingen.

Maar als je echt kant en klaar wilt misschien kijken naar iets met android? Heb je gewoon VLC/Kodi etc voor en werkt over het algemeen goed zolang je maar bij de app store kan (Of zelf losse APK's installeren).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Xiaomi Mibox S (of welke versie de meeste courante is) heeft een USB aansluiting, is qua software vrijwel gelijk aan de Shield en krachtig genoeg voor iig 720P en 1080P en kost de helft ofzo.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouticus
sapphire schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:51:
Xiaomi Mibox S (of welke versie de meeste courante is) heeft een USB aansluiting, is qua software vrijwel gelijk aan de Shield en krachtig genoeg voor iig 720P en 1080P en kost de helft ofzo.
Dit ziet er interessant uit! Ik ga vanmiddag mij eens meer in de Xiaomi Mibox verdiepen. Budgettechnisch komt dit in ieder geval in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wouticus schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:19:
[...]

De non-pro versie van de Shield heeft geen usb aansluiting waaraan ik mijn externe harddrive kan aansluiten als ik het goed begrijp.
Misschien dom gedacht maar bijna elke router heeft tegenwoordig ook SMB-sharing aan boord. Prik HDD in router, share, klaar. En of je dan met je laptop, smartphone of <mediaplayer> erheen wil, dat kan.

Of het veilig, betrouwbaar en snel is; daar lijken de meningen over te verschillen; het is adviseerbaar zeker te weten dat de USB-poort een 2.0-controller heeft (en liever 3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik gebruik nu een Xbox Series X met Kodi. Maar de nieuwste google chromecast tv is waarschijnlijk wat jij zoekt :P

[ Voor 47% gewijzigd door Ryan1981 op 05-09-2022 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryan1981 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:41:
Ik gebruik nu een Xbox Series X met Kodi. Maar de nieuwste google chromecast tv is waarschijnlijk wat jij zoekt :P
Die "nieuwste" is al niet meer zo heel erg nieuw en inmiddels achterhaald v.w.b. codecs e.d. (AV1 support bijv.). Daarnaast dient er dan ook nog het e.e.a. extra aan hardware geregeld te worden want hoe gaat het anders lukken met het aansluiten van een USB opslag aan de Google Cromecast met Google TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ryan1981 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:41:
Als ik iets "ruk" vindt, is het Kodi op de Xbox Series X. Dat gezegd; ik heb alleen een controller (en weiger te slepen met keyboards) dus installatie / configuratie van Kodi is lastig. En zeker als je NFS en SMB wil configureren. Daarnaast zijn de decoding-mogelijkheden (laatst geprobeerd begin 2022) op zijn zachtst onhandig; regelmatig groene schermen bij DV en bepaalde H265 codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

MAX3400 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:57:
[...]

Als ik iets "ruk" vindt, is het Kodi op de Xbox Series X. Dat gezegd; ik heb alleen een controller (en weiger te slepen met keyboards) dus installatie / configuratie van Kodi is lastig. En zeker als je NFS en SMB wil configureren. Daarnaast zijn de decoding-mogelijkheden (laatst geprobeerd begin 2022) op zijn zachtst onhandig; regelmatig groene schermen bij DV en bepaalde H265 codecs.
Mijn ervaring is idd beperkt op dit moment aangezien mijn TV het meeste zelf kan afspelen. Weet niet hoe lang deze kodi situatie slecht blijft natuurlijk.
hardware-lover schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:54:
[...]

Die "nieuwste" is al niet meer zo heel erg nieuw en inmiddels achterhaald v.w.b. codecs e.d. (AV1 support bijv.). Daarnaast dient er dan ook nog het e.e.a. extra aan hardware geregeld te worden want hoe gaat het anders lukken met het aansluiten van een USB opslag aan de Google Cromecast met Google TV?
Idd, staat in openings post niet of het een usb powered hdd is.

[ Voor 27% gewijzigd door Ryan1981 op 05-09-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryan1981 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:00:
[knip]

Idd, staat in openings post niet of het een usb powered hdd is.
Het zou een HDD met een extra PD aansluiting moeten zijn, anders gaat er geen spanning naar de Google stick toe en dan doet ie niets. Dus los van hoe de HDD zijn voeding krijgt, het kan iig nooit via de Google stick zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

hardware-lover schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:07:
[...]

Het zou een HDD met een extra PD aansluiting moeten zijn, anders gaat er geen spanning naar de Google stick toe en dan doet ie niets. Dus los van hoe de HDD zijn voeding krijgt, het kan iig nooit via de Google stick zelf.
Voeding gaat via usb van tv toch? Een doorlus kabeltje er bij en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryan1981 schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:22:
Voeding gaat via usb van tv toch? Een doorlus kabeltje er bij en gaan met die banaan!
Doorlus van wat naar waar, ik zie niet direct hoe je dit doet via een extra kabeltje?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

hardware-lover schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:27:
[...]

Doorlus van wat naar waar, ik zie niet direct hoe je dit doet via een extra kabeltje?
Zoeen beest?

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61xdGGa8sXL._AC_SX569_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mij welbekend, maar vaak gaat de Google stick daar echt niet goed mee om en wordt een extern USB medium helemaal niet gezien, als de Stick überhaupt al op wil starten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ok een usb c hub dan?

https://www.androidcentra...-hub-chromecast-google-tv

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 05-09-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kan prima werken, echter komen we dan weer terug op dat het budget schijnbaar redelijk beperkt is en dan zijn er, alles bij elkaar opgeteld, voordeligere alternatieven te vinden (zoals bijv. die Nokia in dit topic).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wouticus schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:11:
Beste Tweakers,

Ik heb een full HD lg-32lb561v tv. Daarop is een al wat oudere chromecast aangesloten die ik alleen gebruik om youtube af te spelen. Dit werkt verder naar behoren. Netflix en dergelijke gebruik ik verder niet.
Verder is een 2tb fat32 externe harddrive aangesloten op m'n tv. Nu is het probleem dat mijn LG tv alleen h.264 codecs kan afspelen. Ik ben bezig met het digitaliseren van mijn dvd's en ik wil een aantal series in h.265 coderen omdat dit minder ruimte in beslag neemt.
Daarom zoek ik een externe speler die h.265 bestanden kan lezen welke op mijn externe harde schijf staan die ik tussen de tv en mijn harde schijf kan plaatsen.
Een Nvidia shield lijkt mij overkill voor voornamelijk 720p en 1080p bestanden. Gamen doe ik niet.
Ik gebruik de boxen van mijn tv.
Graag advies wat ik het beste kan doen.

Hartelijke groet,
Wouticus
DVD's of Bluray's? De grootste besparing met h.265 valt bij 4K materiaal te halen (en groter wellicht), voor dvd's is het de extra moeite nauwelijks waard tov avc/h.264 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

apis29 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 02:41:
[...]

DVD's of Bluray's? De grootste besparing met h.265 valt bij 4K materiaal te halen (en groter wellicht), voor dvd's is het de extra moeite nauwelijks waard tov avc/h.264 ...
Compressie is compressie en simpel gezegd: of je nou een klein bestand nog kleiner kan maken of een groot bestand minder groot, bij dezelfde encoding-settings is je winst in procenten "zo goed als hetzelfde". Allicht kijk ik verkeerd maar veel "scene releases" van afgelopen week schalen echt lineair van H264 naar H265 omdat er gekozen is voor default/standaard afspraken over de compressie vs tijd. En aangezien tijd van iets als een film/serie niet wijzigt, is compressie de enige factor.

720p - 600MB / 1080p - 1.12GB / 2160p - 2.2GB (en ja, ik heb even Google gebruikt en naar Lord of the Rings gezocht) van een bepaalde groep releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouticus
apis29 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 02:41:
[...]

Het zijn gewone dvd's. Ik heb met MakeMKV digitale kopieën gemaakt. Na 46 tv afleveringen van 1.5 uur per stuk zit ik op ruim 150 gb voor één tv serie. Als ik dat met handbreak in h.265 codeer moet 150 gb toch substantieel te reduceren zijn, zo is mijn gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 06:55:
[...]

Compressie is compressie en simpel gezegd: of je nou een klein bestand nog kleiner kan maken of een groot bestand minder groot, bij dezelfde encoding-settings is je winst in procenten "zo goed als hetzelfde". Allicht kijk ik verkeerd maar veel "scene releases" van afgelopen week schalen echt lineair van H264 naar H265 omdat er gekozen is voor default/standaard afspraken over de compressie vs tijd. En aangezien tijd van iets als een film/serie niet wijzigt, is compressie de enige factor.

720p - 600MB / 1080p - 1.12GB / 2160p - 2.2GB (en ja, ik heb even Google gebruikt en naar Lord of the Rings gezocht) van een bepaalde groep releases.
Maar die gebruiken niet een sd resolutie als bron.
Wouticus schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:11:
[...]

Het zijn gewone dvd's. Ik heb met MakeMKV digitale kopieën gemaakt. Na 46 tv afleveringen van 1.5 uur per stuk zit ik op ruim 150 gb voor één tv serie. Als ik dat met handbreak in h.265 codeer moet 150 gb toch substantieel te reduceren zijn, zo is mijn gedachtegang.
Absoluut, een dvd zit vaak tussen de 6-8Mbps en dat moet met h.264/h.265 een heel flink stuk omlaag kunnen. De vraag is of h.265 nog wel voordeel biedt tov de extra tijd die je eraan tijd bent, zeker wanneer de bron al van middelmatige kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouticus
apis29 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:20:
[...]

Maar die gebruiken niet een sd resolutie als bron.

[...]

Absoluut, een dvd zit vaak tussen de 6-8Mbps en dat moet met h.264/h.265 een heel flink stuk omlaag kunnen. De vraag is of h.265 nog wel voordeel biedt tov de extra tijd die je eraan tijd bent, zeker wanneer de bron al van middelmatige kwaliteit is.
Dankjewel! Iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Wouticus
Ik zou voor de chromecast met google tv gaan:
https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?hl=nl

Hier kan je kodi op draaien, de bestanden kan je zelfs op je pc of laptop laten staan. Aansluiten via een externe schijf kan ook met een simpele usb-c dock.

Stiekem zou ik gewoon een nieuwe 4K tv kopen, want jou tv is inmiddels alweer 8 jaar oud. Voor relatief weinig heb je een nieuwe tv:
https://tweakers.net/tele...cqoJQc_preDx0EurHfbVuv9QM

Je kan voor iets meer dan 300 klaar zijn, haal de investering eraf die je nu had gedaan en je bent voor 250 euro extra klaar.

[ Voor 48% gewijzigd door chrisborst op 06-09-2022 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouticus
chrisborst schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:13:
@Wouticus
Ik zou voor de chromecast met google tv gaan:
https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?hl=nl

Hier kan je kodi op draaien, de bestanden kan je zelfs op je pc of laptop laten staan. Aansluiten via een externe schijf kan ook met een simpele usb-c dock.

Stiekem zou ik gewoon een nieuwe 4K tv kopen, want jou tv is inmiddels alweer 8 jaar oud. Voor relatief weinig heb je een nieuwe tv:
https://tweakers.net/tele...cqoJQc_preDx0EurHfbVuv9QM

Je kan voor iets meer dan 300 klaar zijn, haal de investering eraf die je nu had gedaan en je bent voor 250 euro extra klaar.
Normaal gesproken had ik ook een nieuwe tv gekocht. Punt is dat ik verwacht te gaan verhuizen ergens <2 jaar. Totdat dat zover is hoop ik dat m'n oude LG tv het volhoudt.

Dank voor de Chromecast tip!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
MAX3400 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:36:
[...]

Misschien dom gedacht maar bijna elke router heeft tegenwoordig ook SMB-sharing aan boord. Prik HDD in router, share, klaar. En of je dan met je laptop, smartphone of <mediaplayer> erheen wil, dat kan.

Of het veilig, betrouwbaar en snel is; daar lijken de meningen over te verschillen; het is adviseerbaar zeker te weten dat de USB-poort een 2.0-controller heeft (en liever 3.0).
Inderdaad en dat werkt prima hier 16tb aan een netgear hangen .Werkt vele malen beter als een nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Wouticus schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:11:
[...]

Begrijp ik nou goed dat je van een DVD, series, kopieën aan het maken bent geweest? Dit is toch gigantisch monniken werk? Met Sonarr hoef je enkel de serie op te geven en de rest plukt Sonarr van internet (Usenet/Torrent/etc). Usenet/Indexer Abo kost je dan misschien een paar euro per maand. Als je het origineel hebt is het ook nog eens legaal (denk ik).
Radarr werkt hetzelfde maar dan voor films.

Dat in combinatie met Kodi (Vero 4K+) en eventueel een nas en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

plexter22 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:08:
[...]

Inderdaad en dat werkt prima hier 16tb aan een netgear hangen .Werkt vele malen beter als een nas
Maar als je storage aan je router hangt dan is dat toch een nas (Network-attached storage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos en Siep
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb op een Xsarius Avant 2+ Surfshark VPN geïnstalleerd en krijg deze ook verbonden met server elders. Als ik echter via de mediaspeler het internet op wil lukt dat niet. Schakel ik VPN verbinding uit lukt het weer wel. Via de smartphone lukt het ook prima.

Weet iemand welke instelling ik nog moet wijzigen om wel met de speler via VPN het net op te komen?

Roos en Siep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Roos en Siep schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:14:
Beste Tweakers,

Ik heb op een Xsarius Avant 2+ Surfshark VPN geïnstalleerd en krijg deze ook verbonden met server elders. Als ik echter via de mediaspeler het internet op wil lukt dat niet. Schakel ik VPN verbinding uit lukt het weer wel. Via de smartphone lukt het ook prima.

Weet iemand welke instelling ik nog moet wijzigen om wel met de speler via VPN het net op te komen?

Roos en Siep
Welkom op het forum. Andermans topics overnemen is niet de bedoeling. De post is ook nog eens totaal niet gerelateerd aan de vraag van de topicstarter. Topic gaat bij deze dicht. Je vraag betreft overigens ook geen aankoopadvies. Je kan eventueel een topic starten in Televisies, projectors & mediaspelers. Vergeet niet de template in te vullen die je dan voorgeschoteld krijgt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.