Dual 27 inch monitors + dockingstation advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sentja
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-01-2025
Beste tweakers,

Ik wil mijn huidige setup (27 inch iiyama G-Master GB2788HS 1080 144hz en 27 inch BenQ GW2760 1080 60hz) gaan vervangen voor wat nieuws. De schermen zijn echt oud en ik ben toe aan wat nieuws. Ik ben groot fan van een dubbele 27 inch setup en wil niet naar één grote monitor setup toe. Ik zit +- 10 uur per dag voor de schermen. Ben Data engineer van beroep dus veel aan het coderen/programmeren. Daarnaast speel ik nog wel eens een spelletje. Hieronder mijn wensen samengevat:

- 27 inch, 2 schermen. Ze moeten aan een beugel kunnen. Die moet ik nog aanschaffen, tips welkom!
- Totaal geen verstand van de technologie, dus of het IPS, VA of OLED o.i.d. moet zijn: geen idee
- Minimaal 144hz. Vind een hoge refreshrate voor gaming wel fijn voor de ogen. Ik zoek ook nog een dockingstation die dit waar kan maken. Iemand tips?
- Voor een dockingstation denk ik dat ze displayport moeten hebben.
- 2160 of 1440 maakt me niet uit. Ik denk dat 1440 prima is voor mijn doeleinden. Gamen doe ik nu op 1080.
- Wil geen curved.
- Budget is 500-600 per scherm.

Zelf kwam ik op de Iiyama G-Master Golden Pheonix GB2790QSU-B1 uit. Maar er is nog wel ruimte in het budget dus misschien is er nog wat beters...

Iemand tips? Ook voor een dockingstation die er goed bij past? Alvast enorm dankbaar!

Alle reacties

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:54
Alles is afhankelijk van waar je het dock op aan wil sluiten. Dus je hebt meer informatie nodig over jouw apparaten/laptops. En als je dat uitgezocht hebt, dan kun je hier al veel info vinden in de startpost:
Het docking station topic