Waterfilter Italië

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 20:55
Beste tweakers,

Ik heb met familie een vakantiehuisje in Italië. Thuis zijn we groot voorstander van de Soda Stream maar omdat het water in Italië niet lekker smaakt (wel drinkbaar) drinken we hier water uit flessen.

Ik ben op zoek naar een water filter systeem voor óf het hele huis óf alleen de keuken. Ik zie verschillende systemen via de bekende zoekmachine met 3 filters naast elkaar maar voor 50 euro kan dat bijna niets zijn is mijn gevoel. Heeft of weet iemand een professioneel systeem?

Het gaat dus níet over een water ontharder, maar echt om het chloor etc te filteren voor de smaak. Een soort lifestraw +

Thanks!

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Beste antwoord (via wheli op 05-09-2022 12:32)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
Zo'n brita filter bevat een kleine hoeveelheid actieve kool (en een merknaam die het veel duurder maakt); zo'n 3staps filter bevat een voorfilter (om klein vuil uit de actieve koolfilter te houden) en dan een groot actieve kool patroon, en is idd best goedkoop (maar moet je wel regelmatig vervangen, kan best koel en in het donker hangen).

Als het puur om de smaak van het water gaat, moet je je even afvragen of je drinkt uit het bad, het toilet en de wasmachine. Zo niet, hoeft daar geen filter tussen (dus minder water door je filter, gaat ie langer mee).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
in Amsterdam gebruikten we Britta filters, ramp kleine plastic dingen.
Hier aangekomen met toch meer chloor in het water naar de kleinste Berkey gegaan (nog steeds 1 gallon dus zo klein issie niet, twee dikke zwarte filters.
Kan 16K gallon doorheen.
Staat op rand aanrecht, drie kannen op een plankje, die gebruiken we op en dan gooien we de weer bovenin terwijl de vullen.
Prima water, en vullen er wat soda stream flessen tot de rand mee, die gaan dan de koelkast in en krijgen een co2 boost voor gebruik, koeler water kan meer gas opnemen.
Volgens mij kochten we ze uit Nederland bij een site als dit: https://www.berkeywaterfi...travel-berkey-waterfilter
duur maar die van ons gaat dus al 8 jaar mee (zit rubber dingetje bij, eens per jaar even de filter schoonmaken door juist het water de verkeerde kant op te laten gaan via het uitloopje) had met britta plastic meuk al meer geld gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Project farm heeft iets vergelijkbaars maar dan met een fluoride ding erbij (die de rest midner goed filtert) getest in een video met allemaal andere systemen, alleen een op stroom werkend osmose ding doet het beter (is nog duurder) en er was 1 andere filter die het net zo goed deed maar veel minder kon filteren dus ook uiteindelijk veel duurder was.
Dit kan tot modder aan en is makkelijk schoon te maken, we hebben m dus op de rand van het aanrecht staan, tafeltje voor kannen tijdens vullen kannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:05

Rmg

Actieve kool als je snel chloor en smaakjes uit het water wil.

Of laten vervliegen, dus een nacht laten staan.

Mechanische filters doen weinig tot niets met chloor. (Behalve het laten vervliegen).

Bij een RO filter wil je eigenlijk ook eerst chloor er uit halen met actief kool, het degradeert je RO membraam namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:57
Ik heb voor mijn huis in Spanje een omgekeerd osmose systeem.
Het systeem is op een aparte kraan aangesloten in de keuken.
Bevalt prima.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
oh dang die Berkeys zijn duur geworden, even snel in mail checken

Eerste 2014 incl btw en verzending €246.36 (in Frankrijk)
2018 kochten we een tweede voor de tweede keuken die was toen incl verznding €249,- (vanuit Nederland)
Alle twee Berkey travels.
Denk dat het hier ook osmose was geworden met 400 t stuk van nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Silent7 op 04-09-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een Brita, volgens mij doet die ook chloorluchtjes. Ik heb hem eigenlijk voor mijn espresso apparaat maar ik drink ook altijd dat water.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
Zo'n brita filter bevat een kleine hoeveelheid actieve kool (en een merknaam die het veel duurder maakt); zo'n 3staps filter bevat een voorfilter (om klein vuil uit de actieve koolfilter te houden) en dan een groot actieve kool patroon, en is idd best goedkoop (maar moet je wel regelmatig vervangen, kan best koel en in het donker hangen).

Als het puur om de smaak van het water gaat, moet je je even afvragen of je drinkt uit het bad, het toilet en de wasmachine. Zo niet, hoeft daar geen filter tussen (dus minder water door je filter, gaat ie langer mee).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 20:55
Dank voor alle tips! Ik ga hier lokaal eens kijken wat ze verkopen en denk dat ik dan toch zo'n 3-staps filter doe voor alleen de kraan in de keuken. :D

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Pagina: 1