Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 13:50
Hey tweakers,

Even een vraagje. Wij hebben van de week een nieuwe tv gekocht Philips 55OLED807. Bij mijn vorige tv uit 2017 had ik een nvidia shield nodig omdat de tv zelf nogal veel codecs weigerde bij het doorgeven van audio naar mijn receiver

Nu ik deze nieuwe tv heb vraag ik mij af of de nvidia nog wel nodig is. Wij maken alleen gebruik van streaming diensten. Dus eigen media is niet van toepassing

Kan iemand mij nu nog de meerwaarde van de shield vertellen?

Beste antwoord (via FeaR op 06-09-2022 21:53)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Jboy1991 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:20:
Wij maken alleen gebruik van streaming diensten.
Dan heb je in principe alleen te maken met Dolby Digital en dat zet elke TV wel door. Philips (en Sony) zet in tegenstelling tot de andere merken ook DTS door maar dat formaat zie je niet met streamingsdiensten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jboy1991 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:20:
Wij maken alleen gebruik van streaming diensten.
Dan heb je in principe alleen te maken met Dolby Digital en dat zet elke TV wel door. Philips (en Sony) zet in tegenstelling tot de andere merken ook DTS door maar dat formaat zie je niet met streamingsdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
FeaR schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:31:
[...]

Hmm dat is spijtig. Dan zou de shield dus nodig moeten zijn.

Nadeel bij de philips tv is dat zij de os best dicht hebben gezet. Ik had bij mn sony meer mogelijkheden (altijd starten vanaf source bijv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over welke codecs gaat het dan die voorheen niet werkten?

En als je gebruik maakt van enkel streamingdiensten, wat houdt je tegen om de app op de Philips te installeren en te testen of ze werken?

En als je echt nog ander materiaal hebt, zoals een oude conversie van VHS naar MPEG ofzo, zet die film op USB en stop in de TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
MAX3400 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:44:
Over welke codecs gaat het dan die voorheen niet werkten?

En als je gebruik maakt van enkel streamingdiensten, wat houdt je tegen om de app op de Philips te installeren en te testen of ze werken?

En als je echt nog ander materiaal hebt, zoals een oude conversie van VHS naar MPEG ofzo, zet die film op USB en stop in de TV?
Goed punt. Alleen is mn vraag breder dan alleen de codecs. Voordat ik alles demonteer mbt shield (kabels etc) vroeg ik mij af of er meerzaken zijn waarom shield beter is dan de os van de tv (die trouwens bij mn model ook android is).

Net paar testjes gedaan en zowel op de shield als via tv gaf de receiver dezelfde codecs output aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jboy1991 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:39:
[...]
Hmm dat is spijtig. Dan zou de shield dus nodig moeten zijn.
Que? Juist niet. De TV kan zowel Dolby Digital als DTS doorsturen dus daar zit geen beperking. Waarbij DTS sowieso geen issue zou zijn omdat streamingsdiensten dat niet gebruiken.

Pagina: 1