Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik zoek een?
Smartphone ter vervanging van mijn OnePlus6. De OP6 begint wat traag te worden en de accuduur is niet meer wat hij geweest is. Verder vind ik het nog altijd een fijn ding!

Wat is je budget?
Tsja, iets van 500 euro. Het is geen harde grens, het is vooral dat ik meer geld voor een telefoon zonde vind. Ik houd niet eens van bellen 8)7 Maar het is wel een ding dat ik overal mee naar toe sleep dus beknibbelen op een paar tientjes zou suf zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral veel standaard apps als mail, beetje social media, bankieren... the basics. Ik maak er veel foto's mee, maar die gaan uiteindelijk vooral via Signal en WhatsApp naar vrienden en familie. En af en toe ook wel in een fotoboek met bijvoorbeeld vakantiefoto's. Ik game er niet tot nauwelijks mee, kijk wel eens een videootje maar niet regelmatig. Voor geluid (vaak ook bellen) gebruik ik mijn koptelefoon, dus de kwaliteit van de speakers van het apparaatje maakt me niet zo gek veel uit

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben aan het kijken naar de OnePlus Nord2T o.a. omdat ik OxygenOS erg prettig (en vertrouwd) vind. Het is natuurlijk wel de vraag hoe lang dat blijft bestaan en doorontwikkeld wordt. Of evt de Pixel6a, maar het nadeel dat je apps af en toe niet zouden kunnen werken omdat updates nog niet verwerkt zijn in die apps staat me tegen. Iets meer uitgeven voor de OP9 waarvan de accuduur wat minder is... nee denk ik ook niet. Nog meer uitgeven dan ik OK vind voor een telefoon en de OP10T of Pro kopen? Denk niet dat ik dat het waard vind!

Wat ik belangrijk vind:
Weinig bloatware.
Goede main camera (hoeft niet best of the best te zijn, maar mag niet "matig" zijn).
Foto's kunnen maken in de regen, als ik mijn camera in mijn tas laat. Denk dat de meeste telefoons dat wel kunnen?
Ik wil er lang mee kunnen doen (dus lange ondersteuning is fijn, toekomstbestendige hardware voor zover daar iets over te zeggen is ook).
iig nu "snel" - niet haperen als ik door mijn stapels foto's scroll.

Welke vragen heb je hier nog over?
Stel ik geef wel flink meer uit: hoeveel beter is de OP10 pro/T, wat levert het dubbele van de prijs me op qua camera, levensduur, accuduur? (kleine kans dat ik dat doe, maar om het te kunnen afstrepen)
Zijn er andere merken die een goede camera + weinig bloatware en goede accuduur hebben? Er zijn veel merken die ik eigenlijk niet eens ken... daar kan ik me dan ook nog even in verdiepen.
De Nord 2T is niet waterdicht, maar 'm af en toe tevoorschijn halen in de regen zou moeten kunnen toch? Gaat met de OP6 ook prima iig :+
Nog andere tips, ideeën?

Dank!!

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Beste antwoord (via elessar op 06-09-2022 16:22)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Nothing Phone 1?
Niet te duur. Geen bloatware en zou ook wel een aantal updates moeten krijgen.
Zelf ben ik er zeer tevreden over. En maak me niet zo druk dat hij geen IP68 is.

Echter switch ik wel sneller van phone dan jij.
ook de OP6 gehad. En daarna de 8pro gehaald. En nu de de NP1.

Dus de volgende zal wel iets van een NP3 worden.
Nadeel zou de 7serie CPU kunnen zijn. Deze werkt nu echt meer dan prima.
Maar mogelijk iets minder lang houdbaar dan een SOC als de 8 gen1(+).
Maar dan moet je ook meer dan 499,- betalen.

Als je 4 jaar met je telefoon doet kun je of 1x 999,- uit geven aan een OP10pro bv.
Of elke 2 jaar 499 voor een midranger. Of even kijken of je die laatste nog kunt stretchen....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
OP10 heeft een jaar langer update support dan OP9. OxygenOS wordt langzaam ColorOS, maar vind ik op de Nord nog niet storend met de Android 12 upgrade.

Andere merken naast OnePlus de redelijk kaal OS leveren: Sony, Motorola, Nokia, Pixel.

En niet waterdicht en in de regen tevoorschijn halen, alleen proberen als je geld voor een nieuwe wil uitgeven als het toch mis gaat. Waterschade is niet gedekt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Nothing Phone 1?
Zelf ben ik er zeer tevreden over. En maak me niet zo druk dat hij geen IP68 is.

Dus de volgende zal wel iets van een NP3 worden.
Nadeel zou de 7serie CPU kunnen zijn. Deze werkt nu echt meer dan prima.
Maar mogelijk iets minder lang houdbaar dan een SOC als de 8 gen1(+).
Maar dan moet je ook meer dan 499,- betalen.

Als je 4 jaar met je telefoon doet kun je of 1x 999,- uit geven aan een OP10pro bv.
Of elke 2 jaar 499 voor een midranger. Of even kijken of je die laatste nog kunt stretchen....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
swhnld schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:30:
OP10 heeft een jaar langer update support dan OP9. OxygenOS wordt langzaam ColorOS, maar vind ik op de Nord nog niet storend met de Android 12 upgrade.

Andere merken naast OnePlus de redelijk kaal OS leveren: Sony, Motorola, Nokia, Pixel.
Top, ja ik zal eens wat ervaringen lezen over ColorOS, wie weet vind ik dat ook gewoon prima, ik weet er nu geinelijk gewoon te weinig vanaf.

En dank, ik zal eens kijken wat ik bij Sony, Motorola en Nokia kan vinden! Pixel twijfel ik nog over...
DarkSide schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:42:
Nothing Phone 1?
Oh goede tip, dank! Heb er al even snel wat over gelezen en klinkt zeker interessant! Een beetje wat de OnePlus ooit was, met misschien iets minder bang for buck (marktaandeel kopen) dan destijds.

...

Ja dat is idd precies mijn dilemma. De OP6 was ergens tussen de 400 en 500 toen ik 'm kocht als ik het me goed herinner. Dus gevoelsmatig wil ik weer zoiets uitgeven voor vier jaar, maar de wereld lijkt toch een beetje veranderd :+

Dus nog even goed nadenken of ik high end en vier jaar wil, of mid range en vaker updaten. Ik neig naar het laatste, idd omdat die misschien nog iets langer te gebruiken is en dat kun je dan twee keer doen met de mid ranger ipv 1 x met de high end. Of na twee jaar toch weer voor high end gaan. Anyway, keuzes, keuzes O-) en ik denk dat het of de Nord 2T wordt of de NP1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
alternatief kan zijn om er een nieuwe accu in te laten zeten en de firmware over te gaan op lineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
PROnline schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:32:
alternatief kan zijn om er een nieuwe accu in te laten zeten en de firmware over te gaan op lineageOS.
Ja dat is wel veel meer sustainable idd. Ik weet niet of het kan omdat het glas aan de achterkant flink gebarsten is... maar ik merk dat nu ik over een nieuwe aan het nadenken ben, het moeilijk is om dat idee los te laten. New toy! Maar eigenlijk is het zonde om zo'n geavanceerd stukje techniek in een laatje te leggen (waar m'n Galaxy 5 ook nog ligt...). Hm.

Er zitten trouwens flinke gaten in de screenprotector dus die is iig goed gebruikt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
ik ken 't hoor. Ik ben evengoed voor de OP10pro gegaan. Goede deal bij Amazon.de een maandje terug.
Mijn OP6 gaat nadat ik 'm leeg getrokken heb wel over op LinageOS en daarna door naar m'n vader.
Dus dan komt ie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Tsja idd. Ik houd de oude meestal als "backup", maar gelukkig nooit echt nodig gehad.

Heb wat rongekeken, vooral naar de NP1 en ik vind helaas die Glyphdingessen niet mooi ¯\_(ツ)_/¯ Wel handig als extra licht bij fotograferen (zachter dan flits), maar verder teveel niet-mooi. Cool ook de doorzichtige achterkant... maar ook niet mijn ding. Dus waarschijnlijk wordt het toch de Nord 2T. Alleen nog even twijfelen of het de versie met 128 of 256 GB wordt, dus nog even over slapen O-)

edit: Nord 2T/256 GB besteld. Dank voor het meedenken!!

[ Voor 5% gewijzigd door elessar op 06-09-2022 16:23 ]

Pagina: 1