Tegels buiten + egaliseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:16
de oprit van mijn garage is voorzien van vorstvaste tegels, een aantal scheurden door het laten vallen van gereedsschap dus ik heb ze vandaag uitgehakt en wil er nieuwe inzetten.

Nu is het dilemma, de ondergrond (ligt op gemetselde stenen) was geegaliseerd met een vezel product (egaline ?) en die liet los, ook deze heb ik grotendeels weggehaald. Nu moet ik dus tegels lijmen en de ondergrond egaliseren.

Wat is het beste idee, egaliseren / lijmen met 1 product (cement ?) graag jullie advies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pu_QI9jo6Viyx_XI_1gwlTlFgmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tnyiH7DMR6kh4gnow5DFdRM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ3aKWl9agBVlYbajlBnuI2Faao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbqMu9FRkJyrAgdhJRaVZFJu.jpg?f=fotoalbum_large

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is het hoogteverschil? Anders een lijmkam pakken met grove tanden. Wanneer je een levelingsysteem gebruikt heb je de boel ook strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:16
Hoogteverschil geschat is 6 a 8 mm.

Leveling systeem zoals Schonox Q6 bijvoorbeeld ?

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@rvdgaag
Je zit in de luxe positie dat je aan twee kanten al een vaste rand hebt. De tegels kan je dan makkelijk aan beide kanten gelijk leggen met de oude tegels aan de ene kant en de rij bakstenen aan de andere kant.
Dus een goede tegellijm pakken, met de juiste lijmkam uitsmeren (vergeet de achterkant van de tegel niet) en dan gelijk drukken met de omliggende tegels/bakstenen.
Het hoeft namelijk niet vlak te worden, enkel wil je geen opstaande rand tussen de oude en nieuwe tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou dit ook gewoon vullen met lijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Ondergrond goed schoonmaken (staalborstel); en insmeren met primer (voor betere hechting; mag zelfs primer voor schilderwerken zijn zolang ie geschikt is voor de ondergrond).
Dan met elastische tegellijm en dubbel verlijmen (tegel en vloer insmeren, proberen 100% lijmvulling te halen want het is buiten en kan kapotvriezen als er opening onder zit).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1