Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelsie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
Mijn vraag
Ik heb een reportageflitser Yongnuo YN685 voor Nikon in tweedehands gekocht. Bij het aanzetten van de flitser (niet op camera) knippert er een blauw lichtje van Link. Op het scherm staat YN685N en de versie op. Ik krijg het scherm niet anders. Heb al allerhande knopjes ingedrukt maar, het scherm blijft onverandert. Kan iemand me hierbij helpen?
Groeten Thierry

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
@Boelsie: Heb je al eens de handleiding opgezocht en zaken die daarin staan geprobeerd?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-10 10:55

Hoicks

Techno!

Blauw lampje lijkt alsof de flitser in slave mode draait.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelsie
Dank u wel voor jullie reactie. Helaas kan ik niets doen met de flitser. Het scherm blijft onveranderd wat ik ook doe. Ik wilde eigenlijk proberen om hem te resetten maar, helaas weet ik niet of dit wel mogelijk is. Graag had ik de tekst op het scherm zien veranderen dan zou ik eventueel iets kunnen beginnen maar, het scherm blijft onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelsie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toRMQgbvKc5FrJEYzuddlkUJZsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whuJbA1gJrh23YXCwryF1kQ7.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik krijg bij het opstarten van de flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:27
-nvm-

[ Voor 96% gewijzigd door nachtnet op 09-09-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
Boelsie, vul dit eens wat vollediger in:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

'ik kan niets doen met de flitser' is heel algemeen en we willen geen tips geven die je al lang hebt geprobeerd.

• Boelsie
Ik heb al geprobeerd van ieder knopje in te drukken, clear heb ik ook geprobeerd, aan het schijfje te draaien haalt ook niks uit. Het scherm blijft onveranderd.

• Archer_VC10
Mode knop indrukken en tegelijkertijd aan de draairing draaien?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Boelsie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:51:
Dank u wel voor jullie reactie. Helaas kan ik niets doen met de flitser. Het scherm blijft onveranderd wat ik ook doe. Ik wilde eigenlijk proberen om hem te resetten maar, helaas weet ik niet of dit wel mogelijk is.
Heb je daadwerkelijk de manual al wel gelezen?

https://usermanual.wiki/Y...APHIC-EQUIPMENT/YN685/pdf

Er staat keurig uitgelegd hoe je e.e.a. kunt resetten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelsie
Dank u wel allemaal voor jullie reactie. Helaas ben ik nog geen stap verder. Heb geprobeerd om de setting te clearen, niks. De mode knop indrukken en aan de draaischijf draaien, geen reactie. Het scherm blijft ongewijzigd zoals boven op de foto. Ben nu ten einde raad. Hopelijk komt er nog een oplossing uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik denk dat ie bricked is omdat er een firmware update geprobeerd is met een oudere versie van het update programma. (de officiele pagina van Yongnuo laat nog steeds v1.1 downloaden maar er is inmiddels een nieuwere).

Lijkt een beetje op het probleem zoals beschreven: https://www.dpreview.com/forums/thread/4058919?page=4

Hier kan je de meest recente firmware update software en firmwares vinden: https://www.yongnuorumors.com/firmware/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Net even getest met mijn 685, het kan ook zijn dat je 'mode' knop stuck is.

Als je mode ingedrukt houdt en hem aanzet, zet je de yn685 in firmware update modus en dan krijg ik hetzelfde scherm te zien als op jouw foto.

Voor het daadwerkelijk upgraden van de firmware heb je de 622TX commander nodig trouwens.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boelsie
Dank u wel Chiron vvor de intel. Mijn commander is een yongnuo yn560 tx. Ga me dus een 622 tx aanschaffen om inderdaad de firmware te downloaden. Dit zal misschien wel mijn probleem kunnen oplossen. Heb ook een mail gestuurd naar yongnuo zelf voor mijn probleem maar, wacht nog op een antwoord. Heel vriendelijk bedankt. Groeten, Thierry

• Chiron

Chiron

Ik heb inmiddels mijn 622n-TX en 685N ook geupgrade, dat was best wel een proces.

Het begon al bij de computer, want de macos update software deed niks, de 622n-TX werd niet herkend als apparaat als ik 'm aansloot via usb. Uiteindelijk een windows laptop geprobeerd en dat werkte wel.

Hou even in het achterhoofd dat je eerst de 622n-TX helemaal upgrade, en je kan niet in een keer naar de nieuwste firmware (ik moest eerst een nieuwere, maar niet de nieuwste firmware file voordat ik naar de nieuwste kon). Daarna kan je door de group knop ingedrukt te houden opd e 622n-TX, de commander in 'proxy' mode zetten zodat je de 685N kan upgraden.
Voor de rest werkte dat allemaal vlekkeloos.

Mocht het niet werken bij jouw 685N vermoed ik dat het toch de mode knop is die vast zit, en dat ie daarom in de verkoop is gegaan destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelsie
Hallo Chiron. Heb geprobeerd met een upgrade maar, jammer genoeg heeft het niet geholpen. Heb antwoord gekregen van Yongnuo zelf. Volgens hen eens proberen met de mode knop een paar keer na elkaar indrukken en dan aanzetten. Ook dit hielp niet en dus indien ik het wil hersteld hebben moet hij binnen gedaan worden. Volgens mij gaat dit meer kosten dan een nieuwe te kopen. Vriendelijk bedankt voor je reactie. Groeten Thierry
Pagina: 1