Toon posts:

Mijn qnap nas is gehackt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.558 views

Vraag

• logtic
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09-2022
Mijn vraag
Ik heb een qnap nas en die is gehackt is er een manier om mijn bestanden treug te halen of er bij te komen😭.
Ze willen dat ik €1000 betaal en dan kan ik pas weer bij mijn gegevens staat er.
En kan de deadbolt hack gevaarlijk zijn voor de pc waar me je de nas benaderd.

De hdd's zijn mirrored

PS ik ben een noob en dit is nog nooit eerder gebeurt en ik heb geen idee wat ik nu kan doen hij staat nu uit dat hij niet benaderd kan worden.

Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik dit kan oplossen

M.v.g logtic

...

[Voor 7% gewijzigd door logtic op 04-09-2022 01:31]

Alle reacties

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees hier https://www.qnap.com/en/h...is-affected-by-ransomware dat er voor een andere ransomware hack dan Qlocker geen unlocker beschikbaar is vanuit Qnap.
Er is wel een stappenplan om controle te krijgen over de eigen NAS en beter af te schermen. Het advies om een backup terug te zetten is logisch maar die heeft TS/logtic denk ik niet beschikbaar?

~

• logtic
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09-2022
Dankjewel voor je reactie.
Daar kan ik helaas niet bij komen dus kan mijn nas niet treug zetten!
Dankjewel voor het delen van de link daar staat wel veel informatie maar begrijp helaas niet als wat ze bedoelen😔
Maar is de deadbolt ook gevaarlijk voor je pc waar mee ik de nas is benaderd?

M.v.g logtic

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

route99

just passionately curious...

nieuws: Gebruikers Asustor-nassystemen melden infecties met Deadbolt-ransomwa...
22-02-2022
Gebruikers wordt aangeraden om deze af te sluiten van internet totdat er een patch is.
Die had je (helaas) gemist? Het betreft wel de deadbolt hack.
Kun je nog terugvallen op een 2e backup?

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
deadbolt lijkt mij ontworpen voor NAS systemen en die zullen wel linux based zijn (gok ik) waardoor encryptie van een Windows PC minder voor de hand ligt (speculatie). Hoewel niet uitgesloten dat via de Windows PC (aanname) de NAS geïnfecteerd is geraakt (bijv. door klikken op flink in spam mailtje). Een diepe virusscan kan vast geen kwaad.

~

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:06
Sowieso, als de data belangrijk is zou ik wachten tot er een unlock tool beschikbaar komt. Ze komen niet altijd beschikbaar maar vaak wel. Wie weet heb je geluk.

Verder zie ik online weinig mensen die buiten hun qnap om last hebben gehad van andere hacks of virussen in hun netwerk.

Dus lekker los trekken je Nas, wachten, en hopen dat je weer snel bij je data kan. Maar vooral niet betalen natuurlijk.

• coolkil
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:19
Niet direct een technische oplossing maar sommige verzekeraars hebben tegenwoordig een cyber verzekering die je probeert verder te helpen. Misschien even kijken of jou verzekering ook zoiets toevallig in je standaard pakket heeft zitten (nu afsluiten heeft geen nut meer)

Anders moet je een backup terugzetten als je die hebt of wachten op een unlocker dat kan echter wel lang duren.

Voor de toekomst koop een 2 tal usb schijfjes en configureer dat je nas hier backups naar maakt en wissel ze 1x per maand om dan en je in het ergste geval 1 maand aan data kwijt

Draai je toevallig fotostation?
https://www.security.nl/p...somware+direct+te+updaten

[Voor 12% gewijzigd door coolkil op 04-09-2022 08:43]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

Wat heeft dit met Softwareontwikkeling van doen :?

Softwareontwikkeling >> Privacy en beveiliging

[Voor 37% gewijzigd door RobIII op 04-09-2022 13:16]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee