Veiligheid sleutelschakelaar elektrische garagedeur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-06 06:57
Zie
https://derooijgaragedeur...r-incl-3-sleutels-inbouw/

Door het omdraaien van de sleutel geeft de unit een puls aan de motor van de garage deur.
Het lijkt wel alsof je zo het frontje kunt losschroeven.
Ik vraag me af hoe deze unit is beveiligd, en evt voorkomt dat iemamd met kwade bedoelingen de hele zooi bv vervangt door een eigen schakelaar en zo mijn garagedeur opent.. Kan iemand hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Bij deze geba sleutelschakelaars heb je de sleutel nodig om de cilinder in de juiste stand te zetten om hem uit elkaar te halen, alleen die schroef die je daar ziet en de 2 schroeven onder dat aluminium plaatje is niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wisey schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:07:
Bij deze geba sleutelschakelaars heb je de sleutel nodig om de cilinder in de juiste stand te zetten om hem uit elkaar te halen, alleen die schroef die je daar ziet en de 2 schroeven onder dat aluminium plaatje is niet voldoende.
@Eivogel1985 :

Probeer bij je normale voor/achterdeur maar eens een cilinderslot te verwijderen door alléén de schroev(en) los te draaien. Dat gaat je niet lukken doordat je, net zoals @Wisey aanhaalt, de cilinder met een originele / passende sleutel in een bepaalde stand moet zetten.

Zo'n INBOUW slot zoals jij daar laat zien werkt op de zelfde manier.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-06 17:33

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, je kunt 'm ook in z'n geheel uit de muur trekken (koevoet ertussen) en dan een mes in de kabel steken om een contact te maken.

Alleen als deze unit een soort gecodeerd signaal zou sturen naar de motor; is zo'n methode niet effectief.
Maar dat heb ik nog niet eerder gezien.

Daarnaast; een slot kun je openen met een setje lockpicks, dan maakt het niet meer uit wat voor een beveiligingen je hebt.

Het is eigenlijk alleen bedoeld om een dief te vertragen of opportunisten buiten te houden. Maar nee; niet feilloos.

[ Voor 6% gewijzigd door Accretion op 03-09-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Accretion schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:15:
Ja, je kunt 'm ook in z'n geheel uit de muur trekken (koevoet ertussen) en dan een mes in de kabel steken om een contact te maken.

Alleen als deze unit een soort gecodeerd signaal zou sturen naar de motor; is zo'n methode niet effectief.
Maar dat heb ik nog niet eerder gezien.

Daarnaast; een slot kun je openen met een setje lockpicks.
Het is eigenlijk alleen bedoeld om een dief te vertragen of opportunisten buiten te houden. Maar nee; niet feilloos.
Je kunt ook met een auto de hele garagedeur er uit rijden.... Maar ben je dan al niet een héle grote stap verder aan het gaan (destructief verder, bedoel ik dan)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-06 17:33

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ja, als je met een schroevendraaier bezig bent om het frontje er af te halen; kun je 'm ook achter het frontje zetten om de unit er uit te wippen.

En ja, de deur er uit rijden is ook een optie, ik zou van die paaltjes voor de garagedeur zetten die je naar beneden kan laten schuiven.

(:

Hij vraagt of z'n slot veilig is; ik geef een scenarios waarin het slot niet veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-06 06:57
Accretion schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:20:
Ja, als je met een schroevendraaier bezig bent om het frontje er af te halen; kun je 'm ook achter het frontje zetten om de unit er uit te wippen.
Precies dit had ik ook al in gedachten. Voor mn gevoel is dat wat te makkelijk en wil ik meer veiligheid. Als ik het zo lees is een draadloos codeslot veiliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 08:04
Geen enkel slot is 100% bestand tegen inbrekers. De kwaliteit van sloten wijst alleen op hoe lang een inbreker nodig heeft om daar voorbij te komen.

Overigens maak ik mijn elektrische poort gewoon spanningloos als ik op vakantie ga. Maar als een inbreker echt wil, gaat die poort eraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de opbouw versie van deze schakelaar is het nog veel makkelijker. Boor maar een gaatje aan de bovenkant, doe je vinger op het gaatje aan de onderkant en laat de behuizing vollopen met water. Bij een maakcontact ben je dan ook binnen. Bij een verbreekcontact heb je daar dan weer niks aan, dan moet je de kabel doorknippen.

Dat er zover van deze installaties worden aangelegd als zijnde veilig snap ik niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:11
Ik heb er ook zo een, en vond deze zeer onveilig, want zeer eenvoudig uit de muur te wrikken. Ik heb een 5mm dikke rvs plaat laten lasersnijden, een stukje groter dan het origineel, aan de achterzijde een 300mm M12 draadeind gelast, die net naast het inbouwkastje uitkomt. Op de juiste plek een gat dwars door de muur geboord en aan de binnenzijde een grote sluitring en een moer. Mijn slot is dus alleen van binnenuit te demonteren of met een haakse slijper.

De cilinder ligt nu ook vlak met de plaat en is dus ook nog eens beter beveiligd tegen afbreken.

Als er een alternatieve toegangsdeur is, zou ik het slot helemaal weglaten, dat is nog het veiligste.

[ Voor 22% gewijzigd door guido66 op 04-09-2022 12:18 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1