Hacking facebook, blokkeer account misbruik tbv advertenties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoesST
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Mijn vraag
Het facebook account was van de week plotseling geblokkeerd door Facebook in verband met vermeende plaatsing van berichten die net overeenkomen met waar Facebook voor staat. Mijn man heeft niets geplaatst dus s het aannemelijk dat iemand het account gehackt heeft. Doordat het account in "onderzoek" is kan je helemaal niet met het account. Je kan erin komen, eventueel het wachtwoord wijzingen, maar het account is volledig onbruikbaar. Ook Messenger. Nu ontvangen we via de mail vanuit Meta facturen voor advertentiekosten. Er zouden advertenties geplaatst zijn die geld kosten. Variërend van een paar euro tot 50, EUR. De naam van de pagina waarop de advertenties zijn geplaatst staan in de factuur, dus ik heb gereageerd op een van de advertenties en gevraagd waarom ze dit doen. Ik heb een chat waarin dit werd bevestigd door het bedrijfje en werd voor alles en nog wat uitgemaakt in het Vietnamees. Google translate vertelde me dat het niet erg aardig was. Doordat het account geblokkeerd is kunnen we ook de advertentiemogelijkheden wijzigen. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb melding gemaakt bij het CMI maar geen aangifte bij de politie gemaakt. Waar en hoe kan ik dit melden bij Facebook? Komt dit vaker voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Facebook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
IK heb op zoveel mogelijk plekken daar waar open tekst invoeren mogelijk was een uitleg en vragen gesteld, alleen die worden waarschijnlijk allemaal geautomatiseerd opgepakt en komt er ook geen reactie omdat het net past bij de opties. Wel gemeld dat we bezwaar maken op het blokkeren en dan is het wachten op een reactie, maar je kan dan niergen kwijt dat je niet zelf degene was die een misplaatste advertentie heeft geplaatst

Beste antwoord (via LoesST op 03-09-2022 22:25)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

LoesST schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:06:
Mijn vraag
Het facebook account was van de week plotseling geblokkeerd door Facebook in verband met vermeende plaatsing van berichten die net overeenkomen met waar Facebook voor staat. Mijn man heeft niets geplaatst dus s het aannemelijk dat iemand het account gehackt heeft. Doordat het account in "onderzoek" is kan je helemaal niet met het account. Je kan erin komen, eventueel het wachtwoord wijzingen, maar het account is volledig onbruikbaar. Ook Messenger. Nu ontvangen we via de mail vanuit Meta facturen voor advertentiekosten...
Vanaf hier begint je verhaal niet te kloppen. Als je facebook (of microsoft of google) account geblokkeerd is, kun je er niets meer mee. Alle activiteiten staan dan stil. En dan kun je dus ook geen rekening krijgen voor het plaatsen van advertenties. Want je account is geblokkeerd; je mag helemaal geen advertenties plaatsen.

Dat is een aanwijzing dat je de berichten die je krijgt, niet kunt vertrouwen. Grote kans dat in ieder geval een gedeelte van die berichten niet van facebook zijn gekomen, maar van de hackers van het account. Je bent al misleid toen je account gehackt is, maar je wordt nu nog steeds misleid
...Ik heb melding gemaakt bij het CMI maar geen aangifte bij de politie gemaakt...
WEL naar de politie gaan; vandaag nog, als het kan.
En probeer ook meteen een enigzins betrouwbare jurist te vinden. Of neem in ieder geval contact op met je rechtsbijstandsverzekering

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In ieder geval je wachtwoord veranderen op zo veel mogelijk plekken.

Ook die van je email aanpassen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

LoesST schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:06:
Mijn vraag
Het facebook account was van de week plotseling geblokkeerd door Facebook in verband met vermeende plaatsing van berichten die net overeenkomen met waar Facebook voor staat. Mijn man heeft niets geplaatst dus s het aannemelijk dat iemand het account gehackt heeft. Doordat het account in "onderzoek" is kan je helemaal niet met het account. Je kan erin komen, eventueel het wachtwoord wijzingen, maar het account is volledig onbruikbaar. Ook Messenger. Nu ontvangen we via de mail vanuit Meta facturen voor advertentiekosten...
Vanaf hier begint je verhaal niet te kloppen. Als je facebook (of microsoft of google) account geblokkeerd is, kun je er niets meer mee. Alle activiteiten staan dan stil. En dan kun je dus ook geen rekening krijgen voor het plaatsen van advertenties. Want je account is geblokkeerd; je mag helemaal geen advertenties plaatsen.

Dat is een aanwijzing dat je de berichten die je krijgt, niet kunt vertrouwen. Grote kans dat in ieder geval een gedeelte van die berichten niet van facebook zijn gekomen, maar van de hackers van het account. Je bent al misleid toen je account gehackt is, maar je wordt nu nog steeds misleid
...Ik heb melding gemaakt bij het CMI maar geen aangifte bij de politie gemaakt...
WEL naar de politie gaan; vandaag nog, als het kan.
En probeer ook meteen een enigzins betrouwbare jurist te vinden. Of neem in ieder geval contact op met je rechtsbijstandsverzekering

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:50:
[...]

Factuur van eerder geplaatste ads kan vast wel. Maar inderdaad, er zeker niet van uit gaan dat mails valide zijn. Niet zomaar links aanklikken laat staan na klikken inloggen oid.

Melden bij Facebook kan via https://www.facebook.com/help/1216349518398524 -> https://www.facebook.com/hacked

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 03-09-2022 20:59 . Reden: Autocorrect maakte een zin wat onzinnig ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoesST
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Dank voor jullie reactie! De mail leek echt maar idd dat kan ook wel de truuk zijn