Natascha schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:56:
[...]
Nee ik ben al superblij dat ik een woning heb kunnen kopen! Geen geflip mss over een jaar of 10 als het huis te klein wordt. Ik ben nu nog alleen, maar met partner en eventuele kinderen denk ik dat het te klein wordt op den duur. Ik heb nu een bedrag in bouwdepot en die moet ik dus binnen 3 jaar verbruiken gaven ze aan. Dus het is echt met het oog op de verre toekomst. Volgens mij is het een houten berging, maar kan ook de bekleding zijn, ik heb eerlijk gezegd nog niet eens op de berging gelet al heb ik er zelfs naar binnen gekeken

Ik zou er eerst even wonen en kijken in hoeverre je zelf behoefte hebt aan de berging. Je hebt nog ruim de tijd mbt dat bouwdepot. Een berging weghalen is zo gedaan, terugzetten iets meer werk. Maar als het een houten zelfbouw-berging is dan zou ik mij sowieso niet teveel zorgen maken, want dan is weghalen of niet weghalen verwaarloosbaar qua prijsverschil huis. Immers heb je voor een paar duizend euro weer een nieuwe houten bouwpakket berging.
Zelf had ik een berging van 2x5 meter op een tuinoppervlak van nog geen 24m2. In het begin vond ik het super, maar als snel kwam ik erachter dat alles vochtig werd daar, en dat levwrdee al snel schimmels op. Uiteindelijo veranderde die plek voor mij in een voorportaal van de grijze kliko en heb ik alles gesloopt. Er voor teruggekomen is een 3m2 hokje waar ik precies de echte noodzakelijke dingen in kwijt kan. En dus veel extra tuinoppervlak.
PS: als je écht nuttige adviezen wilt hier dan raad ik aan om iers meer info te geven op vrij basale vragen als:
- hoe groot is de tuin
- hoe groot is de berging
- welke kwaliteit heeft de berging / wat voor materialen
- is de berging direct aangesloten op een “achterom” en dus een logische plek voor fietsen?
- welke ligging (mbt zon-uren) heeft je tuin?
- hoeveel bergruimte zit er verder nog in het huis?