Koophuis dilemma grotere tuin of berging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-06-2023
Koophuis met beperkte tuin, in de tuin staat een normale stenen berging. Wat is waardeverhogend een grotere tuin of de berging erin laten?

Tuin is dus echt klein, er zit aan huis een kleine serre diep ca 2 meter verwacht ik, daarna een strook van denk 2.5 meter en dan komt de stenen schuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

paQ

Is het een serre type: daar gaan we toch nooit zitten
?

Haal dan de serre weg.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Natascha schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:25:
Koophuis met beperkte tuin, in de tuin staat een normale stenen berging. Wat is waardeverhogend een grotere tuin of de berging erin laten?

Tuin is dus echt klein, er zit aan huis een kleine serre diep ca 2 meter verwacht ik, daarna een strook van denk 2.5 meter en dan komt de stenen schuur.
Is denk ik persoonlijk.

Ik zou voor een berging gaan.

Maar anders gezien: een berging sloop je er in een dag uit. Een nieuwe plaats je niet in een dag. Dus laat die keus aan de koper zou ik zeggen.

Aanvulling: twijfel je erg, zet je in de advertentie dat berging op kosten verkoper verwijderd kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenkb op 03-09-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 18:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

jeroenkb schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:00:
Aanvulling: twijfel je erg, zet je in de advertentie dat berging op kosten verkoper verwijderd kan worden.
Ja dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Vraag is vooral kunnen toekomstige kopers erdoor heen kijken. Berging is voor veel mensen toch wel belangrijk (geen idee wat het huis verder aan berging heeft)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:54
Berging kost geld, perceeloppervlakte wordt niet groter als je die verwijdert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50
Het is mij niet duidelijk of TS het huis wil kopen of verkopen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
Kaaiman schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:45:
Vraag is vooral kunnen toekomstige kopers erdoor heen kijken. Berging is voor veel mensen toch wel belangrijk (geen idee wat het huis verder aan berging heeft)
Een flinke kast in de woonkamer onder de trap, maar verder geen berging voor fiets etc dat is dus de berging in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
JukeboxBill schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:31:
Het is mij niet duidelijk of TS het huis wil kopen of verkopen.
Het huis is net gekocht, maar wil graag weten waar eventuele kopers in de toekomst voor zouden gaan, liever een grotere tuin of een kleinere mini tuin met berging. Dan kan ik daar gezien ik nu alles ga verbouwen rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet te zeggen met deze info. Alles hangt af van of het een fijn plekje is om te zitten, of je eventueel spullen ergens anders goed kunt opbergen.

Ik woon ook in een rij met kleine tuintjes en de overgrote meerderheid heeft een berging. Dus dat lijkt generiek wel de voorkeur te hebben. Ik heb mijn (lelijke houten tuinhuis) overigens weggehaald in vervangen door kleine kasten waar een MTB, wat gereedschap en wat kussens in passen omdat ik dat chiller vind. Ben erg blij met mijn tuin en kan me voorstellen dat dat ook waarde heeft. Zeker op het eerste gezicht ziet het er nice uit :).

Lijkt me belangrijker.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 03-09-2022 19:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
ja ik zou de serre en berging willen hebben maar ik heb geen foto, geen enkel beeld en ik ben niet van plan je huis te kopen over x aantal jaar, dus hier heb je gewoon echt niks aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heb je het gekocht om te flippen, of ga je er zelf in wonen?

In het eerste geval: dan zou je moeten weten waar in dat segment vraag naar is, je geeft ons in ieder geval niet genoeg info om daarover te helpen meedenken. In het tweede geval: doe vooral wat je zelf wil?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

Illusion

(the art of)

Natascha schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:24:
[...]

Het huis is net gekocht, maar wil graag weten waar eventuele kopers in de toekomst voor zouden gaan, liever een grotere tuin of een kleinere mini tuin met berging. Dan kan ik daar gezien ik nu alles ga verbouwen rekening mee houden
Was je ook van plan om er eerst zelf nog in te gaan wonen? Want dan zou ik vooral doen wat je zelf fijn vind.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:33
Illusion schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:52:
[...]

Was je ook van plan om er eerst zelf nog in te gaan wonen? Want dan zou ik vooral doen wat je zelf fijn vind.
Ja precies dit dacht ik ook. Als je net je huis gekocht hebt ga je toch niet meteen nadenken over wat een toekomstige koper wil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:12
Nutteloos topic met te weinig info….

Maar: berging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 19:50
Zolang er schaarste is (wat naar mijn mening opzettelijk in stand wordt gehouden) is er voor elk soort woning, met berging of geen berging / kleine of iets minder kleine tuin, wel een koper te vinden, die er een goede prijs voor geeft.
Dus een non-issue.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:57
JukeboxBill schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:28:
Zolang er schaarste is (wat naar mijn mening opzettelijk in stand wordt gehouden) is er voor elk soort woning, met berging of geen berging / kleine of iets minder kleine tuin, wel een koper te vinden, die er een goede prijs voor geeft.
Dus een non-issue.
Niet mee eens. Je ziet nu al een paar maanden dat huizen die afwijken (verouderd, relatief kleine tuin, afwijkend ontwerp, minder ideale ligging etc..) niet meer zomaar verkocht worden. Daar lijkt dit huis op basis van de veel te beperkte tijd informatie ook onder te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jeroenkb schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:00:
[...]

Maar anders gezien: een berging sloop je er in een dag uit. Een nieuwe plaats je niet in een dag. Dus laat die keus aan de koper zou ik zeggen.
Datzelfde geldt voor een tuin. Of een serre. Of een voliere. Of een zandbak & verzonken trampoline

@Natascha heeft 0 idee welke smaak, interesse, samenstelling de toekomstige bewoner(s) heeft dus voorsorteren op waardeverhoging is relatief nutteloos.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:47:
[...]

Datzelfde geldt voor een tuin. Of een serre. Of een voliere. Of een zandbak & verzonken trampoline

@Natascha heeft 0 idee welke smaak, interesse, samenstelling de toekomstige bewoner(s) heeft dus voorsorteren op waardeverhoging is relatief nutteloos.
Klopt. Maar de berging staat er nu al.

Maar ik vermoed dat ze een flipper is en die ga ik hier niet (meer) helpen., Laat ze het maar uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:37
Natascha schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:24:
Als je laat verbouwen moeten de kosten van het verbouwen opwegen tegen de waardestijging. Volgens mij heeft de Rabobank het een keer onderzocht, en het enige wat op lange termijn écht waarde oplevert is vergroting van het woonoppervlak. En dan nog alleen als de tuin er niet te klein door wordt. De meeste andere aanpassingen zijn na 5-10 jaar waardeloos.

Wil je op korte termijn flippen, dan zou ik alles richten op het er zo mooi mogelijk uit laten zien.

Wat voor soort berging is het? Een houten schuurtje dat al tien jaar niet geschilderd is en bijna uit elkaar valt, of een gemetselde berging die nog jarenlang meekan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gemetselde berging?
Laten staan.
Fietsen, tuingereedschap, tuinkussens, extra vriezer etc.

Meestal is een serre niet waardevermeerderend. Daar kan je nog een kritsch naar kijken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
jeroenkb schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:48:
[...]

Klopt. Maar de berging staat er nu al.

Maar ik vermoed dat ze een flipper is en die ga ik hier niet (meer) helpen., Laat ze het maar uitzoeken
Heel jammer dat er altijd mensen zijn die maar gissen en iets roeptoeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
CVTTPD2DQ schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:00:
[...]

Als je laat verbouwen moeten de kosten van het verbouwen opwegen tegen de waardestijging. Volgens mij heeft de Rabobank het een keer onderzocht, en het enige wat op lange termijn écht waarde oplevert is vergroting van het woonoppervlak. En dan nog alleen als de tuin er niet te klein door wordt. De meeste andere aanpassingen zijn na 5-10 jaar waardeloos.

Wil je op korte termijn flippen, dan zou ik alles richten op het er zo mooi mogelijk uit laten zien.

Wat voor soort berging is het? Een houten schuurtje dat al tien jaar niet geschilderd is en bijna uit elkaar valt, of een gemetselde berging die nog jarenlang meekan?
Nee ik ben al superblij dat ik een woning heb kunnen kopen! Geen geflip mss over een jaar of 10 als het huis te klein wordt. Ik ben nu nog alleen, maar met partner en eventuele kinderen denk ik dat het te klein wordt op den duur. Ik heb nu een bedrag in bouwdepot en die moet ik dus binnen 3 jaar verbruiken gaven ze aan. Dus het is echt met het oog op de verre toekomst. Volgens mij is het een houten berging, maar kan ook de bekleding zijn, ik heb eerlijk gezegd nog niet eens op de berging gelet al heb ik er zelfs naar binnen gekeken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02
Natascha schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:56:
[...]

Nee ik ben al superblij dat ik een woning heb kunnen kopen! Geen geflip mss over een jaar of 10 als het huis te klein wordt. Ik ben nu nog alleen, maar met partner en eventuele kinderen denk ik dat het te klein wordt op den duur. Ik heb nu een bedrag in bouwdepot en die moet ik dus binnen 3 jaar verbruiken gaven ze aan. Dus het is echt met het oog op de verre toekomst. Volgens mij is het een houten berging, maar kan ook de bekleding zijn, ik heb eerlijk gezegd nog niet eens op de berging gelet al heb ik er zelfs naar binnen gekeken :(
Ik zou er eerst even wonen en kijken in hoeverre je zelf behoefte hebt aan de berging. Je hebt nog ruim de tijd mbt dat bouwdepot. Een berging weghalen is zo gedaan, terugzetten iets meer werk. Maar als het een houten zelfbouw-berging is dan zou ik mij sowieso niet teveel zorgen maken, want dan is weghalen of niet weghalen verwaarloosbaar qua prijsverschil huis. Immers heb je voor een paar duizend euro weer een nieuwe houten bouwpakket berging.

Zelf had ik een berging van 2x5 meter op een tuinoppervlak van nog geen 24m2. In het begin vond ik het super, maar als snel kwam ik erachter dat alles vochtig werd daar, en dat levwrdee al snel schimmels op. Uiteindelijo veranderde die plek voor mij in een voorportaal van de grijze kliko en heb ik alles gesloopt. Er voor teruggekomen is een 3m2 hokje waar ik precies de echte noodzakelijke dingen in kwijt kan. En dus veel extra tuinoppervlak.

PS: als je écht nuttige adviezen wilt hier dan raad ik aan om iers meer info te geven op vrij basale vragen als:
- hoe groot is de tuin
- hoe groot is de berging
- welke kwaliteit heeft de berging / wat voor materialen
- is de berging direct aangesloten op een “achterom” en dus een logische plek voor fietsen?
- welke ligging (mbt zon-uren) heeft je tuin?
- hoeveel bergruimte zit er verder nog in het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-05 01:38
hou ook rekening mee dat er regels gelden met betrekking hoeveel procent van de kavel je mag bebouwen.
Hierbij telt ook het hoofdgebouw mee!

als je een kavel hebt van 100m2 en je hebt een hoofdgebouw opstaan van 50m2, mag je max 10-20m2 bebouwen. ligt beetje aan de gemeente en je bestemmingsplan, meestal is het tegenwoordig 60%

hierbij tellen ook zaken als carpoort, overkapping, zwembad(vast), jaccuzi (vast), schuurtje mee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:33
Natascha schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:52:
[...]

Heel jammer dat er altijd mensen zijn die maar gissen en iets roeptoeteren.
Kun je voorkomen met een minder summiere topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kun je trouwens een bouwdepot krijgen zonder te specificeren wat je gaat verbouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
Het is denk ik heel persoonlijk. Wij hadden een grote stenen schuur / garage in de achtertuin staan toen we ons huis kochten. Deze hebben we een jaar later gesloopt toen we de tuin gingen aanpakken. De helft verklaarde ons voor gek, want handig zo’n schuur en de andere helft snapte dit heel goed.

Voordeel is dat we nu veel meer ruimte hebben in de tuin, en we een houtje schuur hebben gezet op een andere plek waar het beter uit kwam. Is het economisch zinvol? Geen idee, dat ligt aan de toekomstig kopers en de voorkeuren van hem / haar. Tot die tijd wonen we er zelf en genieten we vooral van de fijne tuin. Dat is ons meer waard dan de economische rationale :-)

Kort samengevat, vooral doen wat je zelf prettig vindt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSVsttKJ1QGBcSmyURTZzjmdWcQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7GqlXxWATmv0oUt7hL47bcN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CqmCbbXmwE7iN4iY5Bi5e5Nd4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0e7cvoaz6QfePmeIQbixcKD.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1