Afgelopen week was ik bij een gezin op bezoek met een hoog elektraverbruik, en ze vroegen mij om advies.
Wat opviel was de aanwezigheid van enkele oude koelkasten/vriezers. Men gaat tussen enkele apparaten tijdelijk een verbruiksmeter plaatsen voor inzicht in het verbruik daarvan.
Maar tevens stonden er maar liefst 7 Sonos speakers in de woning die permanent standby staan, ook al zijn sommigen al maanden niet gebruikt. Ik heb het type niet bekeken maar ik vermoed dat het de Play:5 gen1 betreft.
De heer des huizes beweerde twee dingen:
- Is 1 een bekend probleem dat verholpen kan worden?
- Is 2 echt waar? Ik ken zulke functionaliteit namelijk niet. Maar ik ben ook geen Sonos-kenner.
Wat opviel was de aanwezigheid van enkele oude koelkasten/vriezers. Men gaat tussen enkele apparaten tijdelijk een verbruiksmeter plaatsen voor inzicht in het verbruik daarvan.
Maar tevens stonden er maar liefst 7 Sonos speakers in de woning die permanent standby staan, ook al zijn sommigen al maanden niet gebruikt. Ik heb het type niet bekeken maar ik vermoed dat het de Play:5 gen1 betreft.
De heer des huizes beweerde twee dingen:
- als deze speakers meer dan een week van de stroom af zijn, verliezen ze hun wifi-verbinding(sgegevens), dus daarom worden ze nooit van de stroom af gehaald
- deze speakers fungeren als wifi router/access point. Dus als ze afkoppeld worden, is er geen wifi meer in huis
- Is 1 een bekend probleem dat verholpen kan worden?
- Is 2 echt waar? Ik ken zulke functionaliteit namelijk niet. Maar ik ben ook geen Sonos-kenner.
[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 03-09-2022 16:54 ]