Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p en dagelijks gebruik.
Wil graag dat het systeem de komende jaren redelijk meekan voor 1440p gaming. Geen interesse voor 4k. Geen professionele gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet meer dan €1.500,- exclusief rand randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een redelijke pc die nog jaren lang games op 1440 op semi- hoge specs kan draaien.
Sinds het mijn eerste build is wil ik ook wat rgb elementen hebben om mijn eerste build the showcasen.
Indien prestaties gehinderd worden door mijn rgb keuzes sta ik open voor non rgb alternatieven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor de rtx 3070 maar zou ik deze kunnen vervangen voor de PowerColor Radeon RX 6700 XT Fighter 12GB Videokaart?
Dit scheelt € 160,- maar ik weet niet of dezelfde prestaties zullen worden gehaald.
Of bv. de Asrock Radeon RX 6800 Phantom Gaming D 16G OC Videokaart.
Dit scheelt € 30,-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Een solide midden klasse pc die een aantal jaren goed mee kan en er ook leuk uitziet.
De pc moet ook redelijk still zijn.
(Met goede prestaties natuurlijk)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil het meeste waar voor mijn geld. Hoor graag op en aanmerkingen wat beter kan binnen het budget.
Ik weet bv niet of ik alle rgb kan aansluiten op het moederbord of dat ik splitter kabels nodig heb of dat deze worden meegeleverd met huidige componenten.
Sinds het mijn eerste build is hoor ik graag alle meningen.
Hieronder de onderdelen waarvan ik dacht dat ze goed samen gaan voor mijn wensen.
Voornamelijk gamen op 1440p en dagelijks gebruik.
Wil graag dat het systeem de komende jaren redelijk meekan voor 1440p gaming. Geen interesse voor 4k. Geen professionele gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet meer dan €1.500,- exclusief rand randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een redelijke pc die nog jaren lang games op 1440 op semi- hoge specs kan draaien.
Sinds het mijn eerste build is wil ik ook wat rgb elementen hebben om mijn eerste build the showcasen.
Indien prestaties gehinderd worden door mijn rgb keuzes sta ik open voor non rgb alternatieven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor de rtx 3070 maar zou ik deze kunnen vervangen voor de PowerColor Radeon RX 6700 XT Fighter 12GB Videokaart?
Dit scheelt € 160,- maar ik weet niet of dezelfde prestaties zullen worden gehaald.
Of bv. de Asrock Radeon RX 6800 Phantom Gaming D 16G OC Videokaart.
Dit scheelt € 30,-
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Een solide midden klasse pc die een aantal jaren goed mee kan en er ook leuk uitziet.
De pc moet ook redelijk still zijn.
(Met goede prestaties natuurlijk)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil het meeste waar voor mijn geld. Hoor graag op en aanmerkingen wat beter kan binnen het budget.
Ik weet bv niet of ik alle rgb kan aansluiten op het moederbord of dat ik splitter kabels nodig heb of dat deze worden meegeleverd met huidige componenten.
Sinds het mijn eerste build is hoor ik graag alle meningen.
Hieronder de onderdelen waarvan ik dacht dat ze goed samen gaan voor mijn wensen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 213,48 | € 213,48 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS WIFI II | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 629,- | € 629,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 126,87 | € 126,87 |
| 1 | Kabels | Cooler Master Colored Extension Cable Kit Rood, Zwart | € 30,90 | € 30,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Ventilatoren | Corsair iCUE SP120 RGB Elite Performance 120mm PWM Fan - Single Pack | € 15,90 | € 15,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2Z3600C18 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2021) Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 89,- | € 89,- |
| Totaal | € 1.489,75 | |||