aankondiging van een aankondiging

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Het valt me al een tijdje op dat er meer en meer van dit soort artikels verschijnt waar bladvulling als dit in staat:
Wat de update precies gaat bevatten en wanneer het wordt uitgerold, is nog niet bekend. Het is mogelijk dat CD Projekt RED tijdens de presentatie ook meer informatie gaat geven over de eerste Cyberpunk 2077-uitbreiding, die in 2023 moet uitkomen.

Cyberpunk 2077 verscheen op 10 december 2020 voor pc's en consoles en werd toen veelal bekritiseerd vanwege bugs en prestatieproblemen. Sindsdien heeft de ontwikkelaar verschillende hotfixes en grote updates doorgevoerd. In februari 2022 verschenen de PS5- en Xbox Series-versies. Deze versies zijn gratis voor spelers die de versies voor de vorige generatie consoles al in bezit hebben.
1. De reden dat ze dingen gaan aankondigen is juist omdat het nog niet bekend is
2. Speculeren over wat er gaat gezegd worden is stemmingmakerij zonder bron
3. Een historiek toevoegen is een klassieker om snel wat extra tekst te genereren die niet direct gerelateerd is aan de boodschap

journalistiek gezien is dit van een bedenkelijk niveau. Er is niets mis met korte mededelingen als je iets onder de aandacht wil brengen bij gebrek aan een kalender.

Bij onbekende onderwerpen waar geen voorgaand nieuws over is, kan ik nog snappen dat er extra duiding wordt gegeven, maar lezers hier leven meestal niet onder een steen en weten wat er met het meest gehypete spel van de laatste 5 jaar gebeurd is zonder dat het telkens nodeloos moet worden herhaald.

Misschien is een soort wiki met timeline voor een populair onderwerp duidelijker dan 96 (!!) nieuwsberichten doorworstelen als je op zoek bent naar meer info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik stoor me hier al tijden aan. Zeker bij bekende telefoonmerken en sommige game franchises is dit bijna aan de orde van de dag.

Soms zelfs ook nog een "laag dieper": een gerucht van een aankondiging van een aankondiging. Zo van "Gerucht: Apple gaat over 2 weken aankondigen wanneer de presentatie van de nieuwe iPhone is" (gefingeerd voorbeeld, ben te lui om de daadwerkelijke post van een paar weken op te zoeken die ik nu in m'n hoofd heb).

Ik kan me niet kan voorstellen dat er veel tweakers zijn die het bijster interessant vinden. De meeste aankondigingen toch geen heel spannende livestreams die je per sé echt heel graag live wilt meemaken. Soms wel, en dan alleen als je een die-hard fan bent... maar dan weet je het toch al wel sneller dan Tweakers, via Twitter, Reddit, of de fansite ofzo.

De mensen die het wel willen weten maar wiens passie het niet is, vinden het wel prima om op de hoogte te worden gebracht ná de aankondiging.

Ik bezoek Tweakers vooral voor de comments onder de nieuwsberichten, die vaak juist veel extra context geven en echt goeie toevoegingen kunnen bevatten (het "nieuws" zelfs kan je op duizend en één andere websites lezen). Maar aangezien dat soort nieuwsberichten vaak over telefoons of games gaan, komen daar toch altijd wel weer de zo vaak herhaalde flamewars en andere comments terug. Ook dat voegt echt nul toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Deze was ook wel weer leuk, een aankondiging van een aankondiging op 29 december: nieuws: Wccftech: Nvidia RTX 4070 Ti krijgt adviesprijs van 799 dollar

Al 5 dagen later de aankondiging: nieuws: Nvidia GeForce RTX 4070 Ti komt 5 januari uit voor 799 dollar

Wat was dan het nut van het eerste bericht? Bovendien had het gerucht onwaar kunnen zijn (kleine kans in dit specifieke geval, maar ik bedoel in het algemeen)... dan kan je toch beter gewoon even die paar dagen wachten op de daadwerkelijke aankondiging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Het is alweer een tijdje geleden, maar nu was ik toch weer zo getriggered door dit bericht nieuws: EA kondigt dinsdag Early Access-releasedatum van nieuwe Skate-game aan

Even een opsomming, dit is NIET:
  • Een aankondiging dat de game uit is (dat zou nieuws zijn)
  • Een aankondiging dat er gewerkt wordt aan het spel (daar was al eens een bericht over geweest)
  • Een aankondiging van wanneer de game uit komt
  • Het is niet eens een aankondiging van wanneer de releasedatum van het spel bekend gemaakt gaat worden
Het is een aankondiging dat er op een ander moment de release datum van early access (de beta) van het spel aangekondigd gaat worden.

Ik heb echt enorme moeite om te begrijpen hoe dit nou nieuws is.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:46
https://tweakers.net/nieu...-lake-uit-te-brengen.html
@Hayte
Daarbij zegt hij dat ze 'eind 2026 tot in 2027' uitgebracht worden
CPU die binnen ongeveer 15 maanden uitgebracht gaat worden? Is dat niet eerder bladvulling dan een waardevol artikel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:52

Hayte

Nieuwsredacteur
Warpozio schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:33:
https://tweakers.net/nieu...-lake-uit-te-brengen.html
@Hayte

[...]

CPU die binnen ongeveer 15 maanden uitgebracht gaat worden? Is dat niet eerder bladvulling dan een waardevol artikel?
Bedankt voor je positieve en fijne reactie. Als je het niet wil lezen, dan lees je het toch gewoon niet? Het nieuws staat in de kop, dus je hoeft niet eens te klikken. Als niemand klikt, kan dat ook voor ons een indicatie zijn om er niet meer of minder over te schrijven. Het gaat hier overigens niet alleen om releasejaar, maar ook dat Intel überhaupt bevestigt dat die Arrow Lake-refresh eraan komt.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hayte schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor je positieve en fijne reactie. Als je het niet wil lezen, dan lees je het toch gewoon niet?
Grappig dat zeiden recent een aantal game publishers ook, en Disney kon daar ook wat van.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
in dit geval is er wel degelijk nieuwe nuttige info en is de manier waarop het geschreven is in de inleiding:
Intel gaat komend jaar twee desktopprocessorgeneraties aankondigen
niet wat er daadwerkelijk gezegd is:
we're going to see a mid-cycle refresh of Arrow Lake coming up, which should help stem that a bit. I think as Nova Lake comes out at the end of next year into 2027
Het is dus geen aankondiging van een aankondiging (de aanleiding van dit topic), maar gewoon de eerste aankondiging dat deze producten wel degelijk gaan uitkomen.
Het nieuws staat in de kop, dus je hoeft niet eens te klikken.
Daar schrijf je natuurlijk geen heel artikel voor
Als niemand klikt, kan dat ook voor ons een indicatie zijn om er niet meer of minder over te schrijven.
mensen klikken er op net omdat ze meer willen weten. Eens ze voelen dat ze bedrogen uitkomen is die metric al niet meer correct. Daarenboven stel ik me oprecht de vraag of dat proces effectief onderdeel is van de manier waarop nieuws gebracht wordt. Vaak wordt er onder artikels dan nog eens zwaar offtopic gediscussieerd waarbij de plusjes in het rond vliegen die over het nieuwe offtopic onderwerp gaat ipv het artikel zelf en dan lijkt het cijfermatig of dat plots een heel interessant artikel was.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:46
Bedankt voor je positieve en fijne reactie. Als je het niet wil lezen, dan lees je het toch gewoon niet? Het nieuws staat in de kop, dus je hoeft niet eens te klikken. Als niemand klikt, kan dat ook voor ons een indicatie zijn om er niet meer of minder over te schrijven. Het gaat hier overigens niet alleen om releasejaar, maar ook dat Intel überhaupt bevestigt dat die Arrow Lake-refresh eraan komt.
@Hayte
Een artikel in september met een titel "bevestigt volgend jaar Arrow Lake-refresh en Nova Lake uit te brengen" ga ik er inderdaad vanuit dat de refresh in de eerste weken van 2026 zal uitkomen, en niet mogelijk in 2027
(wat dus binnen 16 maanden kan zijn)

Sorry dat ik dan een beetje ontgoocheld reageer.<

misschien was "Intel bevestigt Arrow Lake-refresh en Nova Lake uit te brengen tegen 2027" duidelijker geweest?

[ Voor 27% gewijzigd door Warpozio op 11-09-2025 14:25 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik weet niet waarom een topic van 2,5 jaar oud gekickt moest worden voor deze losse flodder. Als je nuttige, opbouwende kritiek hebt op een artikel, maak daar dan een eigen topic voor aan, al dan niet via de feedbackknop bij het artikel.

Aangezien dit verzandt in wie bepaald nieuws wel of niet interessant vindt, doe ik hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.