Ik zat laatst in de auto, lekker muziekje op en ging tevens met mijn hand al kloppend met de ritme van het muziek mee. Opeens zat ik zo te denken, muziek (en meestal basritme) loopt ongetwijfeld tot op de milliseconde nauwkeurig. Maar wat als een mens in een studio gezet wordt met (wat ik dan noem) een tab registrator, hoe nauwkeurig volgt een mens de basritme van muziek? Zou de tussenliggende tijd tussen de tabs die een mens maakt op de sensor ongeveer hetzelfde zijn als van de basritme zelf of hoever wijken we er vanaf?
In deze vraag op Quora wordt denk ik dezelfde vraag min of meer gesteld, maar het antwoord dat gegeven wordt zegt iets over 5 milliseconden, maar niet exact over wat die 5 milliseconden inhoud. Waar ik nieuwsgierig naar ben hoe accuraat een mens de tussenliggende tijd volgt tussen 2 baskicks.
Als je de gemiddelde dance plaat neemt met 120bpm dan heb je 2 baskicks per seconde, 2 ticks per seconde, maar is de tussenliggende tijd ook telkens exact als een mens met de basdrum mee tikt?
In deze vraag op Quora wordt denk ik dezelfde vraag min of meer gesteld, maar het antwoord dat gegeven wordt zegt iets over 5 milliseconden, maar niet exact over wat die 5 milliseconden inhoud. Waar ik nieuwsgierig naar ben hoe accuraat een mens de tussenliggende tijd volgt tussen 2 baskicks.
Als je de gemiddelde dance plaat neemt met 120bpm dan heb je 2 baskicks per seconde, 2 ticks per seconde, maar is de tussenliggende tijd ook telkens exact als een mens met de basdrum mee tikt?