Ik heb van een medetweaker een Asus Turbo GTX 960 overgenomen met het idee deze in mijn 2e pc te stoppen om zodoende een vergelijkbaar bureaublad te creeren als op mijn hoofdpc.
Het gaat om deze specifieke kaart:
pricewatch: ASUS TURBO-GTX960-4GD5
Wat ik ook probeer ik krijg de resolutie niet op 4K en 60Hz. 30Hz is het maximale wat ik blijkbaar kan halen.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Andere HDMI kabel gezocht, gecheckt en op deze kabel stond ook vermeld : "High Speed HDMI cable"
- De meest actuele drivers van Nvidia gedownload en tevens in Nvidia Control Panel kijken of ik de setting kan veranderen.
Mijn monitor is een Samsung U32J590UQ (In het screenshot staat net iets anders maar dit is het model nummer wat achter op de monitor staat). De specs van deze monitor zijn hier te vinden:
pricewatch: Samsung U32J590UQU Zwart
Ik heb dus:
- Een videokaart met één HDMI 2.0 aansluiting ((correctie idd maar 1 hdmi aansluiting))
- Een 4K monitor één HDMI 2.0 aansluiting
- Een 'snelle' HDMI kabel
- Alles draait op Windows 10
Ik heb tevens mijn 'hoofdpc' ook op deze monitor aangesloten, maar die werkt via DP en de monitor accepteert dit signaal van 60hz (van de rtx3090ti) wel.
Na wat googelen kom ik wat verhalen tegen, en ik hoop niet dat dit het geval is dat sommige van deze GTX 960 kaarten aangepast zijn, en het oorspronkelijk oudere kaarten zijn en je pc deze kaart wel ziet als een GTX 960 maar je eigenlijk te maken hebt met een oudere kaart. Ik kan zo aan de kaart niet zien of dit het geval is. Hij ziet er in elk geval net zo uit als op de plaatjes bij de specificaties.
Iemand een idee/suggesties waarom deze kaart maar op 30hz blijft hangen.
De specs van de 2e pc (een wat oudere pc):
- Asus p5p43td pro moederbord
- Core 2 Quad Extreme Q6700 2,6Ghz processor
- 4GB DDR2 ram
- Antec PSU 380 watt (volgens diverse bronnen zou dit voldoende moeten zijn).
Deze 'backup' pc is niet bedoeld om op te gamen, 4K 60hz is puur voor op het bureaublad.
Het gaat om deze specifieke kaart:
pricewatch: ASUS TURBO-GTX960-4GD5
Wat ik ook probeer ik krijg de resolutie niet op 4K en 60Hz. 30Hz is het maximale wat ik blijkbaar kan halen.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Andere HDMI kabel gezocht, gecheckt en op deze kabel stond ook vermeld : "High Speed HDMI cable"
- De meest actuele drivers van Nvidia gedownload en tevens in Nvidia Control Panel kijken of ik de setting kan veranderen.
Mijn monitor is een Samsung U32J590UQ (In het screenshot staat net iets anders maar dit is het model nummer wat achter op de monitor staat). De specs van deze monitor zijn hier te vinden:
pricewatch: Samsung U32J590UQU Zwart
Ik heb dus:
- Een videokaart met één HDMI 2.0 aansluiting ((correctie idd maar 1 hdmi aansluiting))
- Een 4K monitor één HDMI 2.0 aansluiting
- Een 'snelle' HDMI kabel
- Alles draait op Windows 10
Ik heb tevens mijn 'hoofdpc' ook op deze monitor aangesloten, maar die werkt via DP en de monitor accepteert dit signaal van 60hz (van de rtx3090ti) wel.
Na wat googelen kom ik wat verhalen tegen, en ik hoop niet dat dit het geval is dat sommige van deze GTX 960 kaarten aangepast zijn, en het oorspronkelijk oudere kaarten zijn en je pc deze kaart wel ziet als een GTX 960 maar je eigenlijk te maken hebt met een oudere kaart. Ik kan zo aan de kaart niet zien of dit het geval is. Hij ziet er in elk geval net zo uit als op de plaatjes bij de specificaties.
Iemand een idee/suggesties waarom deze kaart maar op 30hz blijft hangen.
De specs van de 2e pc (een wat oudere pc):
- Asus p5p43td pro moederbord
- Core 2 Quad Extreme Q6700 2,6Ghz processor
- 4GB DDR2 ram
- Antec PSU 380 watt (volgens diverse bronnen zou dit voldoende moeten zijn).
Deze 'backup' pc is niet bedoeld om op te gamen, 4K 60hz is puur voor op het bureaublad.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 03-09-2022 10:14 ]