Ik ben op zoek naar een passende oplossing om ons gasverbruik te reduceren. Koken en tapwater dient voorlopig op gas te blijven. Ik wil ook dat de gas cv-ketel kan bijspringen bij lage temperaturen. Maar bij voldoende vertrouwen in systeem en latere verbouwing keuken, sluit ik volledig overstappen niet uit.
Bij voorkeur zoek ik dus een passende oplossing voor nu, die met enige aanpassingen later ook toekomstbestendig is.
...
Bouwjaar: 2001
Woonoppervlak: 230m2 / 1000m3 inhoud
Gasverbruik: 2500m3
Overproductie zonnepanelen: 1500kwh
Remeha HR ketel uit 2015
Vloerverwarming in woonkamer + keuken
Convectorput voor ramen woonkamer
Radiatoren in iedere kamer
Ruimte in CV-kast is beperkt gezien CV-ketel blijft hangen. Een ELGA ACE 6kw binnenunit zou net passen.
...
Op de ELGA ACE 6kw zit lange levertijd. Gezien 3 jaar energiecontract kan ik nog wel wachten indien dit de beste oplossing is. Ik begrijp echter dat er ook hybride oplossingen zijn met grotere capaciteit en alleen een buitenunit.
Welke oplossing is passend?
Welke reductie in gasverbruik en welke toename in stroomverbruik kan ik verwachten?
...
Bij voorkeur zoek ik dus een passende oplossing voor nu, die met enige aanpassingen later ook toekomstbestendig is.
...
Bouwjaar: 2001
Woonoppervlak: 230m2 / 1000m3 inhoud
Gasverbruik: 2500m3
Overproductie zonnepanelen: 1500kwh
Remeha HR ketel uit 2015
Vloerverwarming in woonkamer + keuken
Convectorput voor ramen woonkamer
Radiatoren in iedere kamer
Ruimte in CV-kast is beperkt gezien CV-ketel blijft hangen. Een ELGA ACE 6kw binnenunit zou net passen.
...
Op de ELGA ACE 6kw zit lange levertijd. Gezien 3 jaar energiecontract kan ik nog wel wachten indien dit de beste oplossing is. Ik begrijp echter dat er ook hybride oplossingen zijn met grotere capaciteit en alleen een buitenunit.
Welke oplossing is passend?
Welke reductie in gasverbruik en welke toename in stroomverbruik kan ik verwachten?
...