Net zoals zovele mensen ben ik aan het kijken om zonnepanelen te leggen. Nu heb ik ondertussen meerdere offertes gekregen en twijfel ik nog tussen 2 kanshebbers.
Op ons dak kunnen een 12-14 tal panelen. Voorlopig zijn al mijn offertes voorzien van 12 panelen. Het dak is zuidgericht, heeft een hellingsgraad van 45• en heeft geen last van schaduw.
Voor de omvormer ben ik er uit. Daarvoor zou ik voor SMA SunnyBoy 4.0 gaan. Ik heb enkele voorstellen gekregen met Huawei, GoodWe, Enphase, SAJ, … na wat googlen en reviews lezen zegt mijn verstand om voor SMA te gaan.
Voor de panelen ben ik er nog niet uit.
Hier twijfel ik momenteel tussen:
* Hyundai S405VG (PERC Shingled)
* TrinaSolar Vertex Mono 395 (1/3 Cut PERC)
Hyundai levert 4860 Wp (prijs: €6.174 incl btw)
Trina levert 4740 Wp (prijs: €6.254 incl btw)
Prijs per Wp voor Hyundai is dus lager aangezien ze goedkoper zijn en meer Wp hebben.
Ik heb verschillende meningen gehoord over de shingled technologie.
Op papier zijn de prestaties quasi gelijk.
Enkel biedt Hyundai een langere garantie 25j tov 15j
Wat zegt jullie er ervaring?
Op ons dak kunnen een 12-14 tal panelen. Voorlopig zijn al mijn offertes voorzien van 12 panelen. Het dak is zuidgericht, heeft een hellingsgraad van 45• en heeft geen last van schaduw.
Voor de omvormer ben ik er uit. Daarvoor zou ik voor SMA SunnyBoy 4.0 gaan. Ik heb enkele voorstellen gekregen met Huawei, GoodWe, Enphase, SAJ, … na wat googlen en reviews lezen zegt mijn verstand om voor SMA te gaan.
Voor de panelen ben ik er nog niet uit.
Hier twijfel ik momenteel tussen:
* Hyundai S405VG (PERC Shingled)
* TrinaSolar Vertex Mono 395 (1/3 Cut PERC)
Hyundai levert 4860 Wp (prijs: €6.174 incl btw)
Trina levert 4740 Wp (prijs: €6.254 incl btw)
Prijs per Wp voor Hyundai is dus lager aangezien ze goedkoper zijn en meer Wp hebben.
Ik heb verschillende meningen gehoord over de shingled technologie.
Op papier zijn de prestaties quasi gelijk.
Enkel biedt Hyundai een langere garantie 25j tov 15j
Wat zegt jullie er ervaring?