Ik wil graag een elektrische warmtepomp maar tob nog over grootte, noodzaak en aansluiting van een buffervat. Al veel gelezen over buffervaten icm vloerverwarming maar kan niet zo snel een duidelijk overzicht vinden voor radiatoren/convectoren.
Ik heb radiatoren en convectoren die samen 34 L inhoud hebben, excl leidingen. Dit heb ik berekend door bij webshops in de specs te kijken van vergelijkbare modellen dus kan er zo +-50% naastzitten. Ze hebben allemaal zo'n thermosknop Sneeuwvlokje, 1 t/m 5. Ik mik op een warmtepomp van 5 kW.
Heb ik een buffervat nodig?
Zo ja, welk formaat?
Hoe sluit ik die aan? In serie helemaal achteraan de keten? Of zoals ik voorbeeld C van warmtepomp-weetjes.
Ik heb zo'n pomp:
Volgens mij recirculeerd hij water maar het is nu zomer dus de verwarming staat uit dus ik weet niet precies hoe hij werkt. Wat voor invloed heeft dit op keuze buffervat?
Ik heb radiatoren en convectoren die samen 34 L inhoud hebben, excl leidingen. Dit heb ik berekend door bij webshops in de specs te kijken van vergelijkbare modellen dus kan er zo +-50% naastzitten. Ze hebben allemaal zo'n thermosknop Sneeuwvlokje, 1 t/m 5. Ik mik op een warmtepomp van 5 kW.
Heb ik een buffervat nodig?
Zo ja, welk formaat?
Hoe sluit ik die aan? In serie helemaal achteraan de keten? Of zoals ik voorbeeld C van warmtepomp-weetjes.
Ik heb zo'n pomp:
:strip_exif()/f/image/SbG4iIf2wLxUhwVFrd0JFqbc.jpg?f=fotoalbum_large)