Volgorde dakrenovatie / nieuwe dakkapel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterpiet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Vraagje, we hebben een tussenwoning, huis uit 1984, en willen het dak laten renoveren en ook een nieuwe dakkapel aan de voorkant laten plaatsen. Bij renovatie denk ik aan dakpannen vervangen en het bestaande dakbeschot (70mm dik, R waarde 1,29) deels ontmantelen en vervangen door 70mm PIR incl tengels (R waarde ca 3). Nu vraag ik me af of ik prima eerst een prefab dakkapel kan laten plaatsen op het oude dakbeschot en daarna een ander bedrijf de rest van het dak kan laten renoveren? Ik neem dan even aan dat dit een goedkopere aanpak is. Of is dat echt niet slim en 'moet' je de renovatie en een nieuwe dakkapel door hetzelfde bedrijf tegelijk laten uitvoeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPoX6Ta5NqCSsA8cXr92b6qs9cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4VbHWDoin9tRCTImb8xVLi7.jpg?f=fotoalbum_largeik wil een nieuwe dakkapel plaatsen

Beste antwoord (via pieterpiet op 06-09-2022 07:48)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

FreakNL

Well do ya punk?

Prefab dakkapel boeren gaan niet voor je isoleren/renoveren.

Ik zou de opdracht uit elkaar trekken tenzij je voor een traditionele kapel gaat.

Op de plaats waar je nieuwe dakkapel komt hoef je niet te isoleren dus het is logisch dat later te doen voor het dakbeschot wat over blijft. Let wel op de isolatiewaarde van je nieuwe dakkapel.

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 02-09-2022 20:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

FreakNL

Well do ya punk?

Prefab dakkapel boeren gaan niet voor je isoleren/renoveren.

Ik zou de opdracht uit elkaar trekken tenzij je voor een traditionele kapel gaat.

Op de plaats waar je nieuwe dakkapel komt hoef je niet te isoleren dus het is logisch dat later te doen voor het dakbeschot wat over blijft. Let wel op de isolatiewaarde van je nieuwe dakkapel.

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 02-09-2022 20:12 ]